Пасат Б3 Абс мотор проблем с оборотите на газ

Техническа и сервизна информация за Passat
stasko0o
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 19 ное 2010 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sf

Пасат Б3 Абс мотор проблем с оборотите на газ

Мнениеот stasko0o » Съб 24 ное 2012 15:39


Здравейте колеги от извесно време карам едно пасатче Б3 92год. 1.8Ми Арива,АБС мотор и имам следния проблем .
Имам газова но колата винаги пали първо на бензин и мигновенно дига 2000 оборота и така и си стои и да я карам и да стои се 2000 като прехвърля на газ ок обаче както дам газ на празен ход примерно почват да падат оборотите и се закотвят пак на 2000+ ако сам в движение пак същото изключвам от скорост и пак така,ако съм с ниска скорост и примерно включа на 5-та скорост колата сваля оборотите и си застават на 1000 обаче след тва както дам газ над 2000 пак не падат . Газовата е ловато по нея смехих абсолютно всичко.Струва ми се обаче, че като бях изключил акомулатора за 1 ден проблема беше изчезнал поне за малко.
Сори ако нещо не съм обяснил както трябва или съм сбъркал раздела :)




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на гас

Мнениеот Stenly » Съб 24 ное 2012 19:11


Думка грешки компа и надървя стъпковия мотор...


stasko0o
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 19 ное 2010 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sf

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на гас

Мнениеот stasko0o » Съб 24 ное 2012 21:02


и аз си мислех точно за някоя грешка.Някаква идея от какво може да е и как да се преборя


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на газ

Мнениеот nepreklonniq » Нед 25 ное 2012 13:04


stasko0o написа:Здравейте колеги от извесно време карам едно пасатче Б3 92год. 1.8Ми Арива,АБС мотор и имам следния проблем .
Имам газова но колата винаги пали първо на бензин и мигновенно дига 2000 оборота и така и си стои и да я карам и да стои се 2000 като прехвърля на газ ок обаче както дам газ на празен ход примерно почват да падат оборотите и се закотвят пак на 2000+ ако сам в движение пак същото изключвам от скорост и пак така,ако съм с ниска скорост и примерно включа на 5-та скорост колата сваля оборотите и си застават на 1000 обаче след тва както дам газ над 2000 пак не падат . Газовата е ловато по нея смехих абсолютно всичко.Струва ми се обаче, че като бях изключил акомулатора за 1 ден проблема беше изчезнал поне за малко.
Сори ако нещо не съм обяснил както трябва или съм сбъркал раздела :)

Пробвай да запалиш първо на бензин след като преди това си ресетнал компа за поне 20 мин. Остави да загрее на бензин мотора и тогава превключи на газ. Вероятно проблема е в ламбда сондата. Можеш да изключиш и нея и да видиш как ще се държи на газ. При обеднена/обогатена смес на газ, компа се шашка и отваря дросела повече.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на газ

Мнениеот bachest » Нед 25 ное 2012 17:39


Отдавна не се бях включвал, от време на време хвърлях по едно око във форума, но след такава тема не мога да не пропиша. Не знам колко пъти съм го писал това нещо през годините, но няма да се откажа и ще продължавам. :lol:

Колега, проблема е в стъпковото моторче. Но процедурата да го свалиш, да го отвориш, да му смажеш буталото и след това да го затвориш и да кажеш - еми нищо му няма на моторчето, ама пак не ще свали оборотите! -> няма смисъл от такава гимнастика, въпреки че е широко разпространена тая процедура :) Също така проблема не е в газовата уредба или записване на грешки в ECU-блока.

На самото стъпково моторче на върха на буталцето има контактен датчик.
Изображение
При свалено моторче като се натисне върха на буталцето с пръст, се вижда как то "потъва" с 1 милиметър, примерно. Е, това потъване допира две пластинки, които играят ролята на датчик. Чисто и просто - отварят и затварят веригата. Това нещо е свързано с жилото и педала на газта и респективно с крака ти. Цялата тая "хамалогия" на тези две пластинки е, за да може ECU-блока да се ориентира кога подаваш газ и си натиснал педала и кога педала на газта е освободен. Т.е. един вид контактен датчик за положението на педала на газта (натиснат/ненатиснат) - само че вместо датчика да се намира на педала, неговото място е в стъпковото моторче. Когато тези две пластинки престанат да сработват, ECU-блока губи информацията за това дали педала е натиснат и съответно не може да изработи правилния режим. Работата е малко пипкава, не толкова с отварянето на моторчето, колкото с изваждането на пластинките. Някой път може и без да се вадят и т.н. - всичко е относително. Престават да контактуват заради ръжда, корозия, омасляване и т.н. Проблемите много често са породени от скъсване на гуменото маншонче, което е нахлузено на самото бутало на моторчето. Тогава започва да влиза влагажен въздух, маслените изпарения и т.н. и след това се повреждат пластинките. За да видиш дали сработват пластинките на изключен двигател замерваш с мултицет 1 и 2 краче на конектора на стъпковото моторче. Освен човека който ще замерва е нужен и втори механик вътре в колата който да натиска и отпуска педала за газта. А другия с мултицета в режим на мерене на омове, гледа дали се отваря и затваря веригата. АКо не са краче 1 и 2, значи са 3 и 4. На две от крачетата на конектора на моторчета, трябва да се отваря и затваря веригата - това е.
Толкова за датчика.

Сега защо все се получават магическите 2000 оборота?
В зависимост от състоянието на сигнала подаден от датчика в стъпковото моторче (отворена/затворена верига), ECU-блока изпълнява заложения алгоритъм в паметта му и управлява режима на впръсване на дюзата и запалителната система. Т.е. това са режим-ускорение (натиснат педал) и режим празен ход (ненатиснат педал). При преминаване от режим ускорение в режим празен ход, (т.е. след отпускане на педала за газта) ако го нямаше стъпковото моторче, дроселовата клапа би се затворила прекалено бързо. От това бързо затваряне се получава ефекта - "забиване на предницата". За да не се получава този (д)ефект при преминаване от режим ускорение в режим празен ход е сложено стъпковото моторче, което поема управлението на дроселовата клапа от 2000 оборота надолу. По този начин се предотвратява рязкото затваряне на дросела, който намалява оборотите плавно и после ги стабилизира в допустимите норми, които са заложени за двигателя. Когато обаче откаже датчика в стъпковото моторче, ECU-блока не разбира, че трябва да премине в режим празе ход и държи буталцето максимално изпънато, което съответства на 2000 оборота. Въпреки, че шофьора е отпуснал педала за газта, ECU-блока е в режим ускорение и не може да схване, че трябва да премине в режим празен ход. За съжаление това е недостатъка на компютрите - не могат да разсъждават, могат само да изпълняват заложеното. В такава ситуация, прилагането на техники като енергично припомпване на педала на газта и многократно откачване и закачване на буксата на стъпковото моторче са безрезултатни. Единствено ако сте в кръстовище например и двигателя ръмжи високооборотно, за да излезете от конфузната ситуация може да приложите тактиката с опит за потегляне на пета предавка. Още преди да потегли автомобила, заради предавателното число на високата предавка, оборотите на двигателя много бързо падат - е когато наближат 1000 оборота в този момент веднага натискате съединителя. Недостатъка на този метод е, че трябва да го правите на всяко кръстовище. :)
А има и нещо друго - освен режим ускорение и режим празен ход, ECU-блока има и трети режим - т.нар. ППХ (принудителен празен ход). За да може да се изработи правилно режима, датчика на стъпковото моторче е нужно да бъде работещ, за да може ECU-блока да се усети, когато автомобила се движи по нанадолнище с включена предавка - и съответно да прекъсне впръскването на гориво от дюзата с цел икономии. Възобновяването на впръскването е също към 2000-те хиляди оборота, за да се случват нещата плавно и да не се усеща ефекта от "забиване" и разлюляване на предницата.

Малко дълго стана - не е технически издържано, пък и може и да не е напълно вярно. Ако колегата няма други въпроси, казвам чао и до следващия път, когато някой друг колега попита защо двигателя му задържа на 2000 оборота. :lol:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на газ

Мнениеот Iezekil » Нед 25 ное 2012 20:27


Така обяснето илиза,че стъпковия мотор е поел функцията на ТПС-а
По въпроса с оборотите-правилни съвети за рестарта и за стъпковия.Третия вариант изпитан при мен е ТПС.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на газ

Мнениеот vovo6808 » Нед 25 ное 2012 20:49


И аз имах същия проблем оказа се температурния датчик.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите на пасат Б3 Абс мотор на газ

Мнениеот bachest » Пон 26 ное 2012 19:21


Iezekil написа:Така обяснето илиза,че стъпковия мотор е поел функцията на ТПС-а


Само да допоясня относно стъпковото моторче: Не е поел функцията на TPS-а. :) Двете неща изпълняват различна функция. TPS-а дава единствено информация към ECU-блока колко е отворена дроселовата клапа, докато превключвателя на върха на буталцето на стъпковото моторче, дава информация дали педала на газта е натиснат.

Объркването идва от това, че щом TPS-а подава сигнал колко е отворена дроселовата клапа, човек разсъждавайки веднага стига до извода, че педала за газта е натиснат. Нали дросела е отворен. Щом е отворен, пределно ясно е че педала е натиснат. Ама има един проблем, по-горе го казах - компютрите не могат да разсъждават (те, добре че и не могат). Това, че TPS-а подава информация колко е отворен дросела, не означава че ECU-блока, осъзнава че педала за газта е натиснат. Докато не дойде сигнала от върха на буталцето на стъпковото моторче, ECU-блока няма да разбере дали педала е натиснат. ...какво да ги прави, човек - компютри. :lol:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Абс мотор проблем с оборотите на газ

Мнениеот Iezekil » Пон 26 ное 2012 20:03


Без да осорвам казаното искам да добавя,че именно посредством ТПС се затваря връзката от ЕКУ към степ мотор.Един вид именно ТПС-а командва степ мотора.При моното бих казал,че огромен процент за задържане на обороти,пропадане на такива,нестабилна работа,гаснене,повишен разход се дължат именно на ТПС-а.В по-редки случаи виновник е степ мотора.Съотношението бих казал е 3:1.


GEORGI_VR
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Пасат Б3 Абс мотор проблем с оборотите на газ

Мнениеот GEORGI_VR » Сря 28 ное 2012 15:17


няма да е зле мисля да погледнеш дали газаджията не е приложил великата простотия ресет на компа когато не си на контакт . За повечето ECU това е направо убийствено . Идеята е да се зачистят евентуални грешки но заедно с тях се зачистват и всички корекционни коефициенти което предполага последващо "обучение на компа".Единия от ефектите е именно високи или променливи в границите 1000-2000 обороти. Причината е че по време на периода на изграждане на новата база данни внезапно минаваш на газ което тотално шашка компа поради факта че въвежданите от него промени в управлението не водят до очакван резултат .
Разбира се повечето от посочените по-горе от колегите причини са резонни особено ако има комбинация от няколко :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта