Факт номер 1:Двадесет и пет годишния ми голф 1 1.3 GF(възраст на която един форд,опел или фиат да речем преди много години се е превърнал в хладилник или пък печка) за 70 000км каране(около 2 години) му смених два предни амортисиора и един изпарител на газовата.Колата беше бяла и нямаше грам ръжда а мотора беше един буквално ръждясал отвсякъде железен блок,без дори най-малкия теч по него,масло не пипаше,километрите бяха около 400 000...
Факт номер 2:Двойката ми голф(1.3 MH),лека му пръст работи почти три години непрекъснато прегряван от мой роднина,понеже не се е сетил да погледне датчика за вентилатора на радиатора,колата си вървеше и дори след толкова време редовно прегряване преди да я продам натоварих 500 килограма желязо в нея и с двама човека вървеше в това състояние по стръмен байр на четвърта предавка(колата беше с 4 скорости).По-късно(след като го продадох) този двигател умря от най-банално скъсване на ангренажен ремък.По колата имаше само най-нормалното обслужване.Колата беше на около 350 000км.
Факт номер 3:Старото ми ауди 80 1.8 RU карбуратор за 3 години каране освен ремъци и филтри друго не видя...Една октавия ме удари,резултата за октавията беше,че предницата и липсваше.На мен ми беше бронята за смяна само...
Факт номер 4:Имам 30 и кусур годишно ауди(100 1.9 WH),взех го за 350 лева,понеже един опел ме накара да съжалявам,че съм изневерил на марката пък и покрай него изхарчих супер много пари-все пак е опел,похарчих около 6000 лева по Аудито...Обаче защо го направих,колата я взех в насипно състояние,мотора с счупена пола на едното бутало търкаляща се в картера,строшени сегменти,надран блок и тн...Очаквах където се строши там да го оставя,взех го с идеята да го карам месец-два,след 10 000км каране така,разбрах,че тази кола явно няма да умре и реших да си я направя,защото така или иначе са редки пък и ме кефи,като отворихме мотора,много хора се чудеха как е работел изобщо...Проблеми с вървеж и разход нямаше никакви,нито с палене...Само доливах масло на 1000км по литър! След ремонта върви по същия начин както и преди ремонта,на бургия,само,че вече просто не доливам масло...Колата е на над 1 000 000км и още продължава да е кола,благодарение разбира се на факта,че исках да я запазя...1.9 карбураторен петак...Имаше и едно удряне на бутала и клапани,поради некачествен ремък,пак без НИКАКВИ поражения за двигателя,буквално на пътя смених агренажа,понеже имах резервен и така се и прибра колата,мотора не е пипан след случката понеже просто нямаше нужда!
Факт номер 5: Едното поло което имам 1.9 СДИ АGP от онези дни влезе в дълбока локва с над 100км час,резултата беше вода през филтъра в мотора,като го блокирах,изчаках 10 минути,не можа да запали,дори не можа да завърти,пробвах пак,запали някакси...После отворих филтъра въздушен,след него всичко беше във вода...Колата след 300 км навъртени вече работи като часовник без никаква намеса от моя страна...
За другите коли дето съм имал от марката няма какво толкова да кажа,но схванахте какво имам предвид.
Та,интересно ми е,вие защо си купувате VW? Аз за себе си знам защо...
