пропан или метан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: пропан или метан

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 08 дек 2012 21:36


По-скоро степен на сгъстяване, компресията си е друга бира ;)




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: пропан или метан

Мнениеот ktamen » Съб 08 дек 2012 21:43


Колегата май имаше предвид степен на сгъстяване, а не компресия.
С един колега си говорихме за метана и той ми каза, че някакви цигани се опитали да му продадат метанова вектра и дори я похвалили, че това за спъването на вървежа не било вярно - на магистралата вектрата си вдигала 70 - 80 км/ч...
Той едва се сдържал да не се разсмее от тази мощ..
Явно поне за някои метанови коли е вярно, че и пешеходец може да ги изпревари, ама същите коли и на бензин едва ли са по-бързи.
И аз понякога се нервирам на метана, че не мога да стигна до Ямбол с едно зареждане, но като се сетя, че с автобус пътуването ще ми е по-скъпо и че за година и половина съм спестил от гориво пари за още три такива голфа и бързичко се успокоявам.


Потребителски аватар
Ivan_GT
Мнения: 765
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 15:31
Автомобил: BMW E39
Двигател: M52B20 98

Re: пропан или метан

Мнениеот Ivan_GT » Вто 11 дек 2012 7:22


car mechanic написа:
Ivan_GT написа:
pe6kata написа:един абф гори по-малко от която и да е 1.8, 2.0 8в :!:

Да Пешка,гори по-малко ама ако го кара някой друг.
Аз паля,колата е студена и тръгвам от т. А(дома).Докато излеза от града са 3 км. , след това скоростта варира м/у 110 и колкото може(в най-общия случай 140-150).Изминавам още 17 извънградски километра докато стигна до т. Б.
След това потеглям от т. Б(работата),изминали са 8-9 часа(мотора е студен) минавам 200 метра и съм на главния път...скороста много бързо се качва на 120 км/ч...ако няма много движение достига и до 180-200 км/ч и така пак 20 км. пробег до т. А.
При това каране с 20 лв. изминавам 160-170 км.

Та викаш да тура една КР-ска глава на АБФ-чето а ? За икономийка :D




:applause: :applause: :applause: ти си герои бе петрички къде ги дигаш тия километри не те разбрахме посока сандански или златарево :drive :drive :drive

че там не знам аз да се кара с 140-150 камо ли с 180-200 не е спор че има на 3 места по 2 км прави ама докато набереш и трябва да намалиш :083:



тук само да четеш бисери и глупости друго не става


тоя газар с метана дето се хвали много гледам и тои е написал че от бензин по хубаво няма :screwy какво ще рече това не знам facepalm

ОО ти и тук си писал а семкаджийче неграмотно.Вече ти казах в другата тема слагай кинтата на таблото и да те повозя да видиш какво къде вдигам.
Пък ако искаш вади пара и ела с БМВ-то 2001 г. 6 цилиндрово да ги сложим на старта.
Но едва ли,ти си поредния семкар пред компа.
Пътувай си по-живо по-здраво с буса дето през седмица му търсиш сервиз и под чийто седалки са монтирани супер мощни басови говорители и по-често се отбивай по махленските седенки че да не дразниш потребителите във форума с простотията си.


Потребителски аватар
chavdarl
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 03 дек 2011 19:47
Автомобил: POLO Variant
Двигател: AUA 1.4 16V 2001
Местоположение: Перник

Re: пропан или метан

Мнениеот chavdarl » Чет 13 дек 2012 10:53


Здравейте,

Този месец става една година откакто сложих МЕТАН на POLO 1.4 16V 2001г Двигател:AUA
След проучване на пазара и "тънки сметки" се спрях на метанов инжекцион ФОБОС4 с 37 литрова бутилка / 5-6 кг. метан. Цената с монтаж и настройка е 1600лв. Карам колата всеки ден и за тази година съм изминал 25000км. и за гориво (метан и бензин) съм похарчил 2000лв. което прави средно 8лв./100км. Елементарна "тънка сметка" при разход 6л./100км. бензин и средна цена 2.35лв./1л. разхода ми щеше да бъде 3525лв. което прави средно 14.1лв./100км. или с 1325лв. повече. Същата сметка за пропанбутан при разход 8л./100км. и средна цена 1.2лв./1л. разхода ми щеше да бъде 2400лв. което прави средно 9.6лв./100км. или с 400лв.
През тази година има моменти когато съм се ядосвал защо съм избрал МЕТАН а не ПРОПАНБУТАН, когато няма метан на накоя газ-станция и трябва да търсиш друга, когато ти се иска колата да "лети" но с метан няма тази динамика. От друга страна когато карам на метан никога не съм се замислял за икономия, през зимата колата работи на място, ляатото климатика постояно включен, изполвам колата при най-малкия повод.
В заключение мога да кажа, че МЕТАНА е най-евтиното гориво (засега) в България и ако колата изминава повече от 20000км. за година и ще се кара с този пробег поне 2 години то МЕТАНА Е ИСТИНАТА. heavy metal zork


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Чет 13 дек 2012 20:21


6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: пропан или метан

Мнениеот velinsl » Пет 21 дек 2012 11:38


pe6kata написа:6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...

ако са кг за 100км съм склонен да вярвям за "6".


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: пропан или метан

Мнениеот velinsl » Пет 21 дек 2012 11:40


pe6kata написа:6/100 в града разход няма.
И 8/100 на газ чисто градско... Ако не я караш като такси, все загряла и по булеварди...

ако са кг за 100км съм склонен да вярвям за "6".


grobaro
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 19 сеп 2008 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот grobaro » Вто 15 яну 2013 20:20


car mechanic написа:метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави scare scare като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км

ей пич ти май нямаш никакво понятие от автомобили аз карах на метан пасат б3 2е мотор 90000 хил километра без никакъв проблем но се подпали инсталацията сега е на 1,8 90 коня мога да ти кажа че няма толкова ефтин вариант на гориво и съм с една бутилка 55 литра тежи 65 килограма пълна при цена 1,85 на метана минавам около 10 12 лева на 100 километра градско в софия а преди това имах газ ловато същия маршрут софия 25 лева 125 километра при цена на газта 1,40 лева та вие си направете сметката а относно пробега бакшишите минават 500000 600000 хиляди километра без проблем и на метана работи много по добре мотора а извън града до ямбол минавам 320 км за 25 лв на газ това е мираж така че аз съм за метана и си върви прилично малко е муден на баирите но ако гониш евтино возене метана е избора


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот lozan67 » Сря 16 яну 2013 6:24


Имам познат, чиито бизнес е свързан с много пътуване. В момента навъртя на една Тойота 250000 на метан. Също така разбира и от двигатели. Та неговата теория е следната. При пропан бутана антифриза и газа ги дели само гумена мембрана. Доста често има смесване, водещо до въздушни възглавници и прегряваня. Същото се получава и при частично замръзване, когато по-рано превключим на газ, преди да се стоплил изпарителя.Това също прави малки въздушни въглавници. Отделно след като се изпари пропана е всичките му смазки падат в изпарителя и отива суха, което съответно уврежда клапаните. При метана антифриза в редуктора е в метална серпентина. Метана не се изпрява, а само се редуцира и отива със всичките смазки до клапаните. Като знам на новите коли, какви клапани като клечки за зъби слагат :Mr Green Fun . Е аз скоро ще отворя моя двигател да видя какво е станало след 100000 на пропан и 50000 на метан.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: пропан или метан

Мнениеот muns61 » Сря 16 яну 2013 12:40


Това с изпарителите, антифриза и мазането въобще не е така!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: пропан или метан

Мнениеот joker » Сря 16 яну 2013 15:04


muns61 написа:Това с изпарителите, антифриза и мазането въобще не е така!

:да: :да: :да: не само не е така ами дори е абсурдно!какви смазки????на одорантите ,които се седиментират в изпарителя смазки ли им викат???Ами BRC-изпарителите,които имат метална преграда между антифриза и газта?/Ако нещо има да се сравнява в горенето и ефекта върху ДВГ е скоростта на изгаряне,топлината отделена при горенето и запалимостта на двата газа.


Потребителски аватар
venckata
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 14 юли 2009 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: пропан или метан

Мнениеот venckata » Нед 20 яну 2013 16:09


7г.карам на метан много съм доволен и занапред мисля да карам.


Потребителски аватар
chavdu
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пропан или метан

Мнениеот chavdu » Сря 30 окт 2013 12:19


Здравейте.
Извинявам се, че повдигам толкова стара тема.

Виждам, че има хора, които карат на метан и са доволни. Реших и аз да сложа метан, но повечето майстори ги усещам, че нямат никакво желание да се занимават с метанови инсталации...

Искам да Ви помоля, да споделите информация за добър майстор за метанови АГУ в София.

Благодаря.

Последна промяна от chavdu на Вто 23 сеп 2014 17:02, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: пропан или метан

Мнениеот Lifeguard » Сря 30 окт 2013 13:14


daniench написа:и аз се чудех за същото ,обаче почнах да правя сметката за 50 000 км (колата ми трябва и се кара често)
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км

- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан

цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи

понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал

Напълно съгласен с колегата! Само мога да допълня,че метанова уредба има дето се вика за без пари.Вярно ще е втора ръка,но пък метановия изпарител и много по-издържлив.Мембраните пак може да се сменят ,а има и нови метан редуктори за 70-80 лева -турски,но вършат работа.Ако ръцете не са ти в гъза и сам можеш да си я сложиш.Още по-лесно е ,ако преди това си имал АГУ.Казвам го от опит.И двете коли си ги минах от пропанбутан на метан и съм предоволен дори и без аванспроцесор.Имам един,ама не знам как да го вържа,но и неговия ред ще дойде.Отделно метанстанции вече има почти във всеки малко по-голям град.
Единствено може малко да се подсили задницата,което отчитам като минус.
А доколкото за спекулациите,че цената на метана ще скочи считам,че на газта също няма да остане по-надолу.
Твърдо съм за метана! :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта