два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Dobromirski » Съб 15 дек 2012 6:56


Kuncavia написа:Малко да се отклоня от темата, но винаги съм се чудил защо на новите коли почти няма подгряване. За пример давам новия Ford Focus, новия Citroen Berlingo и по-старото му братче. При около -10 лампа не виждам и пали от раз. При -15-20 вече присветва за по-малко от секунда и пали от раз. Общо-взето мисля, че повечето коли след 2001-ва са на този принцип. Питам тук, че не ми се пускаше нова тема.

Поздрави.

1-во свещите НЕ са същите . При тях релето не е механично , а е електронно. (Управляващата верига е с транзистори , което позволява регулиране на силата на тока към свещта) . Свещта е с по-малко съпротивление, което й позволява да зарее на пълна мощност за около секунда, но за да не изгори, след първите 2 секунди , релето редуцира напрежението към свещта на 70 % .
2_ро: Повечето са CR или PD , което ще рече , че при запалване горивото се впръсква на около 250-300 бара.




Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Kuncavia » Съб 15 дек 2012 8:19


Ето къде бил ключа от бараката :bowdown Точно затова почаках отговор, преди да питам дали може да се направи и при мен по този начин, но в отговора знаех, че се крие НЕ mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 17 дек 2012 17:10


Имам питане за подгревните свещи. С моя майстор ги мерихме с пробна лампа по проводимост и уж 3 те работели. За четвъртата го домързя да развие нафтовия филтър и да я мери.
Общо взаето това не е тест за мен. Според мен е най добре да се отвият и да се пробват на акумулатора как точно греят.
Щото разбрах че може и да греят но не на върха, а по на горе към блока, което е като да не работят и трябва да се сменят.

До -5 градуса колата палеше от четвърт, но с падането на температурите при -14 започна да пали от второ подгряване и има лека неравномерност при старта. Пушека от ауспуха е бял но много малко и не мирише на гадно. Какъв трябва да е не знам ?

Та питането ми е, понеже за тоя тест се иска да отвия свещите и нафтовия филтър.

Обаче може да ги скъсам и моя майстор каза по 100 на скъсана свещ.

Та имам динамометричен ключ, дали с него да напъвам до определени кила.
Понеже съм развивал една ламбда сонда и стана, но тя е по яка. Та там ползвах метода на малко подгряване на мотора- да работи 10 минути. Са тука ако откача захранването на свещите да не грея(ако работят де) и само мотора да загрее малко, дали ще стане по лесно и малко ВД40 да пръсна от време на време ?

С 10 глухо от гидоре ще стане ли ?
Тоя нафтовия дали ще ми създаде проблеми, отвивал се кръстатия болт и се местел на страна ?
Пасата е АВФ-131к.

NGK дали са добри свещи ?
И ако карам така, понеже е голям студ сега и да изчакам да ги тествам на по топло време, какво може да прецакам?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пет 21 дек 2012 14:34


Взех нови свещи NGK и ги тествах на акумулатора директно.
Времето за първи подгрев е около 15 секунди до достигане на загряване на почти цялата повърхност на работната част. Когато след няколко секунди подгрея същата свещ тя загрява по бързо от първия път и на по голяма площ към периферията на работната част.
Температурата е около 800-900 градуса- ярко жълт цвят.

Премерени през мултицета, при първи подгрев свеща консумира 10 ампера и със загряване пада до 5 ампера. При втория подгрев, тръгва от 8 ампера и слиза на 4 А.

Изводи -компютъра винаги дава едно и също време на подгрева при еднаква външна температура, но при втория подгрев нито тока на консумация е същия, нито реалното загряване на свеща е същото във времето

Следователно при двоен подгрев свщите харчат много по малко ток от първия път и загряват по бързо, а компера пак им дава същото работно време :!: Също и напрежението е по ниско !

Тоест има смисъл от двоен подгрев ако двигателя е по старичък или студа е голям ! Но и свещите трябва да са читави и да греят коректно-от края към периферията.

Това показа моето тестване и мисля че спора е решен научно ! :mrgreen:

Са да видя мога ли аз да ги сменя моите, за да знам че са ОК.

Последна промяна от kossis на Нед 23 дек 2012 18:27, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Нед 23 дек 2012 18:24


Значи какво свърших до тук- смених 4те подгревни и установих че старите може и да работят , НО не са ефективни- защото харчат 15 ампера и не загряват като новите до 800 гр. Те стават оранжеви. Докато новите стават светло жълти и харчат 10 ампера

Като палнах на -2 и запали като че е топла, а не бях я палил от Петъка- преди това си играх с акуто и го поразредих- 12,24 волта показваше.
Е верно подгрях 3 пъти за да разработя новите кандила. Направи ми впечатление, че при повторен подгрев напрежението пада на 11,5в. Тоест се пазят свещите. Затегнах ги на око- около 2,5 кила сила на метър някъде (майче е много щото е по 10 Нм = 25 Нм).

Истината е че един мултицет Китаец с 20 ампера скала върши идеална работа и е по добър в случая от ВАГ Кома ! И е хубаво като се дават мнения от някой колеги да са подкрепени с факти, а не - "кви били тия глупости от двоен подгрев"- е по горе ви написах кви са глупостите ! (!забележка!) Много малко хора пишат верни работи, повечето просто пишат нещо, а е хубаво да сме коректни !

Последна промяна от kossis на Пон 24 дек 2012 11:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот okti_1 » Нед 23 дек 2012 19:49


Не ме интересува колко градуса е вънка,важното за мене е че под 0гр. и всичко е замръзнало.
Винаги подгрявам два пъти и чак тогава паля с натиснат съединител и никога проблеми съм нямал.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Нед 23 дек 2012 20:34


Може и малко да пораздвижиш педала на съединителя. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Dobromirski » Пон 24 дек 2012 6:34


Колега kossis . Покрай доста верни неща, написа и малко глупости, но въобще не ми се спори.
Друго искам да кажа :

За да не се оплаквате, че Ви горят свещите , винаги поглеждайте дали имате записана грешка за темп. датчик в ЕЦУ-то
На VAG групата много често им дефектира температурният датчик на антифриза. ЕЦУ-то записва грешка ,едва когато веригата остане отворена. За съжаление , преди датчика да прекъсне на пълно ( и ЕЦУ-то да запише грешка) , той увеличава съпротивлението си , като по този начин лъже компа, че двигателят е студен. В резултата на това, се включва подгряването на свещите и се отива на по-високи стойности на горивото при тихи обороти. Ако колата е на място (speed сензора отчита 0км/h ) след около две секунди , ECU-то се усеща какъв е проблема (поради повишените обороти на празен ход) и записва грешка в темп. датчик. Но ако това се случи в движение , свещите греят и в горещата горивна камера изгарят бързо. Просто ми направи впечатление, че почти всички коли с изгорели 4 свещи имат записана грешка в engine colant temp. sensor .
Когато казвам записана грешка, имам предвид АКТИВНА ( в момента ). При рестарт ма двигателя, или временно възстановяване на параметрите на датчика, всичко започва отново.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот myrshavija » Пон 24 дек 2012 8:09


Dobromirski написа:... той увеличава съпротивлението си , като по този начин лъже компа, че двигателят е студен...
Аз пък си мислех, че съпротивлението на проводник намалява с падането на температурата. И няма как по-високо съпротивление да означава по-ниска температура.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот stefan4o » Пон 24 дек 2012 9:02


Миро, в случая с датчика е точно обратното. В него, доколкото зная, има термистор, който си променя съпротивлението според температурата.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 9:49


Колега Добромирски незнам кви глупости съм написал. Всичко това дето съм писал е мерено и тествано от мен, ако това е глупост хубаво жив и здрав да си бате !

Относно проводимоста и съпротивлението - при проводниците - при ниски температури то намалява. А при полупроводниците (силицйи) се покачва, тоест зависи от материала !

Добромирски, то хубаво да видиш че имаш записана грешка на тоя датчик, но както ти сам написа Вак кома, я записва чак когато датчика не е там или е отворена веригата. Та не знам как ще се разбере дали датчика е тръгнал, освен с тест на самия датчик в хладилника !

Тоя Ваг ком не е много умен !!! Аз съм разочарован от него! Там кадето се дъни Ваг Кома е време да се намеси Китаеца!!! :Mr Green Fun

На мойте свещи при проба след като подам на контакт и лампата и релето изщракат и се прекратява подаване на +.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот tdi_20yare » Пон 24 дек 2012 10:58


kossis написа:Колега Добромирски незнам кви глупости съм написал. Всичко това дето съм писал е мерено и тествано от мен, ако това е глупост хубаво жив и здрав да си бате !

Относно проводимоста и съпротивлението - при проводниците - при ниски температури то намалява. А при полупроводниците (силицйи) се покачва, тоест зависи от материала !

Добромирски, то хубаво да видиш че имаш записана грешка на тоя датчик, но както ти сам написа Вак кома, я записва чак когато датчика не е там или е отворена веригата. Та не знам как ще се разбере дали датчика е тръгнал, освен с тест на самия датчик в хладилника !

Тоя Ваг ком не е много умен !!! Аз съм разочарован от него! Там кадето се дъни Ваг Кома е време да се намеси Китаеца!!! :Mr Green Fun

На мойте свещи при проба след като подам на контакт и лампата и релето изщракат и се прекратява подаване на +.

A Германия като са им ги продавали колите по 2 пъти ли са им казали да подгряват,че ми е много интересно.... :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 11:36


Ей пишави го ама за кво ли - ШОПА Е ШОП ЩОТО Е ШОП ОТ ВЕ СЕ ТЕЛЕШОП БЪЛГАРИЯ :Mr Green Fun

Я НЕКОЙ ОТ СПЕЦОВЕТЕ - примерно Добромирски да каже дали много ги натегнах, щото моя динамометричен е с кг сила на метър а това е х10 нютона и са загрях че препоръчително да се стега от 15-20 Нм а аз първо графитна грес и тя усилва ефекта и леко на ръка и с динамометричния показа около 2,5 което е 25 нютона.

Дали да ги отвия или да не барам ? А?


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот gancho » Пон 24 дек 2012 11:50


Dobromirski написа:Колега kossis . Покрай доста верни неща, написа и малко глупости, но въобще не ми се спори.
Друго искам да кажа :

За да не се оплаквате, че Ви горят свещите , винаги поглеждайте дали имате записана грешка за темп. датчик в ЕЦУ-то
На VAG групата много често им дефектира температурният датчик на антифриза. ЕЦУ-то записва грешка ,едва когато веригата остане отворена. За съжаление , преди датчика да прекъсне на пълно ( и ЕЦУ-то да запише грешка) , той увеличава съпротивлението си , като по този начин лъже компа, че двигателят е студен. В резултата на това, се включва подгряването на свещите и се отива на по-високи стойности на горивото при тихи обороти. Ако колата е на място (speed сензора отчита 0км/h ) след около две секунди , ECU-то се усеща какъв е проблема (поради повишените обороти на празен ход) и записва грешка в темп. датчик. Но ако това се случи в движение , свещите греят и в горещата горивна камера изгарят бързо. Просто ми направи впечатление, че почти всички коли с изгорели 4 свещи имат записана грешка в engine colant temp. sensor .
Когато казвам записана грешка, имам предвид АКТИВНА ( в момента ). При рестарт ма двигателя, или временно възстановяване на параметрите на датчика, всичко започва отново.

:да: :bowdown Много правдоподобно!Аз имах проблемен термодатчик и го смених,след време профилактично премерих свещите-3 прекъснали,една здрава.Ето защо са изгорели :idea: .Смених и четирите и още са здрави.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 дек 2012 11:57


Защо ползвате грес :shock ? Тя е агресивна към алЮмин-а ( поне 90% от вс.греси са такива),после развиване нямат свещите ,а като се "скъса" резбата става си еб...о ....джинса :banghead: Ползвайте най-обикновено дв.масло за целта :!:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта