Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
m0v3r
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: EZ 1988
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот m0v3r » Пон 26 ное 2012 20:38


На мен не ми дава мира да се влача по хубави пътища и магистрали и редовно си перкам поне със 130, наскоро го изпържих и със 150 пасата. mhihi

1.6 на газ 88г.

380км. ги минавам с 40лв. без проблем при такива скорости, което идва около 8-9л./100 :bowdown

поправено

Последна промяна от m0v3r на Пон 26 ное 2012 22:02, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
X_PERT_166
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 20:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот X_PERT_166 » Пон 26 ное 2012 20:53


кутията незнам каква е сменях я преди втория път като ходих до морето само кутията ми пратиха - освен че светна тази лампа синя и таблото започна да пищи с монофонична мелотия


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот pe6kata » Пон 26 ное 2012 21:39


Да вземем да посмалим малко с разхода, какво ще кажете. Отдавна вече бихме дизела по разход на гориво maikomila


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот passat19911800 » Пон 26 ное 2012 22:34


БЗ с двигател 1,8 АБС при поддържане на постоянна скорост от 140 км/ч, което е около 4200 об/мин на пета скорост с оригинална скоростна кутия, ще харчи най-малко 9,5 газ на 100 км. По католог му дават да харчи около 8 л /7,6л/ бензин на 100км при 120км/ч.


Потребителски аватар
jabre
Мнения: 317
Регистриран на: Сря 16 фев 2011 16:15
Автомобил: vw passat 35i vw golf mk1 1979
Двигател: AAZ 1992
Местоположение: Vlasotince - Србия (Serbia)

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот jabre » Пон 26 ное 2012 23:17


Изображение
Изображение


Потребителски аватар
X_PERT_166
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 20:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот X_PERT_166 » Вто 27 ное 2012 7:30


редовен номер на моно инжекцията е да работи по ДОБРЕ на газ отколкото на бензин- и другото което е ако я направя да гори в града 12 извънграда ще гори 8 9 - а сега в това състояние което е нагласена гори мовечко градско но извънградско е супер


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот Iezekil » Вто 27 ное 2012 19:54


m0v3r написа:1.6 на газ 88г.

380км. ги минавам с 40лв. без проблем при такива скорости, което идва около 8-9л./100 :bowdown

При цената на газта,на която карам аз,това идва 7/100 разход.За 40лв. зареждам 27 литра газ.
По-интересното е,че в моята книжка имаше даден разхода ри различни скорости.Така от 6/100 при 80км/час се стигаше до 11/100 при 140.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот parno » Вто 27 ное 2012 19:59


как карате с 80 по магистралата?
в смисъл като пристигнете поникнала ли е брадата mhihi

иначе по темата : пробвал съм до Ст.Загора с по-ниска скорост (в ограниченията)
същия разход си ми даде


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот pe6kata » Вто 27 ное 2012 21:14


Iezekil написа: По-интересното е,че в моята книжка имаше даден разхода ри различни скорости.Така от 6/100 при 80км/час се стигаше до 11/100 при 140.


Ами нищо интересно няма, нещата стоят точно по този начин.

Що си мислите, че колата е най-икономична там където максималния въртящ момент е най-голям?


Един 1.8 моно,е така направен, че силата му е изместена в ниските обороти. 2500-3000 оборота спред годината му е максималния въртящ момент. Да но на 2000 оборота примерно, въртящия момент е много близък до максималния. Искам да кажа, че трябва да се гледа целия диапазон на кривата на торка, а не само максималната му стойност. Мотора има КПД близо до максиманото в един доста широк диапазон, така че фактора "обороти, при които торка е максимален" е много несериозно. Един абф например има макс торк на 4800, един вр6 на 4200- по вашите теории най-икономично тия коли биха се движили на последна предавка със над 160км/ч

Другото - максимален момент ще изкара при максимално натоварване на мотора. Т.е. може на 3000 оборота да си дал цялата газ по някой баир, теглейки каравана, може и едва да докосваш педала на газта, поддържайки 3000 оборота по равното. Тогава да не би да използваш максималния момент на колата, а и не гори едно и също нали :idea:

Толкова неща се изписаха, а никой не видях да отчете тия неща- само обороти, скорости стрелки...

разхода се покачва с покачване на скоростта поради увеличаване на въздушото съпротивление основно :!:
другото - оборотите. Равно- поддържаш да речем 80км/ч: мотора трябва да генерира толкова мощност, че да преодолее силите на триене и на въздушното съпротивление.

в първия случай на 4-та- 3000 оборота
втори 5-та 2200 оборота
типичен пример за една пасатска кутия на моно

За да поддържа скоростта, (нито да намалява, нито да увеличава), мотора трябва да генерира едни 20 коня примерно, нзависимо на коя предавка е. В единия случай повече обороти с по-малък въртящ момент(4-та), а в другия обратно(5-та). Мощността е произведение от обороти и въртящ момент.

Дори и това, че мотора на 4-та е е както казват някои в оборотите, при които торка е максимален, то на 4-та ще гори повече,отколкото на 5-та по изброените по-горе причини. (Възможно е да е по-икономичен само в режим на пълно натоварване)

при скорост от 60-70км/ч на последна предавка ще са най-икономични. Дори и да е под 2000 оборота(но от 1500 нагоре) за един бензинов пасат

При мен например, кутията така съм я пренаредил така, че хем колата да е еластична на градско, хем и да е икономична на извънгрдско. Ползвам най-дългия диф за бензинов мотор от вр6, но първите ми три предавки са къси като предавателничисла и от различни кутии. В крайнса сметка първи ми е по-дълга и 2 и 3-та се сменят с малка дупка и колата набира много добре. 4-та ми позволява да поддържам към 60км/ч при 1800 оборота (колкото е една масова 5-та предавка при пасат моно)

3000 оборота на 4-та са ми 105км/ч, С 0.8 литра ми пада разхода поддържайки тази скроост, като мина на 5-та (с около 2400км/ч. Макар че ми гори малко с тия предавки, тая скорост далеч не ми е най-икономичната.

На тия масовите мотори винаги м/у 90 и 120 са около 2литра разлика, оттам нагоре си слагаш 1литър на вски 10км/ч отгоре грубо. Такива филми 6/100 при 120 или 8/100 при 150 няма. За дизел са трудно постижими, а за безнин да не говорим

Моното обикновено няма борд. комп, а ясно поакзва какво кога се случва.

Моното, както и всички 8в мотори имат добър въртящ момент и той се случва в ниските и средни обороти. 1500-3000 оборота са му масовия диапазон и таме много еластичен. Такъв мотор трябва да се оборудва с по-дълги скорости, за да може да използва максимално този работен диапазон.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот Danny boy » Сря 28 ное 2012 22:36


Моето моно примерно има борд комп,тоест аз съм му го слагал и да ви кажа доста верно показва.С вакума е.
Пример ако карам със 110 на борда ми пише 8.1-8,2-това би бил разхода на бензин а реално ми изгаря около 10газ.
Със 130 ми дава вече 8.6-8,7 и ми гори 1.5-2литра газ над този разход тоес около 11
В града масово ми пише 10.8-10.9,но отива реален към 14-15понеже паля на газ и загрява на газ от там и разликата.
Валът ми разпределителния на Rp е сменен с такъв от 2Е и от там може да дава малко завишен разход също,но избегнах дупката/кика/както беше казал Пешката в една тема че се чувства едно ритване понякое време към 4000об.Сега набира равномерно в целия диапазон.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот Student_pravo » Чет 29 ное 2012 0:52


Искам да попитам в тази връзка за моя 1.8Т. По каталог дават въртящия момент от 1750 до 4500 оборота. На 1750 достига своя пик и го поддържа до 4500, след което започва да спада. Това значи ли че най-икономичен ще е на 1750 оборота и ще е еднакво икономичен и на 1750 и на 4500...хахах.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот stefan4o » Чет 29 ное 2012 7:56


Student_pravo написа:Това значи ли че най-икономичен ще е на 1750 оборота и ще е еднакво икономичен и на 1750 и на 4500...хахах.

Възловият елемент е възд.съпротивление. На последна предавка при 1750 имаш скорост Х, а на 4500 скорост У. Как мислиш въздухът при 200км/ч еднакво ли товари мотора, който трябва да поддържа тази скорост с тоя при 80 или 100км/ч? Отговори на тоя въпрос и отговорът сам ще ти дойде :!:


Потребителски аватар
X_PERT_166
Мнения: 67
Регистриран на: Пет 10 сеп 2010 20:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот X_PERT_166 » Чет 29 ное 2012 8:12


да това е наи голямата смешка да разчитате на борд комп - при условие че сте на газ :да: - 1 пълна бутилка 2 празна - елка и ето ти разхода - спрмо по путя които си карал с какув товар си карал и с каква динамика


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот stefan4o » Чет 29 ное 2012 8:27


X_PERT_166 написа:да това е наи голямата смешка да разчитате на борд комп - при условие че сте на газ :да:

В повечето случаи е логично да дава отклонения в показанието. Но при мен на късмет или не - показва почти реалното - при последните засичания установих разлика 300мл. за 9.7, което чисто математически са малко повече от 3%. И то грешката идва оттам, че при спускане на скорост компирът регистрира моментна стойност 0л./100, тъй като не знае, че карам на газ mhihi Предполагам на това се дължи основно тази грешка. На градско показа пак почти реално или с подобно минимално отклонение. При това МФА съм го слагал, не беше оригинално на колата :Mr Green Fun Засичането е направено за пробег над 300км - смесено - градско и извън.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Пасат Б3 1,8 ABS при каква скорост е най-икономичен?

Мнениеот velinsl » Пет 30 ное 2012 21:35


Jovany написа:Спокойно си карай до 120 и няма да имаш проблем с разхода.

120 реални или по километраж?
Щото тия 130 по километраж дето ги карам са едни реални 122-124км/ч.

Карал съм АПасат Б3 с АДЗ(сменян беше двигателя му) със скоростна кутия от дизел ,100км при 2500 оборота и при 3000 оборота 120км/ч. Извън града е суперикономичен от към ускорение обаче не го търси има едно мудно ускорение от 2900 до 3000 оборота на 5 -та ускорява 1-2 минути, след което следва отново "изстрелване".



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта