Двигател на велосипед
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Двигател на велосипед
Добър вечер. Решил съм да сложа двигател на старата "Украйна".Изпадна ми двигател от машинка за дърва.Марка Vito 5800, 58 кубика 3 коня, и развива 13000 оборота в минута. Въпросът ми към Вас е. Може ли да се кара това нещо? Защото, при машинките за дърва при отпускането на газта, веригата продължава да се върти, а не както при другите моторчета да намаля сама скоростта си.Ако нещо не съм обяснил добре, ме попитайте, ще отговоря отново.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
Оборотите на моторчето са много високи и затова трябва голямо предавателно число ,с верига ще е трудно ,защото задния венец трябва да е голям и трябва да се прави или с двойно намаляване.
Виж този клип това е най - подходящо за такъв мотор като твоя
http://www.youtube.com/watch?v=kzha4roSCYA
Виж този клип това е най - подходящо за такъв мотор като твоя
http://www.youtube.com/watch?v=kzha4roSCYA
Re: Двигател на велосипед
Това е ясно. Ще сложа на малка зъбчатка на машинката и голяма на задната гума. Но това с оборотите ме притеснява.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.
Re: Двигател на велосипед
Ще го направя с ремък. С веригата ще стане много сложно.Благодаря ти за съвета.
Re: Двигател на велосипед
Велосипедът ми е с 28 цола капли. Ще пробвам да хвана отстрани с капла от бегач 26 цола. Като на този клип.
http://www.youtube.com/watch?v=x1Xbsu1wbcU
http://www.youtube.com/watch?v=x1Xbsu1wbcU
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
Това е същия велосипед,само ,че е показано начина на сглобяване,знам го и този клип,но не можах да го намеря ,когато ти писах преди.
Като го направиш и тръгнеш да го ползваш,ако е ниска скоростта ,може и 24 цола капла да сложиш вместо тази от 26 цола,,но тогава ще е по-слаб в нагорнище.
Може предварително да изчислиш какво ще ти е предавателното отношение и да разбереш с какви обороти ще се върти каплата и по този начин ще знаеш каква ще е приблизителната скорост на велосипеда.
Като го направиш и тръгнеш да го ползваш,ако е ниска скоростта ,може и 24 цола капла да сложиш вместо тази от 26 цола,,но тогава ще е по-слаб в нагорнище.
Може предварително да изчислиш какво ще ти е предавателното отношение и да разбереш с какви обороти ще се върти каплата и по този начин ще знаеш каква ще е приблизителната скорост на велосипеда.
Re: Двигател на велосипед
Имам и друг въпрос. При автомобилите и моторите като отпуснеш педала на газта и превозното средство намаля скоростта си. А това двигателче от машинка за дърва не е на този принцип. При него като му отпуснеш газта и продължава да върти веригата, и дали това пречи ясно е че ще се използва повече спирачка и по надолнищата няма да намаля само.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
До колкото знам тези моторчета имат центробежен съединител и при подаване на "газ" от повишаване на оборотите ,този съединител завърта веригата,при твоето може би са високи оборотите на "празен ход" или са отслабнали пружините на съединителя и затова завърта веригата.При не работещо моторче опитай да завъртиш водещата ос и ако се движи ,без да завърта коляновия вал,значи има съединител.
Трябва да има съединител и от гледна точка на безопастност,при заклинване на веригата вероятно ще ти избие резачката от ръцете,ако няма такъв съединител или ще се скъса.
Ако има съединител едва ли може да се ползва за "моторна спирачка",а и за двутактовите мотори не се препоръчва ,защото няма мазане от намаляването на горивото при затворен карбуратор.
Трябва да има съединител и от гледна точка на безопастност,при заклинване на веригата вероятно ще ти избие резачката от ръцете,ако няма такъв съединител или ще се скъса.
Ако има съединител едва ли може да се ползва за "моторна спирачка",а и за двутактовите мотори не се препоръчва ,защото няма мазане от намаляването на горивото при затворен карбуратор.
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: Двигател на велосипед
shotik написа:Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.
Дори на малък баир мисля,че ще приплъзва в ролката и каплата ремъка и ще трябва бая да му помагаш с педалите.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
porko написа:shotik написа:Видя ли каква голяма е задната прикачена капла ,в която върви ремъка ? Такъв голям венец готов едва ли да намериш,трябва да го правиш машинно.
По-добре е с ролка на моторчето до Ф 25 мм и ако е голямо колело с гуми 26 цола ,да монтираш капла от 24 или 22 цола,за да може да смъкнеш тези големи обороти, и друго,ако е с верига мисля ,че ще се износи бързо ,а така с ремък няма нито да си зависим от точната форма на зъбите нито ще е толкова скъпо да го направиш.
Дори на малък баир мисля,че ще приплъзва в ролката и каплата ремъка и ще трябва бая да му помагаш с педалите.
Ако ролката е с диаметър Ф 30 мм и ремъка е обтегнат няма да има приплъзване,а колкото е по-голямо разстоянието между ролката и каплата ,толкова повече ремъкът ще обгръща ролката и няма да приплъзва.А ако с колофон натриеш ролката и каплата,където върви ремъка,ще има по-голямо сцепление,така се правеше преди години,когато някои стари машини се задвижваха с плосък ремък.
Ами всичко е с опити,там ще си покаже.
- samo_pechka
- Мнения: 8958
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двигател на велосипед
Тука има готови китове за веломоторчета http://motobikebg.atwebpages.com/?benzi ... igateli,18 лепваш един 80кубика и няма закъсване с него 

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Двигател на велосипед
Проблема е че от китайските моторчета дори и с големите кубатури нищо не става чупят иглени лагери много бързо ,съединителя им се износва,за сметка на това руската рига която е 49 кубика е по-слаба но много по-здрава.
Преди като се занимавах като дете с такива колела купих една чисто нова рига в кашон, овърсайз цилиндър на 85 кубика от някакъв друг мотор и сгъстяване, резонансен ауспух,-по-голям карбуратор с тромпет и малък пиньон отзад.Задвижваща верига използвах малко по-дебела от мотопед за сигурно.Това всичко бе поставено на балканче 18" (луканката). С чудото успях да направа към 80 км/ч за отрицателно време но след 50-60км/ч почваше да става адски нестабилно ...
За украйната й трябва много голяма предавка отзад иначе не може да мръдне и като цяло не става за такова моторче ,бавна е и е тежка.
Преди като се занимавах като дете с такива колела купих една чисто нова рига в кашон, овърсайз цилиндър на 85 кубика от някакъв друг мотор и сгъстяване, резонансен ауспух,-по-голям карбуратор с тромпет и малък пиньон отзад.Задвижваща верига използвах малко по-дебела от мотопед за сигурно.Това всичко бе поставено на балканче 18" (луканката). С чудото успях да направа към 80 км/ч за отрицателно време но след 50-60км/ч почваше да става адски нестабилно ...
За украйната й трябва много голяма предавка отзад иначе не може да мръдне и като цяло не става за такова моторче ,бавна е и е тежка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта