azrod написа:Колега, писах ти лично, ти така и не ми уважи въпроса... Обясни ми при минусови околни температури откъде накъде в движение ще загрее по-бързо и ще ти призная правотата.
звучеше ми тъпо- "аз като по-прост..." аз не съм те нарекъл прост, нито аз се правя на умник
ами колата винаги загрява по-бързо при движение, без значение дали навън е -20 или +50.
Има две изключения:
-неработещ термостат
- спускане в режим ППХ
Просто мотора се товари в движение, извършва много повече работа отколкото в режим напразен ход, за извършването на която е нужна определена мощност, която пък се получава чрез изгарянето на повече гориво, което изгаряне на повече гориво пък дава и повече топлина

та така...
а като цяло ПХ не е много полезен за мотора, донякъде се спомена защо.