Иде зима, провери си алтернатора!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Кое кляка на 13,4В - акумулатора или алтернатора?
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
radik90 написа:Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?
Не се занимавай с глупости, 1/10 В е напълно нормален пад на напрежението, ти сам си видял че като си зачистил не се е променил. И да сложиш нов регулатор най-вероятно няма да се променят нещата. Може би ти е позацапан колектора и на празен ход пада напрежението, подай малко газ и виж напрежението как е
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Иде зима, провери си алтернатора!

с тоя уред,както го наричате,някои от вас "култов" мерих и аз барабар Петко с мъжете.На запален мотор:14.57 без консуматори,със фарове парно на четри,размразяване на стъклото падна на 14.32,пуснах и аварийни и са колебаеше от 14.30 до 14.20,което ми са видя малко пресилено.Според вас дали показва вярно тая пущина от 7лв????
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
genov1 написа:radik90 написа:Днеска изчистих абослютно всички клеми (като тръгнеш от минуса на скоростите до плюса на алтернатора, та дори и стартера) до блясък със шкурка и разлика никаква. Паля 14V на алтернатора,а на акумулатора 13,8-9. Пускам парно на 4, радиото, фарове и кляка на 13,4. Утре ще ви снимам алтернатора да ми дадете акъл как се разглабя. Видях от страната на перката четири много дълги болта и се чудя дали само от тях пада пластмасовия капак? И нещо друго синьото кабелче, което влиза на алтернатора за какво е?
А и не ми казахте от къде да го вземе регулатора и какви пари е ?
Не се занимавай с глупости, 1/10 В е напълно нормален пад на напрежението, ти сам си видял че като си зачистил не се е променил. И да сложиш нов регулатор най-вероятно няма да се променят нещата. Може би ти е позацапан колектора и на празен ход пада напрежението, подай малко газ и виж напрежението как е
0,1В наистина е напълно нормален пад на напрежението, но при включени консуматори. Доколкото разбрах този пад е измерен без сериозни консуматори и ми се струва, че колегата не е изчистил където трябва и пак има голямо съпротивление между акумулатора и алтернатора.
За съжаление колегата не ми отговори къде ги е измерил тези 13,4В

Това китайче би трябвало да си е точно. Аз използвам малко по-джиджено китайче и няколко месеца мерих с изтощена батерия, въпреки индикацията за слаба батерия си мереше съвсем точно. Като я смених се оказа, че е паднала до 5,2В. Предишните ми мултицети като падне под 7В батерията и започваха да показват по-високо от реалното напрежение.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
И аз съм със същия мултицет, мери си нормално. При положение че вече почти няма нищо истиснко на пазара, тези са со ОК
П.П някой замислял ли се е ако се сложи по-малко шайба на алтернатара, какво ще се случи, чисто информативно?
П.П някой замислял ли се е ако се сложи по-малко шайба на алтернатара, какво ще се случи, чисто информативно?
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Чисто иформативно се прави на двигатели,който работят(с някаква цел) на по- ниски обороти.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ами 16в на клемите на акумулатор на 3,5 години ,без консуматори и на празен ход много ли е? 

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Естествено че е много, заминал ти е регулатора на напрежението. Сменяй го, защото крушките почват да гърмят една по една, а и акумулатора ще иде след време
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Преди 3,5 години го сменях,защото не дозареждаше и не ми даваха гаранция за новия тогава акумулатор-Exide 62 AH .Сега не вярвам на мултицета и ще пробвам с друг.Алтернатора ми е Бош 90 ah .
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Сменил си го, лощо няма. Никоя част не е вечна. Първо виж с друг мултицет, защото ако батерията му е слаба показва повече
П.П на една вектра мерих миналата зима, жулеше на 17 В и акумулатора се беше раздул като плондер
от презареждане
П.П на една вектра мерих миналата зима, жулеше на 17 В и акумулатора се беше раздул като плондер

- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
i.e.i написа:Моето "китайче" лъже само,когато му падне батерията.
При температури под нулата китайчетата също лъжат. Случвало ми се е при поне
два три такива уреда.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Тази вечер забелязах нещо странно- запалих полото и докато слагах колана, гледам лампичката за алтернатора бръжди, такова едва доловимо присветване. Подадох малко газ и спря, присветва само без газ. Покарах около километър-два , спрях и го нямаше бръжденето. Дали е признак за заминали четки на алтернатора? Иначе лампата си гасне със стартиране на мотора, няма примигване или светене по време на движение, само това едва доловимо бръждене на свободна. 

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нищо му няма на полото, така е при доста коли. Преди да се изфорсира двигателя да мъжди лампата.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Еее,чак пък 1,5в да ме лъже мултицета за 5 лв.Сега с надежден мултицет показва 14,54в на алтернатора и 12,74в на разкачен акумулатор.Ще го заредя и утре проби на запален двигател и с консуматори ,пък да видим 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта