Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Чет 22 ное 2012 22:22


azrod написа:Колега, писах ти лично, ти така и не ми уважи въпроса... Обясни ми при минусови околни температури откъде накъде в движение ще загрее по-бързо и ще ти призная правотата.


звучеше ми тъпо- "аз като по-прост..." аз не съм те нарекъл прост, нито аз се правя на умник

ами колата винаги загрява по-бързо при движение, без значение дали навън е -20 или +50.
Има две изключения:
-неработещ термостат
- спускане в режим ППХ


Просто мотора се товари в движение, извършва много повече работа отколкото в режим напразен ход, за извършването на която е нужна определена мощност, която пък се получава чрез изгарянето на повече гориво, което изгаряне на повече гориво пък дава и повече топлина :D
та така...

а като цяло ПХ не е много полезен за мотора, донякъде се спомена защо.




Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Пет 23 ное 2012 8:57


За какви разстояния в посока говорим. Колко ти гори на газ и на бензин, засечено от заредена до празна бутилка?[/quote]

Ами при условие, че аз тръгвам от х-л Хемус (София), при температури около нулата ми прехвърля на газ чаак към гара Пионер (Симеоновско шосе) ако е по студено (Дианабад).
Да Ви припомня пак. Темата е за ИКОНОМИЧНОСТ кое му е икономичното да си карам на бензин до дианабад? Аз за какво съм я слагал тая газ?
Та, на място ми дава къде къде по-малко разход на бензин!
Пак припомням предишния ми коментар:
Като тръгвам веднага и ми прехвърля след семинарията на газ зареждам 2пъти по 2 лв.
А когато ми загрява на място само веднъж!(Месечно)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Пет 23 ное 2012 9:44


А газта без пари ли я зареждаш?

Нали пробега ти на газ се скъсявя.
Веднъж гориш бензин на място и втори път изминаваш цялото разстояние на газ.

На градско със светофари и задръствания, направо недоумявам как предварително ще я подгряваш.

Ако на газ обръща на средата на маршрута, то следва че пробега на газ ще ти е двойно по-малък, следователно и парите за газ.

на газ в никакъ случай не е двя пъти по-евтино от на бензин.

Пиши във време и изминати километри.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот nepreklonniq » Пет 23 ное 2012 10:26


pe6kata написа:А газта без пари ли я зареждаш?

Нали пробега ти на газ се скъсявя.
Веднъж гориш бензин на място и втори път изминаваш цялото разстояние на газ.

На градско със светофари и задръствания, направо недоумявам как предварително ще я подгряваш.

Ако на газ обръща на средата на маршрута, то следва че пробега на газ ще ти е двойно по-малък, следователно и парите за газ.

на газ в никакъ случай не е двя пъти по-евтино от на бензин.

Пиши във време и изминати километри.

Точно така е! :да:


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Пет 23 ное 2012 10:31


Няма да давам повече обяснения, казах си моята гледна точка и неискам да влизам такива спорове. Ако ти имаш достатъчно време да мериш за колко стотин метра колко грама бензин си изхабил (без да знаеш дали всеки ден караш при абсолютно едни и същи параметри, като температура влажност на въздуха и сила на натискане на педала) аз няма. Казах си наблюденията 3 пъти, не смятамза необходимо да налагам мнението си. Аз само го споделям. Кой както иска така да го тълкува! :kissy:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Пет 23 ное 2012 10:46


добре де, пишеш че в единия случай зареждаш веднъж в месеца бензин за 20лв предполагам(??? написал с 2лв), в другия случай два пъти по 20лв.
Кажи и колко пари за газ слагаш, ако маршрута ти е еднкъв.
Няма как да даваш едни и същи пари за газ, нали?

Така ще стане ясно в пари какво се случва.


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Пет 23 ное 2012 11:51


pe6kata написа:добре де, пишеш че в единия случай зареждаш веднъж в месеца бензин за 20лв предполагам(??? написал с 2лв), в другия случай два пъти по 20лв.
Кажи и колко пари за газ слагаш, ако маршрута ти е еднкъв.
Няма как да даваш едни и същи пари за газ, нали?

Така ще стане ясно в пари какво се случва.


Добре, Ето сега примерна сметка:
Четох по-горе, че колата харчела примерно 1.5 - 2л/час за двигатели окло 2л. Моята е 1.6 инжекцион. Ако приемем, че 1.8 харчи 1.5л/ч, значи моето 1.6 трябва да харчи около 1.3л/ч.
Следователно какво се получава?
1 300 ml се изразходват за 60 мин,
значи за 2 мин ще се изразходват 43 ml
Цената днес на 95 е 2.53 на л.
От тук следва, че за 1.3л трябват 3.29лв, а за 43 мл – 11 стотинки (2 мин работа на място)
Какво се получава в движение?
Разходът на бензил ми е 10л за 100км (градско)
Да кажем, че в движение загрява грубо за 1км, следователно:
За 1км ще съм изразходил 100мл бензин, което е 25 стотинки.
Разход на газ 12л/100км – за 1км ще съм изразходил 120мл газ
Газта я зареждам на 1.38лв/л и се получава :
За 1 км ще съм изразходил 120млм което е 16.5 ст.
Събираме сумата на престой (бензин) + сумата в движение (газ) и се получава:
11ст + 16.5ст. =27.5 ст.
А разход в движение на бензин 25 ст.
Излиза, че си прав НО при условие, че разхода на място е 1.3л/час, ако е по-малко от 1л/час си е по-далавера да седиш и да чакаш.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Student_pravo » Пет 23 ное 2012 11:55


Не знам как толкова бавно ви загряват колите, но на моя Б5 ГИ е настроен да прехвърля на около 35-40 градуса на газ. Като го запаля, оставям го да поработи 1 минута на бензин, потеглям и най-много след 1 километър /или няколко минутки/ вече е прехвърлил на газ и то при положение че карам само до 2000 оборота /защото е студен/ и галя педала на газта, т.е двигателят не е под натоварване. Ако тръгна да го ръчкам, прехвърля още по-бързо. Вероятно си е до кола..
Иначе като прехвърляте бавно на газ може и пробегът на газ да се скъсява, но за сметка на това този на бензин се увеличава драстично. Бензинът е над 2.50, а газта 1.40.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот pe6kata » Пет 23 ное 2012 12:02


1.3 литра гори на час, но при загрял мотор :!:
На студен ще е близо двойно- едно че работи на по-високи обороти, друго, че е със значително по-богата смес.

На моята метанка съм направил подгрев на антифриза с дизелови свещи. 3-тата минута след палене имам 60-65 градуса и подгрева се изключва.


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Пет 23 ное 2012 12:05


pe6kata написа:1.3 литра гори на час, но при загрял мотор :!:
На студен ще е близо двойно- едно че работи на по-високи обороти, друго, че е със значително по-богата смес.

На моята метанка съм направил подгрев на антифриза с дизелови свещи. 3-тата минута след палене имам 60-65 градуса и подгрева се изключва.


Колко кубика? Защото гледам колеги от други теми спрягат цифри от сорта на 0.6 0.7л/час за 1.6


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Благовест » Пет 23 ное 2012 12:08


Именно де,палиш и тръгваш,а не чакаш...
Имам един комшия с ауди 80 на газ,гледам го,форсира,пуши цигари.Всеки с проблемите си,зимата :lol:
Улицата,по която излизам на главния булевард,където живея е средно дълга.Е,какъв е смисъла да кисна пред блока като мога да се влача с 1000-1200 оборота,хем ще загрее по-бързо,хем ще съм минал близо 1 км и не съм изгорил безславно нафтата mhihi :deal

Много я мразя таЗ зима :lol:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2012 12:49


Nikurlq написа:
pe6kata написа:1.3 литра гори на час, но при загрял мотор :!:
На студен ще е близо двойно- едно че работи на по-високи обороти, друго, че е със значително по-богата смес.

На моята метанка съм направил подгрев на антифриза с дизелови свещи. 3-тата минута след палене имам 60-65 градуса и подгрева се изключва.


Колко кубика? Защото гледам колеги от други теми спрягат цифри от сорта на 0.6 0.7л/час за 1.6

0.6-0.7 харчат дизелите и то като загреят. При бензиновите е близо по 2. Твоята ако допуснем, че харчи двойно повече на студено - ги смятай 2.5л./час и тогава си смятай останалото.
Не си дал никакви цифри, а си тръгнал да ни убеждаваш, че ти било по-изгодно. Това остава твърдение, докато не бъде доказано с цифри, макар и на теория. Кажи си разхода на газ на загряла кола колко ти е. Кажи за колко метра/км ти сменя от бензин на газ и колко общо разстояние караш в посока. Поиграх си снощи да направя калкулатор в Ексел, мога да ти го пратя той сам ти пресмята парите. :beer
Сега те видях, че си направил някаква груба сметка, но не е много вярна. Ползата е минимална, но сложи го, че ти гори 2.5 на час и пак го калкулирай mhihi
Иначе е още по-добре направо като се качиш и да е загряла на 90градуса колата, ама пусти пари... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот boyan.chav » Пет 23 ное 2012 13:05


Давам пример от последните няколко студени сутрини, засичам на часовника на таблото: паля и тръгвам веднага; поддържам обороти не по-големи от 1,800-2,000; стигам до пета предавка; на третата минута имам отлично парно; на четвъртата минута прехвърля на газ; на петата минута е загряла на 90 градуса по табло; на седмата минута намалям парното, защото ще стопи духалките. Всичко това доказва, че по-добре за двигателя и за портфейла ти е сутрин да не чакаш на място да загрее по десет минути, а като запалиш веднага да тръгнеш. На студения двигател няма какво да му стане, ако не го назорваш и го караш в умерените обороти.


Потребителски аватар
Nikurlq
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот Nikurlq » Пет 23 ное 2012 13:33


Ок, всеки си е прав за себе си.Спирам да се занимавам, пък който каквито изводи иска да си прави.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Икономичност. Загряване на място vs Загряване в движение -ГИ

Мнениеот stefan4o » Пет 23 ное 2012 13:39


Nikurlq написа:Ок, всеки си е прав за себе си.Спирам да се занимавам, пък който каквито изводи иска да си прави.

Тя истината е само една. Иначе всеки може да вярва в каквото си иска, включително и в Дядо Коледа :lol:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта