пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот pe6kata » Пон 17 дек 2012 22:02


Не е вярно

съединителя е с 23шлица, твоя е с 28. после самия съединител е 240мм, твоя е 228

трябва да вземеш в комлпект стартер, съединител, маховик, карета, скоростен лост с жилата.


После тряябва да си скъсиш полуоските. Преправя се и маслената линия за помпата на съединителя. Тук е с лагер помпа...

При мен нещата ще са с 228мм съединител, ползвайки феродов(реално е керамика) диск от ауди като база с 6 демпфера... Ауди е 23 шлица като 02М кутиите. Какво ще излезе... ще видим, мисля че ще има подводни камъни.

П.п. преди малко наложих стартер от б3 моно на 6 степенната кутия от Тди и отоворите паснаха. Мисля и корадото ми и пассата да ги обзаведа с 6 степенни кутии, нека направим едната първо...

аааа, преправя се и тампона за захващане на кутията, но това е малка грижа на фона на останалите неща.
Не ми написа кода на твоите скорости :!:

С колко оборота си при 130 на 5-та?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот radotom » Вто 18 дек 2012 9:30


pe6kata написа:Едната кутия е от 1.9тди голф4 116 помпа-дюза, другата кутия е от голф 4 вр6 24в, все са си 6-степенни оригинално.

На какво ще я слагаш резултантната кутия? На В3-то ли?
Ако да - с присъединителен фланец ли ще е?
Иначе моята идея е абсолютно стоково 2Е с подобрена динамика в градски и планински условия, без да качва разхода на извънградско :Mr Green Fun
Малко предистория: Оригинално съм с AYK кутия.
Разтрака ми се пружинката за задна и реших да цепя кутия, сменяйки и всички лагери (без иглените).
Като времянка сложих CGX кутия, която е със същите предавки, но с по-голям диф.
И изведнъж тая кола ми хареса ужасно много! :lol: :lol: :lol:
... докато не тръгнах следваия ден на работа... :?
Съвсем логично - на V-а за да поддържам същата скорост трябваше да съм с около 300+ оборота отгоре, което бърка в джоба.
Та моята идея беше фулл ребилд на CGX кутията, като й се добави една 0,717391304 (примерно от ASD)
Обмислям и идеята просто да заменя петата предавка с посочената, но се опасявам, че ще имам голяма дупка м/у IV и V.
Не, че е толкова страшно, но ако може да се избегне...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот vaskoto1 » Вто 18 дек 2012 9:42


мойта стара кутия (оригиналната към колата, която продавам):
AYK 3,684210526 3,777777778 2,117647059 1,428571429 1,029411765 0,837209302 100
на бат'радко заместителя:
CGX 3,944444444 3,777777778 2,117647059 1,458333333 1,029411765 0,837209302 100
кутията, с която съм сега, в момента:
CEY 3,944444444 3,777777778 2,117647059 1,344827586 0,970588235 0,717391304 100
кутията, която ремонтирам, за да заместя сегашната си:
CAT 3,944444444 3,777777778 2,117647059 1,344827586 0,970588235 0,717391304 100

тотала е:
със сегашната (и с бъдещата-еднакви са) първа и втора са малко по къси (добре се изстрелва, но над 4500 почва малко да "тъпче"), трета е същата, както с оригиналната ми кутия, четвърта е малко по дълга и пета е доста по дълга. на 130 съм точно с 3000 оборота. разход (усреднен) на дълго (много дълго), без значение дали е много или малко натоварена-9/100 газ.
кутията много ми харесва как е подбрана, много добре пасва на торк-пика на АГГ в 2600 оборота.
засега не смятам да редя.
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот pe6kata » Вто 18 дек 2012 13:01


Васко, ще трябва да те разочаровам.
CEY и CAT при 3000 оборота на 5-та с оригиналния размер гуми дава 117км/ч

Такава кутия подбрах за един абф голф3 наскоро и се държеше много добре с нея.
АБф-а е мотор, изискващ къс диф, понеже е мотор при който мощността му идва от обороти. Г3- абф направо го осакатяват с оригиналната му кутия.

1.8, 2.0 8в моторите имат изместен в ниските въртящ момент, особено 2.0
такъв мотор разчита на торка, си, а не от обороти.
Ето защо удачно е да се използват дълги скорости. По този начин използваш максимално диапазона, в който е еластичен мотора.

Правил съм си много експерименти, повярвайте ми. На б3-ката която карам на метан (ПФ мотор с доработки) съм сложил диф от вр6 с къси 1-2-3, 4 и 5-та дълги

диф 3.39
1- 3.78
2- 2.12
3-1.46
4- 1.03 (в момента нямах 1.03, заради 10мин вървене ме домързя :oops: и сложих 0.97 но е компромис )
5- 0.795

Това е перфектен вариант за един 2.0 мотор, като предавките са супер удобни както за в града, така и магистрално.
Много добре тегли на първите 3- предавки, дупката е много малка при превключване- така съм ги подрбал, че мотора да стои точно в режимите в които му е силата. С тая кутия при 195/60/15 върви наистина със 130км/ч при 3000 на 5-та

Диференциалите които аз бих препоръчал за изграждане на кутия за 2.0 8в мотор(за ежедневно каране) са ; 3.45, 3.38 и 3.15
последния диф идва доста дълъг, ще изисква съчетаването с най-късите предавки.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот pe6kata » Вто 18 дек 2012 14:11


radotom написа:
pe6kata написа:Едната кутия е от 1.9тди голф4 116 помпа-дюза, другата кутия е от голф 4 вр6 24в, все са си 6-степенни оригинално.

На какво ще я слагаш резултантната кутия? На В3-то ли?
Ако да - с присъединителен фланец ли ще е?
Иначе моята идея е абсолютно стоково 2Е с подобрена динамика в градски и планински условия, без да качва разхода на извънградско :Mr Green Fun


Камбаните при 6 цилиндровите мотори(вр- моторите, в това число и вр5) се различават от 4 цилиндровите без значение дали говорим за 5 или 6 степенна. За 4 цилиндров блок си ползваш 4 цилиндрова(без значение бензин/дизел), за 6 цилиндров блок- съответната камбана. Фланец няма да ползвам, просто щото съотвените камбани за дадения цилидров блок, а тогава отворите за закрпеване си съвпадат.

Голф4 излиза с 195/65/15, докато Б3/Б4 са с 205/50/15, разликата във всиочината на гумата е доста сериозна, съответно и в скоростта. 8-9% разлика идва, което неможе да се пренебрегне

Бензинова 6 степенна кутия върви на 6-та с 3000 оборота със 115км/ч. Сложена на Б3/Б4, нали се сещаш какво става- при оригиналните си гуми падаш на 105. И се получава една много неприятно къса кутия, дето предавките са толкова не на място, че трябва да сменяш буквално през предавка.

Дизеловата- според мотора, Г4 116 ТДИ ПД коня ползва най-дългите скорости. 6-та/3000/ 170км/ч

Подготвям кутия за пасата от аватара- вр6-цата. мотора който подготвям е ше е 2.9 турбо. разчитам около 400 коня и над 500нм.

Макар, че размера гуми, на които карам е много близък до Г4, чиста бензнинова кутия ми идва суппер къса, дизеловата прекалено дълга.

По тази причина комбинирам частите от двете кутии. А както казах, слагам 6 -степенна единствено заради здравината и, за нищо друго. Никакъв проблем да изградя 5-степенна кутия, която да е аналогична, но няма да издържи на зора

ето и записки от разчетите ми за кутията:

02M DRP 6 4WD / DRW 1.9TDI PD 116

диф1- 4.333 / -3.238
1- 3.417 / 1-3.818
2- 2.105 / 2-2.105
3- 1.429 / 3-1.345
4- 1.088 / 4-0.972


диф2- 3.421/ -2.615

5- 1.097 / 5-0.970
6- 0.912 / 6-0.806



VR6 s 215/45/17 при 7000об
вариант 1-
диф от тди и скорости от ВР, [/b](спрямо настоящата ми ми 5-степенна)
1- 74.5км/ч / (74)
2- 121 / (125)
3- 178 / (186)
4- 234 / (236)
5- 290, (при 3000- 123км/ч) / (307/ при 3000- 131км/ч)
6- 346 (при 3000- 148км/ч)

[b]вариант 2
- диф от вр6 със скорости от тди:


1- 50
2- 90
3- 141
4- 196
5- 247 (при 3000 об- 106км/ч)
6- 300 (при3000об- 128км/ч)

Вариант 1 си е за стрийт кола, за ежедневно каране и отива в пасата
Обмислям вариант 2 го кача на корадото ми - г60 турбо, основно за фън. За всеки блок 4 и 6 цилиндров си има съотвената камбана, така че няма проблем в това отношение.

И двете кутии имат проблеми, така че разглобяването им беше неизбежно.

Ето и някоя снимка на самата кутия отвътре, ако някой го му е интересно как изглежда отвътре:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот brum » Вто 18 дек 2012 23:01


А ако падне с 0.5л надолу на 100км (или грубо казано лев на 100км) за колко километра ще я избиеш тази кутия?


lozko81
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот lozko81 » Сря 19 дек 2012 19:14


на 130 съм с 2500 оборота


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот pe6kata » Сря 19 дек 2012 22:31


мога само да предполагам, че си с ASD тя е с възможно най-дългия диф и предавки. дифа е 3.15, а 5-та е 0.717

по-дълга кутия от тази, 5-степенна няма. Няма и какво по-дълго да се сложи, изключвам варианта от Транспортер при който има 0.700, и 0.6хх, но откриването на таква предавка е мисия невъзможна

Няма кутия 02А, която да дава 130км при 2500 с размера гуми на Б4.

ASD при 2500 оборота върви с 122км/ч (поне толкова би трябвало да отчита скоростомера, ако е верен), а по-късата CTN (диф пак 3.15, но 5-та с 0.756) върви със 116км/ч.

Затова смятам че си с АСД.

По-дълга кутия не ти е и необходима

Преминаването към 6-степенна е бая голям филм и много пари. Щом водещото е икономията, направо си го избий от глаавата.

И последно- с това завършвам и предполагам те отказвам окончателно:

При оригиналния за Б4 размер гуми, при 3000 оборота се движиш със 147км/ч(приемаме че си с АСД), ако сложиш най-дългата възможна 6 степенна от Г4 ПД 116 коня от предно, ще се движиш със 157. (Понеже голфа е с по-високи гуми, при него скоростта е 174км/ч).

При една нормална скорост от 100-на км/ч, в единия случай ще вървиш със 1900 оборота, в другия- със 2050 оборота.
С тия 150 оборота мислиш и, че ще усетиш каквато и да е икономия?


lozko81
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: пасат Б4 как да сложа 6 степенна кутия ?

Мнениеот lozko81 » Чет 20 дек 2012 20:50


ех а аз се надявах разхода да падне поне с 300-400 грама на 100 а и мотора да е по безшумен но за толкова не си струва целия този цирк.Е нищо щте си я карам така ще усилвам повече музиката и туй то :D :D :D
Благодаря ви за помоща колеги

Последна промяна от radotom на Чет 20 дек 2012 21:04, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвай ненужните цитати... особено пък километричните



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: neznaiko и 86 госта