Утечка или отиващ си акумулатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Съб 17 ное 2012 16:01


Аз не съм го чакал да стане като 100гр вода, просто като почне да отделя мехурчета веднага го спирам, не го чакам да закипи сериозно. Но така или иначе той вече е имал проблем защото почнах да го зареждам след като 'падна' 2-3 пъти и трябваше да ми подават ток. То че ще го сменям е ясно, въпроса е ако утечката е голяма, да не убия и новата батерийка, защото тя ще е само 4-5 месеца в гаранция




transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот transform » Съб 17 ное 2012 16:31


Така е колега, първо си оправи утечката. Тя може да идва и от изгорял диод в диодната плочка на алтернатора. Измери и напрежението при работещ двигател. Разреден акумулатор като го зареждаш с 3А ток за един час е нищо. Зависи какъв ти е акумулатора, но с тия 2-3 падания може и вече да имаш мъртва клетка. Абе трябва си мерене.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batVenci » Съб 17 ное 2012 17:24


Утечката обикновено се явява от грешки при монтаж на нови устройства - радио, аларма и т.н. Въпреки това диагностиката на този проблем често е трудно. Наскоро такава утечка на колега доста ни затрудни. Почнахме мерене след последователно изключване на веригите в колата (например чрез вадене на бушони и т.н.). Тогава колегата се обади на професионален електротехник. Той каза, че обикновено утечка в размер около 0,3 Ампера (както долу-горе е при теб) се явява от забравена малка лампа, например в багажника, на предна врата и т.н., при отворена врата. Оказа се точно така. Абе направи ни на луди тази глупава ситуация. Колега виж и при теб да не е така.


Потребителски аватар
Ivaylichko
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 27 сеп 2009 10:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Ivaylichko » Съб 17 ное 2012 18:42


Като паднаха температурите и моя акумулатор почна да прави такива проблеми. Отидох направо за нов, но там го замериха, провериха гъстотата и ми казаха, че е силно разреден и да го заредя вкъщи(не си струвало да взема нов). Включих го да се зарежда за пореден път(около 12ч)и на другия ден пак при тях, за да проверят гъстотата.Казаха, че се е повишила, но му трябва още доста време на зарядно. Обяснявам им, че на втория час почва да ври. Техникът отговаря, че така трябва(малко се зачудих). Заредих го после още 20 часа и засега пали. Да видим до кога


ssimoo
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот ssimoo » Съб 17 ное 2012 19:37


batVenci написа:Утечката обикновено се явява от грешки при монтаж на нови устройства - радио, аларма и т.н. Въпреки това диагностиката на този проблем често е трудно. Наскоро такава утечка на колега доста ни затрудни. Почнахме мерене след последователно изключване на веригите в колата (например чрез вадене на бушони и т.н.). Тогава колегата се обади на професионален електротехник. Той каза, че обикновено утечка в размер около 0,3 Ампера (както долу-горе е при теб) се явява от забравена малка лампа, например в багажника, на предна врата и т.н., при отворена врата. Оказа се точно така. Абе направи ни на луди тази глупава ситуация. Колега виж и при теб да не е така.

и на мен като ми се скапа акумулатора си викам да проверя за утечка да няма. връзвам уреда и гледам 0.250 А.(и си викам няма да е акумулатора) и почвам да вадя бушоните да видя от каде е. вадя, вадя и накрая намерих кои бушон е , взимам капака на бушоните да прочета за каде е- осветление на интериора, поглеждам назад и багажника ми отворен facepalm


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот milmar » Нед 18 ное 2012 0:24


radotom написа:
batkotivalio написа:А твоята консумация както си описал е 230mA...

Мдам! През нощта ми се е превидяла една нула в повече :(
И все пак това не би трябвало да бутне изправен акумулатор :? При мен забравена лампа на плафона (5W) въобще не забелязах да се е отразила на 2 зимни денонощия, макар, че като видях, че свети - почнах да се замислям кой комшия да хващам да дава ток :lol:


И аз мисля, че 200mA не би трябвало да притеснят изправен акумулатор за 24 часа.
Но безпорно са много. Другия път при меренето изчакай повече време (към автора на темата), при изключване на напрежението правиш рестарт на комп, аларма и каквото има по колата, тока затихва след като минат преходните процеси по бордовата електроника. Колкото е по-нова колата, толкова е "по-мудна" :D и "лакома" е електрониката. Допускам, че с тези 200mA може да ни подвеждаш.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Нед 18 ное 2012 0:33


Ще премеря утре пак, лошото е че нямам качествен мултицет, само 2 китайчета от по 10 лева :roll: Ще задържа по-дълго пък да видим :roll:

Акумулатора че ще се сменя е ясно, въпроса е че ако имам проблем предпочитам да го отстраня докато съм с тоя аку и после като сложа новия всичко да е наред, а не да го разсипя и него.

Колко трябва да е нормалната консумация на колата в загасено положение ? Имам навигация, нямам афтърмаркет аларми и т.н :roll:


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batmit » Нед 18 ное 2012 1:34


Колега, зареди си аккумулатора поне 12 часа, трябва да ври и да се затопли, ако някоя клетка не ври тогава има проблем. Ако е падал до степен да не можеш да запалиш и го зареждаш по 1 час нищо не правиш. Аз зареждам минимум 12 часа, а като им правя цикъл съм зареждал до 60 часа докато вдигне гъстота. Между другото всяка есен правя цикъл на акумулаторите си и имам 9 годишен на Искра - Пазарджик, който още е в кондиция, производителя трябва даго сложи в музей. Преди 2 дни ми донесоха GM на три години фалирал от раз. Съвет - зареди го мин 12 часа и ако пак падне търси утечката и тогава хади за гаранцията, с утечка може да не я признаят. Успех!


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Нед 18 ное 2012 1:44


Да не го презаредя ако го държа 12 часа и да не може после и до магазина да ме закара :Mr Green Fun

А за гаранцията тя тука е безусловна, просто отивам с касовата бележка и ми го сменят, никой нищо не е мерил като го купувах и по принцип тука с акумулаторите от бриколаж така се процедира, аз за това си правя експерименти да го зареждам, защото знам че няма вариант да ми отпадне гаранцията mhihi


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batmit » Нед 18 ное 2012 1:53


С 3А за 12 часа горе долу ще заредиш 36ач така се смята грубо, само мери с мултицета да не зарежда с повече от 14V, ако е повече може да загрее много.


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batkotivalio » Нед 18 ное 2012 12:10


По мое мнение тези 3 Ампера в продължение на 12часа са много. От опит мой мога да кажа че 3А на зареждане са само в началото на зарядния цикъл, може би не повече от половин час. С течение на времето този ток започва да пада до минимални стойности и когато акумулатора вече е зареден тока е милиампери...

П.С. това разбира се при изправен акумулатор!


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот transform » Нед 18 ное 2012 13:06


batkotivalio написа:По мое мнение тези 3 Ампера в продължение на 12часа са много. От опит мой мога да кажа че 3А на зареждане са само в началото на зарядния цикъл, може би не повече от половин час. С течение на времето този ток започва да пада до минимални стойности и когато акумулатора вече е зареден тока е милиампери...

Зависи много от зарядното, това е точно така, ако зарядното е с фиксирано напрежение примерно 14.4V, иначе тока в края не е милиампери. Моето на празен ход стига 21V , но съм му сложил допълнителна електроника, с която регулирам зарядния ток и автоматично да изключва при достигане на 14.4V на акумулатора.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот radotom » Нед 18 ное 2012 16:06


Aprilia, случайно да имаш стъпало? :roll:
Измерените стойности на тока много ми напомнят на зареждане на кондензатор и последващ 'дежурен режим'.
Също така това може да се случва и от не- кой знае колко читаво радио - забелязал съм, че дори да ми е изключен касетофона, ако е там панела - има около 80-100мА дежурна консумация.
Като го махна - изчезва.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Нед 18 ное 2012 17:49


radotom написа:Aprilia, случайно да имаш стъпало? :roll:
Измерените стойности на тока много ми напомнят на зареждане на кондензатор и последващ 'дежурен режим'.
Също така това може да се случва и от не- кой знае колко читаво радио - забелязал съм, че дори да ми е изключен касетофона, ако е там панела - има около 80-100мА дежурна консумация.
Като го махна - изчезва.

Нямам допълнителна музика, нямам касетофон имам оригиналната навигация, обаче имам вързани едни модули към навигацията и имам съмнения в тях, както и в един модул за автоматични фарове, той е на Валео, ама това не му пречи да е дефектирал. Мислех да се заема днеска да проследя от къде идва проблема, ще махна първо бушоните на това кеото се съмнявам :)


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Ivo 1983 » Нед 18 ное 2012 21:18


batmit написа:...и имам 9 годишен на Искра - Пазарджик, който още е в кондиция, производителя трябва даго сложи в музей...

:063: Колега на баща ми на колата е същия и е набор на твоя :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта