Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
archimedes
Мнения: 371
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот archimedes » Вто 20 ное 2012 9:29


Според вас кой вариант е по-икономичния в ГРАДСКИ условия при газовия инжекцион? Да кажем, че разстоянието е 4-5км. Кой от двата начина е по-икономичен, като икономията се измерва в пари, а не в литри. При първия стоиш на място докато загрее колата и прехвърли на газ и тогава тръгваш. В този случай цялото разстояние си го изминал на газ, бензина е само докато загрее на място. Втория е тръгваш веднага. При него излиза, че част от пътя е на бензин и останалата е на газ.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот samo_pechka » Вто 20 ное 2012 9:40


Аз съм имал само една кола преди време на газ (и бензин).Няколко-само на бензин, и повечето - на дизел . Повече от минута на място ( докато си сложа колана и поогледам едно друго в колата ) не стоя и тръгвам "леко" без да форсирам колата . До "отлепване" на стрелката за температурата, не си позволявам обороти,по-високи от средните за автомобила. Всяко по-дълго стоене на място не носи желания ефект , а именно -икономия и бързо достигане на раб.температура.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Вто 20 ное 2012 9:47


archimedes написа:Според вас кой вариант е по-икономичния в ГРАДСКИ условия при газовия инжекцион? Да кажем, че разстоянието е 4-5км. Кой от двата начина е по-икономичен...


най-икономично е да си подкараш веднага колата с паленето.
Най-икономично ще ти дойде и като пари, макар,че ще караш доста на бензин, но пък като време ще работи на бензин много по-малко и ще загрее много по-бързо


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Вто 20 ное 2012 9:48


Палиш и тръгваш. Това е най-икономичното и като пари и като литри. Важи за всички видове дизелови и бензинови коли. Загряват много по-бързо, когато се движат.
Относно ГИ - ще прехвърли по-бързо на газ, поради горната причина - ще загрее по-бързо в движение колата. Ако колата ти има борд компютър можеш да си направиш експеримент, за свое собствено успокоение mhihi


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот azrod » Вто 20 ное 2012 9:59


И аз съм "за" да се стои поне 1-2 минути на място, особено зимата. Пък и при мен не е приятен шума в първите 5 минути при по-рязко подаване на газ, така че и аз като колегата samo_pechka, паля и тръгвам след като си почистя огледала и преден прозорец от роса, слана, кал и тем подобни.
За тея две минути няма да се стигне температура за превключване от бенз на газ, но двигателят ще е започнал поне малко от малко да загрява и да се доближава до оптималния режим на работа. В този ред на мисли зимата стоя малко повече (5 мин докато почистя колата - нощува отвън) за да може като тръгна вече да имам парно и да не тракам със зъби :applause:
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение. Защото загряването на място е свързано с 0 км изминат път и примерно 200 мл бензин, а в движение за тези 200 мл ще стигнат за изминаването примеееерно на 3 км. Но пък ще ти струва повече откъм ремонт на повдигачи, разпределителен вал.

П.П.: А тея дето палят и тръгват на газ да ги питам не им ли се е случвало да се заледи изпарителя и да се удави колата и после паленето е с 1500 зора задължително на бензин и с прекъсване като на 3 цил... Две коли с обикновена газова и в големите студове ако не поработят на място на газ се случва горната случка :horror:

Последна промяна от azrod на Вто 20 ное 2012 10:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Ivan_GT » Вто 20 ное 2012 10:02


Колега засечи времето за което прехвърля на място и в движение.При мен на място прехвърля за 3 мин. и предпочитам да я изчакам.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Вто 20 ное 2012 10:04


и що трябва да я форсираш. Не може ли съвсем нормално с малко газ 1500-2000 оборота да я подкараш... като загрее мотора, давай колкото газ искаш. Много е противоречив въпроса кое е по-добре- дали да се изчаква на място да поработи или веднага да се потегли. Празният ход не е от най-полезните за двигателя режими.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Вто 20 ное 2012 13:08


azrod написа:П.П.: А тея дето палят и тръгват на газ да ги питам не им ли се е случвало да се заледи изпарителя и да се удави колата и после паленето е с 1500 зора задължително на бензин и с прекъсване като на 3 цил... Две коли с обикновена газова и в големите студове ако не поработят на място на газ се случва горната случка :horror:

На мен една зима ми се случи. После сменихме мембраните и оттогава не ми е замръзвал изпарителят. Но може и да не е било точно от тях :wink: Иначе действително не работи много готино на -10 като я запаля на газ, но и на бензин хавата не е много по-различна.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Student_pravo » Вто 20 ное 2012 18:32


Не е ли вредно да палите и ВЕДНАГА след това да тръгвате?


Потребителски аватар
BRASNA4A
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 11:50
Автомобил: VW GOLF3 GTI
Двигател: ABF
Местоположение: Пловдив

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот BRASNA4A » Вто 20 ное 2012 18:50


Имах фиат купе с газов инжекцион и съм правил същият експеримент защото гореше много на бензин за 6км. разтояние което изминавах до работа загряваше и превключваше на газ почти когато съм стигнал,а оставя ли я да работи на място за 4-5 мин. при 1000об. превключваше на газ.Като я карах по бързо достига работна температура но разликата е че неможе да караш при 1000 оборота а при 3000,като сметнеш и ръчкането по светофарите и задръствания гориш доста повече бензин отколкото на място.Поне според личния ми опит.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот joromnt » Вто 20 ное 2012 18:58


azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....

Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Barboukov » Чет 22 ное 2012 10:00


Най-икономичният вариант за градско каране с ГИ е колата да загрее поне до 60 градуса и тогава да тръгнеш.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Благовест » Чет 22 ное 2012 10:43


joromnt написа:
azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....

Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...

Масово хората сипват бози-гъсти масла по рождение,понеже колата била 10 годишна :screwy
Няма какво да се чака.Качвам се,паля,слагам панела на музиката,коланчето и тръгваме :mrgreen:
Така и така ще гориш бензина на място,то по-добре го използвай,за да минеш някой метър.Като нямам предвид ръчка до лютеницата...
А сутрин температурите не падат под нулата...Този разход на място ще скочи главоломно с понижаване на температурите заради бавното загряване,представям си съветите ви тогава при -10,15,20 :063:


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот niki1_j » Чет 22 ное 2012 11:10


Благовест написа:
joromnt написа:
azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....

Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...

Масово хората сипват бози-гъсти масла по рождение,понеже колата била 10 годишна :screwy
Няма какво да се чака.Качвам се,паля,слагам панела на музиката,коланчето и тръгваме :mrgreen:
Така и така ще гориш бензина на място,то по-добре го използвай,за да минеш някой метър.Като нямам предвид ръчка до лютеницата...
А сутрин температурите не падат под нулата...Този разход на място ще скочи главоломно с понижаване на температурите заради бавното загряване,представям си съветите ви тогава при -10,15,20 :063:



Мдааам, то вярно че разговора е дълъг и спорен, но най-важното беше каква "боза" ще си сипеш в моторчето. Ето защо съм фен на пълната синтетика нищо че ми е 400 год. колата, а именно в добрите му качества при целия темепературен диапазон. Инъче паля и след 20 сек тръгвам и както повечето колеги казват без високи обороти преди стрелакта да достигне около 90 градуса. Пък то маслото докато загреееее ...


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Чет 22 ное 2012 11:20


Ето едно мнение и от мен колеги:
Аз съм с газов инжекцион, след като 1 месец палех колата изчаквах 30 - 40 сек и тръгвах, а след това само зареждах бензин, реших да пробвам другия вариант.
Сега паля и чакам да прехвърли (през това време се подмотвам около колата), вече ходя по-рядко до бензиностанцията (за бензин).
Следователно какъв извод си направих:
Когато тръгна веднага разходът на бензин ми е по-голям отколкото в спряло положение (въпреки че при вторият вариант е по-дълго времето с около 1 мин.)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта