Повреден компютър 1.8 ABS

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Mapoka » Нед 02 дек 2012 19:36


Понеже колата има газова, рядко се случва да карам на бензин.
Още по рядко се кара и нормално ако е на бензин, в повечето случаи за изпреварване или ако се налага бързо изнасяне.
Докато не ми свърши газта и се наложи да покарам на бензин.
Първоначално всичко нормално, докато не се наложи да потдържам постоянна скорост.
Когато за малко повече време се задържат еднакви обороти заглъхва (стил свъши бензина), но ако подам газ проблема изчезва, докато не се задържат постоянни обороти отново.
Ако се раздава газта няма проблем, ако се ускорява нормално също, проблемите започват когато се опитваш да задържиш постоянна скорост (респ. обороти).

Първото което ми дойде на ум е ТПС -а, викам си явно има изтрит участък, понеже бях убеден че е той, направо го свалих (с дигиталния волтметър малко трудно се хващат прескачания, затова даже и не се пробвах).
Видимо беше наред, но за всеки случай го смених с друг (другия го имах, не съм го купувал специално за пробата), при тест драйв проблема е отново същия.
Следващата проверка е регулатора на горивото, викам си втвърдила му се е много мембраната и задържа отворен. Отворих и него, в действителност си беше поопекан, но не изглеждаше там да е проблема, смених и него с друг, не нов (свалян от някъде), но с доста по мека мембрана. Проблема остана същия.
Температурния датчик го изключих като заподозрян едно, че симптомите при развален такъв са други, друго, че показваше почти същите стойности като този с който съм запушил втората дупка на тройника.
Дюзата ми се видя че прави добра метла, но въпреки това я свалих да не би да има нещо по цедките и. Както се очакваше видими проблеми нямаше.
И понеже е моно, то не останаха други елементи в системата, освен компютъра и бензиновата помпа.
По-нелогичният вариант беше помпата и особено поради факта, че се сваля доста по трудно реших първо да пробвам с компютъра.

Да кажа малко за компютъра. На времето се рестартираше на всяко палене ("функция на газовата"). Преди 3-4 години откачих ламбдата, компа спря да се ошашква и естествено, аз спрях рестартирането, като от октомври 2010 до преди 3 седмици компа не беше ресетван.
Преди да направя всичко това което описах по горе възстанових захранването на компютъра както си е оригинално, понеже за да не режа и съединявам на времето просто изключих релето и прехвърлих веригата която прекъсва на нормално затворения контакт.
Ако се чудите защо не съм ползвал vag-com, спираше ме обема на настолния компютър понеже кабела ми е на com порт.

Компютъра на моя двигател е 1H0 907 311 H, компютрите които имам са един от АБД( не помня номера), един от друг АБС '94 (8A0 907 331 H), и един 8A0 907 331 K, който в последствие се оказа от AAM '95.
Бърза справка в аутодата показа че пиновете им съвпадат (на всичките) и за пробата са взаимозаменяеми.
Да, пали и работи и с компютър от абд, но трудно се форсира, държи нисък и накъсан празен ход.
Компютъра от АБС и преди съм го пробвал и сякаш вървеше по малко с него, на всичкото отгоре държи и много ниски обороти на ПХ.
Компютъра от AAM отново ми се струва, че върви по малко, но празният му ход е ~900 об (празен ход за който мечтая отдавна :lol: )

Темата я пускам къде информативно къде да събера мнения има ли други с проблем като моя, евентуално някой ако има идея какво се е случило за да се повреди.

ПП да спомена само нещо за бобината, имам съмнения че "връща" през управляващия проводник, понеже сондата на ключа за газовата е хванат там и с друга бобина не работи (не разполагам с осцилоскоп за да видя какво се случва)

Ако някой е прочел поста до тук съжалявам за дългия роман който написах :Mr Green Fun




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Iezekil » Пон 03 дек 2012 18:50


Другия елемент който си изтървал е ламбдата.Там теста е ясен,пробвай без нея.
По-интересното е как наместваш ТПС-а?И пробва ли примерно малко да го коригираш на ръка и да видиш има ли промяна с глъхненето?


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Mapoka » Пон 03 дек 2012 20:30


Iezekil написа:Другия елемент който си изтървал е ламбдата.Там теста е ясен,пробвай без нея.
По-интересното е как наместваш ТПС-а?И пробва ли примерно малко да го коригираш на ръка и да видиш има ли промяна с глъхненето?


Ланбда нямам от 3-4 години, откачил съм я от буксата и не съм я закачал повече. Проблем от нея преди не съм имал че я няма, глъхненето е от скоро. Докато беше закачена ми набиваше грешка и след 10-15 км на газ се налагаше ресет за да работи на бензин. Следователно ако ми се наложи да изпреваря на бензин беше невъзможно.

ТПС-а основната ми проба беше да го заменя с друг, другия го центрих на око (по най стабилен ПХ), но промяна в поведението нямаше.
Проблема също така не идва веднага след като задържиш постоянна газ, в зависимост колко е на кеф се проявява 5, 10 , някога и може би 30 секунди след като не си местил педала.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Iezekil » Пон 03 дек 2012 21:58


Другото което пропускаш е:с тези ЕКУ-та които си изброил има ли този проблем?Аз разбрах само,че по-малко върви с тях,че си ги пробвал преди,че единия е като твоя но по -не върви??В смисъл,проблема сигурен ли си че е от ЕКУ?
Относно ТПС,това нагласяне по стабилни обороти....ако не си забелязъл можеш да го нагласиш и тихите ти да са 900,както те кефи..Пробвай да го мръднеш за тест,да сме сигурни,че не е той


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Mapoka » Вто 04 дек 2012 1:28


Мда. сега като си прочетох поста наистина не съм споменал, че проблем с другите компютри няма, sorry пропуска е мой :oops:
Иначе в момента ТПС-а е настроен както е в руския форум, и в темата на Радотом. Три напълно затворена дросел клапа напрежението 1-2 крак е 0.2В, като отчетем грешката съм в нормата.
Преди съм се пробвал да вдигам оборотите от ТПС-а и при мен не се получаваше. Оборотите отдавна ми бяха около 800 но се получаваха вибрации и се бях опитал да въртя ТПС-а, на газ наистина успях да вдигна оборотите (даже на газ можеш да си ги направиш колкото си искаш) но на бензин ако избягам от оптимума само започва да работи по насечено, като си връща оборотите пак до зададените.
След като се получи проблема да опитах се да го въртя, като намалих напрежението на ПХ (уж да си помисли че е по затворена клапата и да я отвори и да вдигне празния ход), ефект нямаше, в обратната посока като увеличавах напрежението се случваше същото, пак ги връща към номиналните съпроводено с насечен и накъсан ПХ. В движение не пробвах с тези настройки.
С компютъра с който съм в момента не съм пробвал да въртя ТПС-а да видя как ще се държи, понеже сега като казваш ме съмнява да не би да е имало нещо сбъркано с предишния комп още от преди и просто да си се е до прецакал.

През уикенда ако даде времето, ще сложа бензин (че изхабих 30 лв А98 в проби и тестове), ще върна стария комп и ще врътна ТПС-а да видим как ще се държи.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот pas1.8mi » Вто 04 дек 2012 9:40


След като си пипал ТПС-а ,нали ресетваш с ваг-ком или чрез откачане на Акумулатора?


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Повреден компютър 1.8 ABS

Мнениеот Mapoka » Пет 07 дек 2012 21:16


pas1.8mi написа:След като си пипал ТПС-а ,нали ресетваш с ваг-ком или чрез откачане на Акумулатора?


Последната проба която направих със стария комп със сигурност беше ресетнат, понеже го бях свалял да пробвам другите дали работят.
Преди това нямам спомен дали съм ресетвал, но промяна в поведението при последната проба преди да го сваля нямаше.



ЕДИТ
С "новия" компютър направих малко диагностика.
ТПС-а ми се вижда, че сякаш е добре :?
Изображение
Като грешки имаше, Ламбда и Vehicle Speed sensor. Лабдата е ясна нея въобще я няма, другата грешка я отдавам че инсталацията ми е стара и няма опроводен датчика за скоростта до компа.
Нулев, Първи и Втори канал, не се вижда нещо кой знае колко нередно, Като изключим, че показва околна температура -2,7гр (в действителност е със загрят кош и околна темп около 1-2гр)
Някакви идеи какво има на четвърто до двананайсто квадратче на канал 0, понеже с изключение на осмо което преди 3 години е било 0, всички останали са абсолютно едни и същи, като преди?
Ето ги и Трети четвърти и Пети канал

Струва ми се че "хардуера" мога да го пиша в нормите :?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта