Двигател на велосипед

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Двигател на велосипед

Мнениеот CryptLord » Сря 05 дек 2012 18:50


Добър вечер. Решил съм да сложа двигател на старата "Украйна".Изпадна ми двигател от машинка за дърва.Марка Vito 5800, 58 кубика 3 коня, и развива 13000 оборота в минута. Въпросът ми към Вас е. Може ли да се кара това нещо? Защото, при машинките за дърва при отпускането на газта, веригата продължава да се върти, а не както при другите моторчета да намаля сама скоростта си.Ако нещо не съм обяснил добре, ме попитайте, ще отговоря отново.




Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот shotik » Сря 05 дек 2012 19:08


Оборотите на моторчето са много високи и затова трябва голямо предавателно число ,с верига ще е трудно ,защото задния венец трябва да е голям и трябва да се прави или с двойно намаляване.
Виж този клип това е най - подходящо за такъв мотор като твоя

http://www.youtube.com/watch?v=kzha4roSCYA


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот CryptLord » Сря 05 дек 2012 19:14


Това е ясно. Ще сложа на малка зъбчатка на машинката и голяма на задната гума. Но това с оборотите ме притеснява.


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот shotik » Сря 05 дек 2012 19:52


Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот CryptLord » Сря 05 дек 2012 22:30


Ще го направя с ремък. С веригата ще стане много сложно.Благодаря ти за съвета.


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот CryptLord » Сря 05 дек 2012 23:28


Велосипедът ми е с 28 цола капли. Ще пробвам да хвана отстрани с капла от бегач 26 цола. Като на този клип.
http://www.youtube.com/watch?v=x1Xbsu1wbcU


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот shotik » Чет 06 дек 2012 8:26


Това е същия велосипед,само ,че е показано начина на сглобяване,знам го и този клип,но не можах да го намеря ,когато ти писах преди.
Като го направиш и тръгнеш да го ползваш,ако е ниска скоростта ,може и 24 цола капла да сложиш вместо тази от 26 цола,,но тогава ще е по-слаб в нагорнище.
Може предварително да изчислиш какво ще ти е предавателното отношение и да разбереш с какви обороти ще се върти каплата и по този начин ще знаеш каква ще е приблизителната скорост на велосипеда.


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот CryptLord » Чет 06 дек 2012 17:49


Имам и друг въпрос. При автомобилите и моторите като отпуснеш педала на газта и превозното средство намаля скоростта си. А това двигателче от машинка за дърва не е на този принцип. При него като му отпуснеш газта и продължава да върти веригата, и дали това пречи ясно е че ще се използва повече спирачка и по надолнищата няма да намаля само.


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот shotik » Чет 06 дек 2012 19:27


До колкото знам тези моторчета имат центробежен съединител и при подаване на "газ" от повишаване на оборотите ,този съединител завърта веригата,при твоето може би са високи оборотите на "празен ход" или са отслабнали пружините на съединителя и затова завърта веригата.При не работещо моторче опитай да завъртиш водещата ос и ако се движи ,без да завърта коляновия вал,значи има съединител.
Трябва да има съединител и от гледна точка на безопастност,при заклинване на веригата вероятно ще ти избие резачката от ръцете,ако няма такъв съединител или ще се скъса.
Ако има съединител едва ли може да се ползва за "моторна спирачка",а и за двутактовите мотори не се препоръчва ,защото няма мазане от намаляването на горивото при затворен карбуратор.


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот porko » Съб 08 дек 2012 11:07


shotik написа:Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.


Дори на малък баир мисля,че ще приплъзва в ролката и каплата ремъка и ще трябва бая да му помагаш с педалите.


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот shotik » Съб 08 дек 2012 14:33


porko написа:
shotik написа:Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.


Дори на малък баир мисля,че ще приплъзва в ролката и каплата ремъка и ще трябва бая да му помагаш с педалите.


Ако ролката е с диаметър Ф 30 мм и ремъка е обтегнат няма да има приплъзване,а колкото е по-голямо разстоянието между ролката и каплата ,толкова повече ремъкът ще обгръща ролката и няма да приплъзва.А ако с колофон натриеш ролката и каплата,където върви ремъка,ще има по-голямо сцепление,така се правеше преди години,когато някои стари машини се задвижваха с плосък ремък.
Ами всичко е с опити,там ще си покаже.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8958
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот samo_pechka » Съб 08 дек 2012 14:48


Тука има готови китове за веломоторчета http://motobikebg.atwebpages.com/?benzi ... igateli,18 лепваш един 80кубика и няма закъсване с него :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Двигател на велосипед

Мнениеот Stenly » Вто 11 дек 2012 22:08


Проблема е че от китайските моторчета дори и с големите кубатури нищо не става чупят иглени лагери много бързо ,съединителя им се износва,за сметка на това руската рига която е 49 кубика е по-слаба но много по-здрава.
Преди като се занимавах като дете с такива колела купих една чисто нова рига в кашон, овърсайз цилиндър на 85 кубика от някакъв друг мотор и сгъстяване, резонансен ауспух,-по-голям карбуратор с тромпет и малък пиньон отзад.Задвижваща верига използвах малко по-дебела от мотопед за сигурно.Това всичко бе поставено на балканче 18" (луканката). С чудото успях да направа към 80 км/ч за отрицателно време но след 50-60км/ч почваше да става адски нестабилно ...
За украйната й трябва много голяма предавка отзад иначе не може да мръдне и като цяло не става за такова моторче ,бавна е и е тежка.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта