Утечка или отиващ си акумулатор
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Аз не съм го чакал да стане като 100гр вода, просто като почне да отделя мехурчета веднага го спирам, не го чакам да закипи сериозно. Но така или иначе той вече е имал проблем защото почнах да го зареждам след като 'падна' 2-3 пъти и трябваше да ми подават ток. То че ще го сменям е ясно, въпроса е ако утечката е голяма, да не убия и новата батерийка, защото тя ще е само 4-5 месеца в гаранция
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Така е колега, първо си оправи утечката. Тя може да идва и от изгорял диод в диодната плочка на алтернатора. Измери и напрежението при работещ двигател. Разреден акумулатор като го зареждаш с 3А ток за един час е нищо. Зависи какъв ти е акумулатора, но с тия 2-3 падания може и вече да имаш мъртва клетка. Абе трябва си мерене.
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Утечката обикновено се явява от грешки при монтаж на нови устройства - радио, аларма и т.н. Въпреки това диагностиката на този проблем често е трудно. Наскоро такава утечка на колега доста ни затрудни. Почнахме мерене след последователно изключване на веригите в колата (например чрез вадене на бушони и т.н.). Тогава колегата се обади на професионален електротехник. Той каза, че обикновено утечка в размер около 0,3 Ампера (както долу-горе е при теб) се явява от забравена малка лампа, например в багажника, на предна врата и т.н., при отворена врата. Оказа се точно така. Абе направи ни на луди тази глупава ситуация. Колега виж и при теб да не е така.
- Ivaylichko
- Мнения: 79
- Регистриран на: Нед 27 сеп 2009 10:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Като паднаха температурите и моя акумулатор почна да прави такива проблеми. Отидох направо за нов, но там го замериха, провериха гъстотата и ми казаха, че е силно разреден и да го заредя вкъщи(не си струвало да взема нов). Включих го да се зарежда за пореден път(около 12ч)и на другия ден пак при тях, за да проверят гъстотата.Казаха, че се е повишила, но му трябва още доста време на зарядно. Обяснявам им, че на втория час почва да ври. Техникът отговаря, че така трябва(малко се зачудих). Заредих го после още 20 часа и засега пали. Да видим до кога
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
batVenci написа:Утечката обикновено се явява от грешки при монтаж на нови устройства - радио, аларма и т.н. Въпреки това диагностиката на този проблем често е трудно. Наскоро такава утечка на колега доста ни затрудни. Почнахме мерене след последователно изключване на веригите в колата (например чрез вадене на бушони и т.н.). Тогава колегата се обади на професионален електротехник. Той каза, че обикновено утечка в размер около 0,3 Ампера (както долу-горе е при теб) се явява от забравена малка лампа, например в багажника, на предна врата и т.н., при отворена врата. Оказа се точно така. Абе направи ни на луди тази глупава ситуация. Колега виж и при теб да не е така.
и на мен като ми се скапа акумулатора си викам да проверя за утечка да няма. връзвам уреда и гледам 0.250 А.(и си викам няма да е акумулатора) и почвам да вадя бушоните да видя от каде е. вадя, вадя и накрая намерих кои бушон е , взимам капака на бушоните да прочета за каде е- осветление на интериора, поглеждам назад и багажника ми отворен

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
radotom написа:batkotivalio написа:А твоята консумация както си описал е 230mA...
Мдам! През нощта ми се е превидяла една нула в повече
И все пак това не би трябвало да бутне изправен акумулаторПри мен забравена лампа на плафона (5W) въобще не забелязах да се е отразила на 2 зимни денонощия, макар, че като видях, че свети - почнах да се замислям кой комшия да хващам да дава ток
![]()
И аз мисля, че 200mA не би трябвало да притеснят изправен акумулатор за 24 часа.
Но безпорно са много. Другия път при меренето изчакай повече време (към автора на темата), при изключване на напрежението правиш рестарт на комп, аларма и каквото има по колата, тока затихва след като минат преходните процеси по бордовата електроника. Колкото е по-нова колата, толкова е "по-мудна"

- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Ще премеря утре пак, лошото е че нямам качествен мултицет, само 2 китайчета от по 10 лева
Ще задържа по-дълго пък да видим
Акумулатора че ще се сменя е ясно, въпроса е че ако имам проблем предпочитам да го отстраня докато съм с тоя аку и после като сложа новия всичко да е наред, а не да го разсипя и него.
Колко трябва да е нормалната консумация на колата в загасено положение ? Имам навигация, нямам афтърмаркет аларми и т.н


Акумулатора че ще се сменя е ясно, въпроса е че ако имам проблем предпочитам да го отстраня докато съм с тоя аку и после като сложа новия всичко да е наред, а не да го разсипя и него.
Колко трябва да е нормалната консумация на колата в загасено положение ? Имам навигация, нямам афтърмаркет аларми и т.н

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Колега, зареди си аккумулатора поне 12 часа, трябва да ври и да се затопли, ако някоя клетка не ври тогава има проблем. Ако е падал до степен да не можеш да запалиш и го зареждаш по 1 час нищо не правиш. Аз зареждам минимум 12 часа, а като им правя цикъл съм зареждал до 60 часа докато вдигне гъстота. Между другото всяка есен правя цикъл на акумулаторите си и имам 9 годишен на Искра - Пазарджик, който още е в кондиция, производителя трябва даго сложи в музей. Преди 2 дни ми донесоха GM на три години фалирал от раз. Съвет - зареди го мин 12 часа и ако пак падне търси утечката и тогава хади за гаранцията, с утечка може да не я признаят. Успех!
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Да не го презаредя ако го държа 12 часа и да не може после и до магазина да ме закара
А за гаранцията тя тука е безусловна, просто отивам с касовата бележка и ми го сменят, никой нищо не е мерил като го купувах и по принцип тука с акумулаторите от бриколаж така се процедира, аз за това си правя експерименти да го зареждам, защото знам че няма вариант да ми отпадне гаранцията

А за гаранцията тя тука е безусловна, просто отивам с касовата бележка и ми го сменят, никой нищо не е мерил като го купувах и по принцип тука с акумулаторите от бриколаж така се процедира, аз за това си правя експерименти да го зареждам, защото знам че няма вариант да ми отпадне гаранцията

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
С 3А за 12 часа горе долу ще заредиш 36ач така се смята грубо, само мери с мултицета да не зарежда с повече от 14V, ако е повече може да загрее много.
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
По мое мнение тези 3 Ампера в продължение на 12часа са много. От опит мой мога да кажа че 3А на зареждане са само в началото на зарядния цикъл, може би не повече от половин час. С течение на времето този ток започва да пада до минимални стойности и когато акумулатора вече е зареден тока е милиампери...
П.С. това разбира се при изправен акумулатор!
П.С. това разбира се при изправен акумулатор!
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
batkotivalio написа:По мое мнение тези 3 Ампера в продължение на 12часа са много. От опит мой мога да кажа че 3А на зареждане са само в началото на зарядния цикъл, може би не повече от половин час. С течение на времето този ток започва да пада до минимални стойности и когато акумулатора вече е зареден тока е милиампери...
Зависи много от зарядното, това е точно така, ако зарядното е с фиксирано напрежение примерно 14.4V, иначе тока в края не е милиампери. Моето на празен ход стига 21V , но съм му сложил допълнителна електроника, с която регулирам зарядния ток и автоматично да изключва при достигане на 14.4V на акумулатора.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
Aprilia, случайно да имаш стъпало?
Измерените стойности на тока много ми напомнят на зареждане на кондензатор и последващ 'дежурен режим'.
Също така това може да се случва и от не- кой знае колко читаво радио - забелязал съм, че дори да ми е изключен касетофона, ако е там панела - има около 80-100мА дежурна консумация.
Като го махна - изчезва.

Измерените стойности на тока много ми напомнят на зареждане на кондензатор и последващ 'дежурен режим'.
Също така това може да се случва и от не- кой знае колко читаво радио - забелязал съм, че дори да ми е изключен касетофона, ако е там панела - има около 80-100мА дежурна консумация.
Като го махна - изчезва.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
radotom написа:Aprilia, случайно да имаш стъпало?![]()
Измерените стойности на тока много ми напомнят на зареждане на кондензатор и последващ 'дежурен режим'.
Също така това може да се случва и от не- кой знае колко читаво радио - забелязал съм, че дори да ми е изключен касетофона, ако е там панела - има около 80-100мА дежурна консумация.
Като го махна - изчезва.
Нямам допълнителна музика, нямам касетофон имам оригиналната навигация, обаче имам вързани едни модули към навигацията и имам съмнения в тях, както и в един модул за автоматични фарове, той е на Валео, ама това не му пречи да е дефектирал. Мислех да се заема днеска да проследя от къде идва проблема, ще махна първо бушоните на това кеото се съмнявам

- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: Утечка или отиващ си акумулатор
batmit написа:...и имам 9 годишен на Искра - Пазарджик, който още е в кондиция, производителя трябва даго сложи в музей...


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта