Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
- archimedes
- Мнения: 371
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Според вас кой вариант е по-икономичния в ГРАДСКИ условия при газовия инжекцион? Да кажем, че разстоянието е 4-5км. Кой от двата начина е по-икономичен, като икономията се измерва в пари, а не в литри. При първия стоиш на място докато загрее колата и прехвърли на газ и тогава тръгваш. В този случай цялото разстояние си го изминал на газ, бензина е само докато загрее на място. Втория е тръгваш веднага. При него излиза, че част от пътя е на бензин и останалата е на газ.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Аз съм имал само една кола преди време на газ (и бензин).Няколко-само на бензин, и повечето - на дизел . Повече от минута на място ( докато си сложа колана и поогледам едно друго в колата ) не стоя и тръгвам "леко" без да форсирам колата . До "отлепване" на стрелката за температурата, не си позволявам обороти,по-високи от средните за автомобила. Всяко по-дълго стоене на място не носи желания ефект , а именно -икономия и бързо достигане на раб.температура.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
archimedes написа:Според вас кой вариант е по-икономичния в ГРАДСКИ условия при газовия инжекцион? Да кажем, че разстоянието е 4-5км. Кой от двата начина е по-икономичен...
най-икономично е да си подкараш веднага колата с паленето.
Най-икономично ще ти дойде и като пари, макар,че ще караш доста на бензин, но пък като време ще работи на бензин много по-малко и ще загрее много по-бързо
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Палиш и тръгваш. Това е най-икономичното и като пари и като литри. Важи за всички видове дизелови и бензинови коли. Загряват много по-бързо, когато се движат.
Относно ГИ - ще прехвърли по-бързо на газ, поради горната причина - ще загрее по-бързо в движение колата. Ако колата ти има борд компютър можеш да си направиш експеримент, за свое собствено успокоение
Относно ГИ - ще прехвърли по-бързо на газ, поради горната причина - ще загрее по-бързо в движение колата. Ако колата ти има борд компютър можеш да си направиш експеримент, за свое собствено успокоение

-
- Мнения: 1178
- Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8mi AAM 1993
- Местоположение: Асеновград/ Пловдив
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
И аз съм "за" да се стои поне 1-2 минути на място, особено зимата. Пък и при мен не е приятен шума в първите 5 минути при по-рязко подаване на газ, така че и аз като колегата samo_pechka, паля и тръгвам след като си почистя огледала и преден прозорец от роса, слана, кал и тем подобни.
За тея две минути няма да се стигне температура за превключване от бенз на газ, но двигателят ще е започнал поне малко от малко да загрява и да се доближава до оптималния режим на работа. В този ред на мисли зимата стоя малко повече (5 мин докато почистя колата - нощува отвън) за да може като тръгна вече да имам парно и да не тракам със зъби
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение. Защото загряването на място е свързано с 0 км изминат път и примерно 200 мл бензин, а в движение за тези 200 мл ще стигнат за изминаването примеееерно на 3 км. Но пък ще ти струва повече откъм ремонт на повдигачи, разпределителен вал.
П.П.: А тея дето палят и тръгват на газ да ги питам не им ли се е случвало да се заледи изпарителя и да се удави колата и после паленето е с 1500 зора задължително на бензин и с прекъсване като на 3 цил... Две коли с обикновена газова и в големите студове ако не поработят на място на газ се случва горната случка
За тея две минути няма да се стигне температура за превключване от бенз на газ, но двигателят ще е започнал поне малко от малко да загрява и да се доближава до оптималния режим на работа. В този ред на мисли зимата стоя малко повече (5 мин докато почистя колата - нощува отвън) за да може като тръгна вече да имам парно и да не тракам със зъби

Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение. Защото загряването на място е свързано с 0 км изминат път и примерно 200 мл бензин, а в движение за тези 200 мл ще стигнат за изминаването примеееерно на 3 км. Но пък ще ти струва повече откъм ремонт на повдигачи, разпределителен вал.
П.П.: А тея дето палят и тръгват на газ да ги питам не им ли се е случвало да се заледи изпарителя и да се удави колата и после паленето е с 1500 зора задължително на бензин и с прекъсване като на 3 цил... Две коли с обикновена газова и в големите студове ако не поработят на място на газ се случва горната случка

Последна промяна от azrod на Вто 20 ное 2012 10:04, променено общо 1 път.
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Колега засечи времето за което прехвърля на място и в движение.При мен на място прехвърля за 3 мин. и предпочитам да я изчакам.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
и що трябва да я форсираш. Не може ли съвсем нормално с малко газ 1500-2000 оборота да я подкараш... като загрее мотора, давай колкото газ искаш. Много е противоречив въпроса кое е по-добре- дали да се изчаква на място да поработи или веднага да се потегли. Празният ход не е от най-полезните за двигателя режими.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
azrod написа:П.П.: А тея дето палят и тръгват на газ да ги питам не им ли се е случвало да се заледи изпарителя и да се удави колата и после паленето е с 1500 зора задължително на бензин и с прекъсване като на 3 цил... Две коли с обикновена газова и в големите студове ако не поработят на място на газ се случва горната случка
На мен една зима ми се случи. После сменихме мембраните и оттогава не ми е замръзвал изпарителят. Но може и да не е било точно от тях

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Не е ли вредно да палите и ВЕДНАГА след това да тръгвате?
- BRASNA4A
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 11:50
- Автомобил: VW GOLF3 GTI
- Двигател: ABF
- Местоположение: Пловдив
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Имах фиат купе с газов инжекцион и съм правил същият експеримент защото гореше много на бензин за 6км. разтояние което изминавах до работа загряваше и превключваше на газ почти когато съм стигнал,а оставя ли я да работи на място за 4-5 мин. при 1000об. превключваше на газ.Като я карах по бързо достига работна температура но разликата е че неможе да караш при 1000 оборота а при 3000,като сметнеш и ръчкането по светофарите и задръствания гориш доста повече бензин отколкото на място.Поне според личния ми опит.
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....
Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Най-икономичният вариант за градско каране с ГИ е колата да загрее поне до 60 градуса и тогава да тръгнеш.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
joromnt написа:azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....
Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...
Масово хората сипват бози-гъсти масла по рождение,понеже колата била 10 годишна

Няма какво да се чака.Качвам се,паля,слагам панела на музиката,коланчето и тръгваме

Така и така ще гориш бензина на място,то по-добре го използвай,за да минеш някой метър.Като нямам предвид ръчка до лютеницата...
А сутрин температурите не падат под нулата...Този разход на място ще скочи главоломно с понижаване на температурите заради бавното загряване,представям си съветите ви тогава при -10,15,20

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Благовест написа:joromnt написа:azrod написа:...
Иначе логично погледнато ако не ти пука за състоянието и щетите от форсаж на студен двигател най-голяма икономия е да загрява в движение.....
Ами то логично погледнато при студен старт и празния ход не е полезен за мотора, маслото е студено и по-гъсто, оборотите са ниски, а от там и налягането на маслото също е ниско... Та щетите си вървят и тогава. Вече кое е по-лошо, само професорите знаят.
Аз паля, минута докато се наместя /радиото, колан, парното.../ и тръгвам леко. Докато не видя стрелката на температурата да мърда, не си позволявам обороти над 2000. И аз съм се чудил как е по-икономично да загрява, на място, или в движение, но съм преценил че това е оптималния вариант. Зимата я паля и тогава я чистя...
Масово хората сипват бози-гъсти масла по рождение,понеже колата била 10 годишна![]()
Няма какво да се чака.Качвам се,паля,слагам панела на музиката,коланчето и тръгваме![]()
Така и така ще гориш бензина на място,то по-добре го използвай,за да минеш някой метър.Като нямам предвид ръчка до лютеницата...
А сутрин температурите не падат под нулата...Този разход на място ще скочи главоломно с понижаване на температурите заради бавното загряване,представям си съветите ви тогава при -10,15,20
Мдааам, то вярно че разговора е дълъг и спорен, но най-важното беше каква "боза" ще си сипеш в моторчето. Ето защо съм фен на пълната синтетика нищо че ми е 400 год. колата, а именно в добрите му качества при целия темепературен диапазон. Инъче паля и след 20 сек тръгвам и както повечето колеги казват без високи обороти преди стрелакта да достигне около 90 градуса. Пък то маслото докато загреееее ...
Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ
Ето едно мнение и от мен колеги:
Аз съм с газов инжекцион, след като 1 месец палех колата изчаквах 30 - 40 сек и тръгвах, а след това само зареждах бензин, реших да пробвам другия вариант.
Сега паля и чакам да прехвърли (през това време се подмотвам около колата), вече ходя по-рядко до бензиностанцията (за бензин).
Следователно какъв извод си направих:
Когато тръгна веднага разходът на бензин ми е по-голям отколкото в спряло положение (въпреки че при вторият вариант е по-дълго времето с около 1 мин.)
Аз съм с газов инжекцион, след като 1 месец палех колата изчаквах 30 - 40 сек и тръгвах, а след това само зареждах бензин, реших да пробвам другия вариант.
Сега паля и чакам да прехвърли (през това време се подмотвам около колата), вече ходя по-рядко до бензиностанцията (за бензин).
Следователно какъв извод си направих:
Когато тръгна веднага разходът на бензин ми е по-голям отколкото в спряло положение (въпреки че при вторият вариант е по-дълго времето с около 1 мин.)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта