DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
slavi7
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sdfhsdarfh

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот slavi7 » Сря 10 окт 2012 15:46


Това не го разбрах, но няма значение. И без това не съм много в час тия неща. Защо силово реле трябваше?




Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот RANOPILE » Чет 11 окт 2012 9:37


Аз се чудех по въпроса за съотвените модули, но дори и сам да си го правиш също е налице въпроса, който обсъдих с един човек, който ми сравни тези модули които намаляват мощността(20-30-40%) на светене на късите с неговите луни и в стаята където има Димиране(демек си регулираш колко силно9 да светят) му горят доста по-често от другите.
Дали е същото и при халогенните крушки при колите и като светят на по-ниска от предвидената мощност(при съответната по-ниска температура).


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12116
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 11 окт 2012 17:09


От димирането, т.е от скапания ключ ми изгоряха два трансформатора 220/12 волта за луничките, ама лампи нито една не е изгоряла.
Иначе от 2+ години имам ДРЛ от Виктор мисля е версия 4 и лампа на колата още не ми е изгоряла нито една.


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот mtm_golf » Пон 15 окт 2012 20:39


Колега, когато луните светят на по-ниска мощност живота им е няколко пъти по-дълъг отколкото, ако не се димират. За изгарянето на крушките голямо значение има и какъв димер използваш.


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот vessonik » Сря 24 окт 2012 8:41


Здравейтe,

много се лутах по форумите и намирам все разни доработки с пипане по инсталациите, а от цялата доработка не виждам особенна полза. Има смисъл ако доработката е такава, че да не се върти постоянно ключа за светлините и след стартиране на двигателя да светват примерно дългите на понижена мощност. Логиката е, че ще се изразходва по-малко ток и ще се използват постоянно крушките, които са по-рядко използвани - дългите, а и ключа няма да се върти. Разбира се вечер когато се включат късите, дългите да се деактивират сами. Възможно ли е да се включи така модула, че да се задейства само при положение "габарити" на ключа за светлините и то при стартиране на двигателя с малко забавяне? Тогава на положение "OFF" няма да свети нищо, а на "габарити" ще светят габаритите и късите или дълги на малка мощност. Така или иначе само габарити не се използват на практика.

Има ли такъв вид устройство? Интересува ме за Авенсис Т25 с автоматично включване на късите, Голф Плюс 2008г. с автоматично включване на късите при смрачаване (първия модел на Плюс) и Голф 3 1996г. Какво би било положението на ключа за светлините на всяка кола при включени дневни светлини на модула, който бихте препоръчали?

Поздрави!


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот plameney » Пет 02 ное 2012 20:04


vessonik написа:Здравейтe,

...намирам все разни доработки с пипане по инсталациите, а от цялата доработка не виждам особенна полза.

Колега,ако не са прдвидени софтуерни настройки на светлините на автомобила,няма как да е без доработки.В най-добрия случай,ако колата има предвидено гнездо за реле за дневни светлини,трябва да се постави такова.
Ако формулираш по-точно въпроса си или изискванията си за модул за дневни светлини,може би ще получиш предложения които да те удовлетворяват.
При мен след запалване на двигателя,се включват къси и габарити с 3 секунди закъснение.Ключа на фаровете си стой в положение изключено.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Пет 09 ное 2012 11:40


Ето и схема от мене . Цената на частите е около 5лв. Пин 13 да се свърже към маса, че някой TL-ки минават в двутактен режим, като се остави хвърчащ :banghead .
Направил съм я да е максимално лесна за монтаж, с минимален брой кабели - 3 на брой. Разликата от предните е в това, че при изключване от габарит, ДРЛ-а се включва за няколко секунди (coming home) , както и в една малка хитринка, която прави светлинният клаксон по-видим, а именно, при дърпане на светлинният клаксон, ПВМ-а се гаси за около 2 сек. , което прави премигванията доста по видими за отсрещният . :wink:
PS: там дето пише габарит , резистора е 10к :oops:

Използвал съм TL494 .
http://spblan.narod.ru/bp/shim/Image22.gif
Тази схема е много удобна за целта, тъй като в нея има PWM, два операционни, 2 изходни буфера с отворен емитер/колектор и вътрешен стабилизатор на 5V. И най важното - струва 40 стотинки mhihi
Малко обяснение за схемата :
15 и 16 пин са единият операционен с , който се спира PWM-а при напрежение под 13.5V или там колкото си го настроите от тримера. Стойността на кондензатора на пин 15 определя дълбочината на плавният старт/стоп . Може да турите и един резистор между него и изхода на тримера за по-малки стойности на кондензатора.
Напрежението на трети пин определя коефициента на запълване на ШИМ - силата на светене .
RC групата на 5 и 6 пин определят честотата на PWM-а ( от 1 до 200 Khz )
В случая двата буферни изходни транзистора работят еднотактно, като единият управлява P канален мощен транзистор (NPN транзисторчето подобрява запушването му, но спокойно може да се изхвърли барабар с диода и единият резистор от 1к), а другият през необозначеният транзистор от около 10к, може и по-малко :), замасява плюсовият изходен импулс от дрейна на IRF-a . Ако там обаче се появи напрежение, когато няма изходен импулс (транзистора в ИС на пин 8 е запушен), то през диода постъпва на неинвертиращият вход на ОУ (пин 1 ) и гаси PWM-a за време зависещо от RC групата на пин 1. На другият вход на ОУ (pin 2) има опорно напрежение от 0.6 V, което е прага на превключване.
Тъй, като схемата няма голяма консумация от "минуса" , се захранва директно от габаритите. (ако са диодни , се връзва на късите светлини). . Така при пускане на габарит, захранването отпада и DRL-а се гаси. Консумацията на схемата в покой е около 8 мА. Най-лесно се свързва към кутията на предпазителите, (просто се боцкат кабелите на бушона за дълги/габарит/+12V ) или във фара, но там ще трябва да се пусне кабел 12V. Ако се захрани с 12V при контакт ( кл.15) да се сложи допълнителен диод последователно на кабела на габарита, като анода е от към страната на схемата.
IRF-a изисква малък радиатор . Правих го в SMD повърхностен монтаж, и цялото стана с размера на транзистора, малко по-голямо от фас на цигара (от едната страна частите, от другата IRF-a) , но след 15 минути, някой от частите се разпоиха и изпаднаха mhihi . Решението дойде с 4 квадрата меден кабел на изхода, с дължина от около 10см. , запоен за корпуса на транзистора :wink:
Та ... те така :)
PS: Ей сега докато писах, ме озари идеята, че ако между 16 и 14 pin се тури един резистор примерно 47к, а от 16 към "маса" се поставят паралелно свързани резистор 300к и кондензатор 1000мF/5v , ще се "отключи" функцията coming home :idea: Обяснявам : Когато колата е на габарит, въпросният кондензатор ще се разреди през параленият му резистор 300к. При изключване на габарита , напрежението на пин 16 ще "клекне" с което ще "клекне" и прага за изключване на PWM-а за времето на зараждане на кондензатора през 47к. С две думи , при изключване на габарита , ДРЛ-а ще работи известно време, при напрежение на акумулатора по-ниско от 13.5V.
Прикачени файлове
DSC01203.jpg
DSC01204.jpg

Последна промяна от Dobromirski на Чет 18 апр 2013 7:44, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Mapoka » Вто 20 ное 2012 22:10


Dobromirski написа:Ето и схема от мене . Цената на частите е около 5лв.
Направил съм я да е максимално лесна за монтаж, с минимален брой кабели - 3 на брой. Разликата от предните е в това, че при изключване от габарит, ДРЛ-а се включва за няколко секунди (coming home) , както и в една малка хитринка, която прави светлинният клаксон по-видим, а именно, при дърпане на светлинният клаксон, ПВМ-а се гаси за около 2 сек. , което прави премигванията доста по видими за отсрещният . :wink:
PS: там дето пише габарит , резистора е 10к :oops:

Използвал съм TL494 .
http://spblan.narod.ru/bp/shim/Image22.gif
Тази схема е много удобна за целта, тъй като в нея има PWM, два операционни, 2 изходни буфера с отворен емитер/колектор и вътрешен стабилизатор на 5V. И най важното - струва 40 стотинки mhihi
Малко обяснение за схемата :
15 и 16 пин са единият операционен с , който се спира PWM-а при напрежение под 13.5V или там колкото си го настроите от тримера. Стойността на кондензатора на пин 15 определя дълбочината на плавният старт/стоп . Може да турите и един резистор между него и изхода на тримера за по-малки стойности на кондензатора.
Напрежението на трети пин определя коефициента на запълване на ШИМ - силата на светене .
RC групата на 5 и 6 пин определят честотата на PWM-а ( от 1 до 200 Khz )
В случая двата буферни изходни транзистора работят еднотактно, като единият управлява P канален мощен транзистор (NPN транзисторчето подобрява запушването му, но спокойно може да се изхвърли барабар с диода и единият резистор от 1к), а другият през необозначеният транзистор от около 10к, може и по-малко :), замасява плюсовият изходен импулс от дрейна на IRF-a . Ако там обаче се появи напрежение, когато няма изходен импулс (транзистора в ИС на пин 8 е запушен), то през диода постъпва на неинвертиращият вход на ОУ (пин 1 ) и гаси PWM-a за време зависещо от RC групата на пин 1. На другият вход на ОУ (pin 2) има опорно напрежение от 0.6 V, което е прага на превключване.
Тъй, като схемата няма голяма консумация от "минуса" , се захранва директно от габаритите. (ако са диодни , се връзва на късите светлини). . Така при пускане на габарит, захранването отпада и DRL-а се гаси. Консумацията на схемата в покой е около 8 мА, за което препоръчвам да се включи на 12V при контакт (но се губи плавният стоп ) . Най-лесно се свързва към кутията на предпазителите, (просто се боцкат кабелите на бушона за дълги/габарит/+12V ) или във фара, но там ще трябва да се пусне кабел 12V.
IRF-a изисква малък радиатор . Правих го в SMD повърхностен монтаж, и цялото стана с размера на транзистора, малко по-голямо от фас на цигара (от едната страна частите, от другата IRF-a) , но след 15 минути, някой от частите се разпоиха и изпаднаха mhihi . Решението дойде с 4 квадрата меден кабел на изхода, с дължина от около 10см. , запоен за корпуса на транзистора :wink:
Та ... те така :)
PS: Ей сега докато писах, ме озари идеята, че ако между 16 и 14 pin се тури един резистор примерно 47к, а от 16 към "маса" се поставят паралелно свързани резистор 300к и кондензатор 1000мF/5v , ще се "отключи" функцията coming home :idea: Обяснявам : Когато колата е на габарит, въпросният кондензатор ще се разреди през параленият му резистор 300к. При изключване на габарита , напрежението на пин 16 ще "клекне" с което ще "клекне" и прага за изключване на PWM-а за времето на зараждане на кондензатора през 47к. С две думи , при изключване на габарита , ДРЛ-а ще работи известно време, при напрежение на акумулатора по-ниско от 13.5V


:bowdown на колегата Dobromirski, имал съм вземане даване с този шим, но никога не ми е идвало на ум че може да прави такива неща.
Лекичко съм моднал схемичката :Mr Green Fun , ако се окаже, че вземе да тръгне след намесата ми, ще постна платката в човешки вариант.
Изображение
Основната ми идея е да се помести в такава кутийка, със същото разположение на транзистора и радиатора, понеже радиатора е напълно достатъчен за две лампи по 60W при 30-35%
Изображение
ПП това е дрл-а от рено форума с "големия" PIC


cho_plia
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот cho_plia » Чет 29 ное 2012 11:14


Извинявам се за въпроса но какъв е тоя "габарит" дето е вързан към маса


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Чет 29 ное 2012 15:26


Тази маса не е маса mhihi
Първоначално наистина тези връзки , отбелязани с маса, бяха към минуса на захранването (масата на колата), но после ме осени идеята да ползвам габарита за минус :wink:
Просто масата на платката, не е вързана към масата на автомобила, а към габарита. (двете маси нямат нищо общо в случая ) :beer


cho_plia
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот cho_plia » Чет 29 ное 2012 15:42


Аха ясно мерси за разяснението :да:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Mapoka » Чет 06 дек 2012 18:55


На едната платка (тази с допълнителните 2 транзистора) съм я гласил за тези които имат диодни габарити. При тази платка силовия + може да е постоянен, като токовете от габарит и контакт са минимални.
Използвах BC337-40 и ми се наложи резистора база колектор да го намаля на 470 ома.
Понеже вече имах кутийките, затова и са толкова на едро елементите, иначе спокойно всичко може да се събере в термо шлаухка

DRL Dobromirski VWClub.zip
(185.14 KиБ) Свален 417 пъти


ПП запазвам си правото да съм объркал пистите по платката :Mr Green Fun

Едит
Вече и в събран и окончателен вариант
Изображение
и прави ето това :Mr Green Fun
Изображение

В този си вариант без да е подаден контакт, консумацията е 0 мА, при работеща схема без товар консумацията и е 10-11мА, честно казано очаквах да е повече заради преработките.

Елементите идват малко за такава голяма платка, но вече разполагах с кутийките, затова се водих по тях.
Иначе равносметката е:
3бр BC337 - 18ст
1бр TL494 - 60ст
2бр електролити ~20ст
10бр съпротивления ~5ст
3бр диоди ~10ст
1бр IRF4905 -2,20
Кутийката - 60ст
2бр тримера - 60ст
платката без ецващия разтвор идва 22ст (от един лист едностранен за 2,20 стават 10 платчици)
В крайна сметка е някъде около 5 лв цялата работа :да: (цените са от Елимекс)
Ако пък като мен използвате части втора употреба цялата схема идва на цена кутийката и IRF-a.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Dobromirski » Чет 06 дек 2012 19:03


:bowdown
ПП: Предполагам си ме разбрал как да "активираш" coming home ? Ако трябва да чертая ?


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот Mapoka » Пет 07 дек 2012 18:45


Dobromirski написа::bowdown
ПП: Предполагам си ме разбрал как да "активираш" coming home ? Ако трябва да чертая ?


Dobromirski, разбрах как да направя coming home - то, но моя човек на който ще дам тестовия модел, искаше нещо просто да му пали фаровете, а като угаси двигателя да си угаснат и те, никакви екстри не го интересуваха, но ще не ще с плавния старт и намалената мощност на лампите ще се примири mhihi

Ако някой е мераклия ето платчицата за DRL- а с coming home
DRL V1.1 CoHm.zip
(85.47 KиБ) Свален 412 пъти


Понеже тази платка не съм я правил все още, ако някой забележи грешка да се обажда да я оправя :wink:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.

Мнениеот mafiota » Нед 16 дек 2012 17:14


И аз съм хвърлил око на DRL проекта от Рено форума. Вчера ми пристигна и трудният за намиране 12F683 mhihi .

Ето и други два проекта:

http://sprinter4wd.narod.ru/moi_proekti/DRL/
http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=94167&st=0



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта