
пропан или метан
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: пропан или метан
По-скоро степен на сгъстяване, компресията си е друга бира 

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: пропан или метан
Колегата май имаше предвид степен на сгъстяване, а не компресия.
С един колега си говорихме за метана и той ми каза, че някакви цигани се опитали да му продадат метанова вектра и дори я похвалили, че това за спъването на вървежа не било вярно - на магистралата вектрата си вдигала 70 - 80 км/ч...
Той едва се сдържал да не се разсмее от тази мощ..
Явно поне за някои метанови коли е вярно, че и пешеходец може да ги изпревари, ама същите коли и на бензин едва ли са по-бързи.
И аз понякога се нервирам на метана, че не мога да стигна до Ямбол с едно зареждане, но като се сетя, че с автобус пътуването ще ми е по-скъпо и че за година и половина съм спестил от гориво пари за още три такива голфа и бързичко се успокоявам.
С един колега си говорихме за метана и той ми каза, че някакви цигани се опитали да му продадат метанова вектра и дори я похвалили, че това за спъването на вървежа не било вярно - на магистралата вектрата си вдигала 70 - 80 км/ч...
Той едва се сдържал да не се разсмее от тази мощ..
Явно поне за някои метанови коли е вярно, че и пешеходец може да ги изпревари, ама същите коли и на бензин едва ли са по-бързи.
И аз понякога се нервирам на метана, че не мога да стигна до Ямбол с едно зареждане, но като се сетя, че с автобус пътуването ще ми е по-скъпо и че за година и половина съм спестил от гориво пари за още три такива голфа и бързичко се успокоявам.
Re: пропан или метан
car mechanic написа:Ivan_GT написа:pe6kata написа:един абф гори по-малко от която и да е 1.8, 2.0 8в![]()
Да Пешка,гори по-малко ама ако го кара някой друг.
Аз паля,колата е студена и тръгвам от т. А(дома).Докато излеза от града са 3 км. , след това скоростта варира м/у 110 и колкото може(в най-общия случай 140-150).Изминавам още 17 извънградски километра докато стигна до т. Б.
След това потеглям от т. Б(работата),изминали са 8-9 часа(мотора е студен) минавам 200 метра и съм на главния път...скороста много бързо се качва на 120 км/ч...ако няма много движение достига и до 180-200 км/ч и така пак 20 км. пробег до т. А.
При това каране с 20 лв. изминавам 160-170 км.
Та викаш да тура една КР-ска глава на АБФ-чето а ? За икономийка![]()
![]()
ти си герои бе петрички къде ги дигаш тия километри не те разбрахме посока сандански или златарево
![]()
![]()
че там не знам аз да се кара с 140-150 камо ли с 180-200 не е спор че има на 3 места по 2 км прави ама докато набереш и трябва да намалиш
тук само да четеш бисери и глупости друго не става
тоя газар с метана дето се хвали много гледам и тои е написал че от бензин по хубаво нямакакво ще рече това не знам
ОО ти и тук си писал а семкаджийче неграмотно.Вече ти казах в другата тема слагай кинтата на таблото и да те повозя да видиш какво къде вдигам.
Пък ако искаш вади пара и ела с БМВ-то 2001 г. 6 цилиндрово да ги сложим на старта.
Но едва ли,ти си поредния семкар пред компа.
Пътувай си по-живо по-здраво с буса дето през седмица му търсиш сервиз и под чийто седалки са монтирани супер мощни басови говорители и по-често се отбивай по махленските седенки че да не дразниш потребителите във форума с простотията си.
- chavdarl
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 03 дек 2011 19:47
- Автомобил: POLO Variant
- Двигател: AUA 1.4 16V 2001
- Местоположение: Перник
Re: пропан или метан
Здравейте,
Този месец става една година откакто сложих МЕТАН на POLO 1.4 16V 2001г Двигател:AUA
След проучване на пазара и "тънки сметки" се спрях на метанов инжекцион ФОБОС4 с 37 литрова бутилка / 5-6 кг. метан. Цената с монтаж и настройка е 1600лв. Карам колата всеки ден и за тази година съм изминал 25000км. и за гориво (метан и бензин) съм похарчил 2000лв. което прави средно 8лв./100км. Елементарна "тънка сметка" при разход 6л./100км. бензин и средна цена 2.35лв./1л. разхода ми щеше да бъде 3525лв. което прави средно 14.1лв./100км. или с 1325лв. повече. Същата сметка за пропанбутан при разход 8л./100км. и средна цена 1.2лв./1л. разхода ми щеше да бъде 2400лв. което прави средно 9.6лв./100км. или с 400лв.
През тази година има моменти когато съм се ядосвал защо съм избрал МЕТАН а не ПРОПАНБУТАН, когато няма метан на накоя газ-станция и трябва да търсиш друга, когато ти се иска колата да "лети" но с метан няма тази динамика. От друга страна когато карам на метан никога не съм се замислял за икономия, през зимата колата работи на място, ляатото климатика постояно включен, изполвам колата при най-малкия повод.
В заключение мога да кажа, че МЕТАНА е най-евтиното гориво (засега) в България и ако колата изминава повече от 20000км. за година и ще се кара с този пробег поне 2 години то МЕТАНА Е ИСТИНАТА.
Този месец става една година откакто сложих МЕТАН на POLO 1.4 16V 2001г Двигател:AUA
След проучване на пазара и "тънки сметки" се спрях на метанов инжекцион ФОБОС4 с 37 литрова бутилка / 5-6 кг. метан. Цената с монтаж и настройка е 1600лв. Карам колата всеки ден и за тази година съм изминал 25000км. и за гориво (метан и бензин) съм похарчил 2000лв. което прави средно 8лв./100км. Елементарна "тънка сметка" при разход 6л./100км. бензин и средна цена 2.35лв./1л. разхода ми щеше да бъде 3525лв. което прави средно 14.1лв./100км. или с 1325лв. повече. Същата сметка за пропанбутан при разход 8л./100км. и средна цена 1.2лв./1л. разхода ми щеше да бъде 2400лв. което прави средно 9.6лв./100км. или с 400лв.
През тази година има моменти когато съм се ядосвал защо съм избрал МЕТАН а не ПРОПАНБУТАН, когато няма метан на накоя газ-станция и трябва да търсиш друга, когато ти се иска колата да "лети" но с метан няма тази динамика. От друга страна когато карам на метан никога не съм се замислял за икономия, през зимата колата работи на място, ляатото климатика постояно включен, изполвам колата при най-малкия повод.
В заключение мога да кажа, че МЕТАНА е най-евтиното гориво (засега) в България и ако колата изминава повече от 20000км. за година и ще се кара с този пробег поне 2 години то МЕТАНА Е ИСТИНАТА.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...
Re: пропан или метан
pe6kata написа:6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...
ако са кг за 100км съм склонен да вярвям за "6".
Re: пропан или метан
pe6kata написа:6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...
ако са кг за 100км съм склонен да вярвям за "6".
Re: пропан или метан
car mechanic написа:метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави![]()
като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км
ей пич ти май нямаш никакво понятие от автомобили аз карах на метан пасат б3 2е мотор 90000 хил километра без никакъв проблем но се подпали инсталацията сега е на 1,8 90 коня мога да ти кажа че няма толкова ефтин вариант на гориво и съм с една бутилка 55 литра тежи 65 килограма пълна при цена 1,85 на метана минавам около 10 12 лева на 100 километра градско в софия а преди това имах газ ловато същия маршрут софия 25 лева 125 километра при цена на газта 1,40 лева та вие си направете сметката а относно пробега бакшишите минават 500000 600000 хиляди километра без проблем и на метана работи много по добре мотора а извън града до ямбол минавам 320 км за 25 лв на газ това е мираж така че аз съм за метана и си върви прилично малко е муден на баирите но ако гониш евтино возене метана е избора
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
Имам познат, чиито бизнес е свързан с много пътуване. В момента навъртя на една Тойота 250000 на метан. Също така разбира и от двигатели. Та неговата теория е следната. При пропан бутана антифриза и газа ги дели само гумена мембрана. Доста често има смесване, водещо до въздушни възглавници и прегряваня. Същото се получава и при частично замръзване, когато по-рано превключим на газ, преди да се стоплил изпарителя.Това също прави малки въздушни въглавници. Отделно след като се изпари пропана е всичките му смазки падат в изпарителя и отива суха, което съответно уврежда клапаните. При метана антифриза в редуктора е в метална серпентина. Метана не се изпрява, а само се редуцира и отива със всичките смазки до клапаните. Като знам на новите коли, какви клапани като клечки за зъби слагат
. Е аз скоро ще отворя моя двигател да видя какво е станало след 100000 на пропан и 50000 на метан.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: пропан или метан
Това с изпарителите, антифриза и мазането въобще не е така!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: пропан или метан
muns61 написа:Това с изпарителите, антифриза и мазането въобще не е така!



- venckata
- Мнения: 179
- Регистриран на: Вто 14 юли 2009 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кюстендил
Re: пропан или метан
7г.карам на метан много съм доволен и занапред мисля да карам.
- chavdu
- Мнения: 67
- Регистриран на: Нед 30 дек 2007 21:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пропан или метан
Здравейте.
Извинявам се, че повдигам толкова стара тема.
Виждам, че има хора, които карат на метан и са доволни. Реших и аз да сложа метан, но повечето майстори ги усещам, че нямат никакво желание да се занимават с метанови инсталации...
Искам да Ви помоля, да споделите информация за добър майстор за метанови АГУ в София.
Благодаря.
Извинявам се, че повдигам толкова стара тема.
Виждам, че има хора, които карат на метан и са доволни. Реших и аз да сложа метан, но повечето майстори ги усещам, че нямат никакво желание да се занимават с метанови инсталации...
Искам да Ви помоля, да споделите информация за добър майстор за метанови АГУ в София.
Благодаря.
Последна промяна от chavdu на Вто 23 сеп 2014 17:02, променено общо 2 пъти.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: пропан или метан
daniench написа:и аз се чудех за същото ,обаче почнах да правя сметката за 50 000 км (колата ми трябва и се кара често)
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км
- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан
цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи
понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал
Напълно съгласен с колегата! Само мога да допълня,че метанова уредба има дето се вика за без пари.Вярно ще е втора ръка,но пък метановия изпарител и много по-издържлив.Мембраните пак може да се сменят ,а има и нови метан редуктори за 70-80 лева -турски,но вършат работа.Ако ръцете не са ти в гъза и сам можеш да си я сложиш.Още по-лесно е ,ако преди това си имал АГУ.Казвам го от опит.И двете коли си ги минах от пропанбутан на метан и съм предоволен дори и без аванспроцесор.Имам един,ама не знам как да го вържа,но и неговия ред ще дойде.Отделно метанстанции вече има почти във всеки малко по-голям град.
Единствено може малко да се подсили задницата,което отчитам като минус.
А доколкото за спекулациите,че цената на метана ще скочи считам,че на газта също няма да остане по-надолу.
Твърдо съм за метана! :)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта