


1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Продължава да ми губи маслото дори и след смяна на турбото(2 ра ръка)Някой може ли да ми даде съвет възможно ли е от гумички на клапани или сегменти?Какви са симптомите?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ
Мотора ми е същия и аз губих масло.Помислих си ,че е турбото и бях склонил да го сменя.Случи се така ,че отворих главата преди да сменя турбото и профилактично смених маслооборачите.Колата спря да пуши и да гори масло ама изобщо. Симптон за маслообирачи е първи старт силна мисирзма на масло и обилен бял пушек . Говоря ти не сега да си гледаш кондеза от гърнето и да си мислиш ,че е масло. Колата ми гореше повече от 1,5 литра на пробега си.Вече съм забравил щеката на маслото къде е
. Автомобила ми не може да се похвали с уникална компресия ,така че не си мисли ,че ако си загубил компресия загубата ще е от маслените сегменти.

-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ
Какво ще рече маслообирачи?Трябва ли шлайф на главата след смяната им?
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ
bochogo написа:Какво ще рече маслообирачи?Трябва ли шлайф на главата след смяната им?
Ще трябва шлайф да но това не е кой знае кво. Маслообирачи са гумички на клапаните.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ
Колега , маслообирачите са "гумичките" на клапаните. Шлайф на глава се прави след демонтажа й от блока след дълъг пробег.Ако си смъквал глава преди 20 хил км и се наложи да смъкваш пак ... не смятам ,че е задължително
Маслообирачи могат да се сменят без демонтаж на глава...малко по трудоемко е 


- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ
Как ще изчистиш нагара ако ги смениш без да сваляш главата? Аз знам че при бензиновите някой с 8 клапана се прави така ама при дизела не е препоръчително.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
За кой нагар става въпрос ?! Инак колегата Венто е прав- има си начин БЕЗ да се смъква глава да се сменят гумичките на клапаните.Това става с една скоба (изключ.проста ,но много ефективна) , въртене на мотора ( кол.вал) и ..с някой и друг "чалъм"
Отделен е въпроса ,че ако се смъкне главата, ще може при нужда и водачи на клапани да се подменят , и припасване на самите клапани да се направи.....

-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Има ли вариант да се подпрат клапаните от мястото на свещите.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Отвора на бренера не е подходящ. Качи първо и четвърто бутало горе смени маслообирачи и после качи второ и трето за същата маниполация. За помощ се обърни към белега на маховика вместо да развиваш дюзи :)
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Самата смяна на гумичките е лесна...зора е да се смъкнат "културно" клинчетата на клапаните и после обратния им монтаж ,затова е необходима скобата , да свиеш лесно пружината 

-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
В момента извършвам тази манипулация със смяната на маслообирачите...Скоро ще съм готов и ще видим дали ще има промяна с нивото на маслото или ще се обръщам отново към турбото...
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Проблема не е решен и след смяна на гумичките на клапаните маслото отново намалява драстично...Възможно ли да е от това че е 10W - 40...Турбото проверих не хвърля масло не пуши отзаде много(само при 4000об.),антифриза чист...А четох някаде е този мотор го дават 15 на 40 масло...Незнам предишния собственик с какво масло го е карал...
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Има ли вероятност да ти тече от някъде и та не го забелязваш.Другото което е провери ли новото турбо за луфтове.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло
Както всяко турбо има лек луфт....но съм го проверявал дали хвърля масло през коляното което влиза в смук колектори..за течове - картера е сух
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 62 госта