Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Sah0to
Мнения: 67
Регистриран на: Пон 16 авг 2010 9:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Sah0to » Чет 06 дек 2012 17:29


Здравейте колеги ! Първо искам да честитя на всички именници днес, да са живи и здрави и по малко ядове с колите ! :beer :D Ще се опитам да бъда кратък и точен. Та проблемът с колата е следния: Когато е студена и я запалиш държи ниски обороти,ако и поддадеш малко газ след няма и 10 секунди се оправя(това е малкия проблем). Другият е когато съм в движение и я карам съвсем нормално без да качвам над 3000 оборота, когато я изключа от скорост колата си държи обороти и всичко е точно, но проблемът идва когато и дам повече газ или ако я карам по сериозно когато я изключа от скорост направо гасне, това го прави като спирам по кръстовища или всякакви такива работи включващи освобождаване от скорост, или държи толкова ниски обороти че ми светват уредите и съответно ако ни я дам газ гасне.....Надявам се да съм бил ясен ако има нещо което не разбирате питайте ще се поправя :) Благодаря ! :beer




lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Чет 13 дек 2012 15:57


колега здравей, моята има подобен проблем и днес стигнах до стъпково моторче, откачих го и колата се успа, но на 1000 оборота. молбата ми е, ако някой колега знае какво трябва да се измери моля нека напише!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Чет 13 дек 2012 21:42


За начало си почистете дросел клапите.


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Чет 13 дек 2012 22:43


от какво? при мен съпротивленията отговарят. ако може обясни по-подробно.
п.п. нали имaш предвид TPS?


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Чет 13 дек 2012 23:04


всъщност, нека обясня моя проблем. когато двг е студен колата работи без проблеми(става въпрос за работа на газ), но когато загрее и се поде газ, а след това се върне газта ниски обороти няма, колата направо гасне. днес откачих регулатора на празния ход и колата се успа.

Последна промяна от lacezarasia на Чет 13 дек 2012 23:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Чет 13 дек 2012 23:04


Трябва ли при откачено стъпково моторче да държи 1000 оборота? Аз като откача моето и пада на 300-400 и двигателя работи като трактор :lol:
Интересното е, че отняколко дни имам подобен проблем, както колегата, но когато тръгне да ми гасне и аз се опитвам да и подам газ да се изфорсира, тя не реагира въобще, забива муцуна и след няколко секунди се наема отново!? Просто натискам газта, но колата не реагира, което ме навежда на мисълта, че при мен не е от стъпковото моторче. Същевременно забелязвам, че от същите тези няколко дни, като пусна фаровете, парно или нагреватели, колата не коригира оборотите за да компенсира създалия се товар!?


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Чет 13 дек 2012 23:08


а дали не е някаква скапана газ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 10:14


lacezarasia написа:от какво? при мен съпротивленията отговарят. ако може обясни по-подробно.
п.п. нали имaш предвид TPS?

Дросела имам предвид.По самата клапа се образуват едни нагари или отлагания и когато тя е затворена всъщност има малък просвет за да влиза въздух и този нагар намалява просвета.Чудеса стават с едно почистване.
lacezarasia написа: днес стигнах до стъпково моторче... молбата ми е, ако някой колега знае какво трябва да се измери моля нека напише!

Така наречения байпас при мулти инжекциите представлява електро магнитен клапан.Той отваря и затваря и осигурява допълнителен въздух директно след дросела.При някои модели се задейства от микро ключетата за двете положения на дросел клапата.При теб не знам.Можеш да го провериш чрез вдухване с уста дали е отворен при контакт.Проверете си и окабеляването край ТПС-а.
brad4edat написа:Трябва ли при откачено стъпково моторче да държи 1000 оборота?

Предполагам питаш за моно инжекция?При мен сега пробвах,като го откача на бензин и студен мотор оборотите се вдигат.Можеш да направиш следния тест-даваш контакт,с едната ръка отваряш дросела,с другата натискаш стъпковото по щока.Буталото му трябва да се прибере с характерен звук до край и после да се върне малко напред.Това ако се случи,значи е наред и проблема ти е в ТПС-а.Още повече,че при моното това е честа болка-износени писти.Има тема за замерване на ТПС.
Това всичко го писах за работа на бензин.Ако това е наред и проблемите са само на газ,проблема е в газовата и настройките и.


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Пет 14 дек 2012 14:14


:lol: днес най-накрая нещата потръгнаха. оказа се проблем от газовата, отвих кранчето на тройника с 4 оборота и оборотите на двигателя се стабилизираха.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 15:33


4 оборота от тройника са прекалено много,ще ти вдигне разхода доста.
brad4edat написа:Същевременно забелязвам, че от същите тези няколко дни, като пусна фаровете, парно или нагреватели, колата не коригира оборотите за да компенсира създалия се товар!?

При мен на газ оборотите също не ги коригира компа като пусна фаровете.На бенз не съм пробвал.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Пет 14 дек 2012 20:39


Да, при мен е 1.8 ABS mono.
Онзи ден го почистих моторчето отвътре, ама колата си прекусва пак. Даже днес по едно време се клатушках в ритъм, като някой начинаещ шофиор, напред-назад при натиснат педал на газта :lol: ужас:)

Виж тва дето пише за тези 0.19v на пинове 1-2 на ТПС незнам дали съм го някога проверявал. Май ще свалям мултицета до колата mhihi
:drunk


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 21:45


моторчето има един датчик на върха на главата.За това те накарах да направиш пробата,щото отвътре може да си е добре....


lacezarasia
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Божурище

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот lacezarasia » Пет 14 дек 2012 22:50


тази вечер отидох при приятел, който работи в сервиз и той също каза, че 4 оборота от тройника са много и регулира оборотите от изпарителя, а на тройника ги върна обратно. сега колата е като нова. та същия човек каза, че е масово явление напоследък, та може и калпава газ вече да са пуснали от лука.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот brad4edat » Съб 15 дек 2012 18:47


Привет момчета! :)

Passat b4 ABS 1.8 mono

Днес след поредното рапърско друсане в колата взех, че замерих напрежението на пинчета 1-2 на TPS.
Направих го при описаната процедура при студен двигател и външна температура 0*, като измереното напрежение беше 0.16v. Отхлабих плочката и лекичко я почукнах до 0.19v, затегнах звевдичките и измерих отново 0.19v.
Покарах колата да загрее до 90* и отчетъх 1.22V на пинчета 1-2 на TPS!?
Предполагам, че съм настроил правилно при студен двигател да е 0.19V?

Интересно е да се отбележи, че при същия студен двигател и 0* външна температура имах 3кОМ измерени на пинове 1-4 на датчика за температурата на входящия въздух, а по книга са от 4,8 - 6,2 кОМ. Тези 3кОМ отговарят на 15* температура на входящия въздух! Интересното е също така, че по едно време при студен двигател отчетъх 422кОМ на същите тези 1-4 пинчета на датчика, което не отговаря на абсолютно никакви нормални стоиности на датчика!? После при загрял на 85* двигател и изгасена кола измерих 2,78* кОМ съпротивление а би трябвало да е около 300-400 ОМ.

Предполагам ще тези измервания се правят само на студен двигател, нали?
Когато при запалена кола извадя буксата на стъпковото моторче, оборотите на колата започват да играят (1300-700), предполагам е редно да е така, а и онзи ден го почиствах моторчето. Интересно е да отбележа и че когато прибера моторчето в начална позиция по описания метод, то не се опитва да ми избута пръста обратно докато опитвам да му откача буксата, но в движение си следи и държи ниските обороти на двигателя.

Интересното е че забиването го прави независимо от температурите на двигателя и обикновенно във момента, когато преминаваш от свободен ход към натискане на газта и ускоряване. Но също го прави и при постоянно натиснат педал на газта.
Още по-странното е че след, като се бях предал за деня и си събрах багажа да се прибирам към вкъщи, то при обратния път не ми направи нито веднъж това забиване mhihi А ся де :? Утре пак ще замеря тройностите и ще покарам.

Този проблем със забиването на муцуната ми го прави откакто застудя, миналата зима го направи само 2-3 пъти, ама сега не се трае от 3-4 дни, като не броим последното ми каране сега докато се прибирах обратно. Иначе колата си има ряз и си ускорява добре.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите

Мнениеот Iezekil » Съб 15 дек 2012 21:59


Не ми харесва,че не четеш постовете.
Настройването на ТПС се извършва при загрят двигател.
Степ мотора като се прибере докрай трябва да се върне леко напред сам.Не го ли прави има проблем.
Степ мотора ти написах като го изключа/на бензин при студен мотор/,първо леко падат обротите а после компа ги вдига с малко повечко от нормалното.Ако при теб не е така,явно проблем има.И след като стъпковото е изключено остава да е ТПС-а.
Но.... като дадеш газ в първия момент не отчита компа че си натиснал педала.А го отчита посредством кнопката на главата на стъпковото.Така компа се забавя с подаването на бензина.
Но...не казвам,че е стъпковото на 100%,може да е и ТПС-а понеже ти забива и в равномерно движение.
Още един фактор влияе на оборотите-тампона под моното,пробвай дали смуче въздух.Надявам се,че тези игри на оборотите и забивания са на бензин?
Относно замерването на датчика в моното-нищо не казвам.Ако мериш при запален двигател имай на предвид,че клапата във въздушния филтър би трябвало да е отворена от към колекторите и темп. не отговаря на околната.При мен този датчик не работи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта