1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот bochogo » Пон 24 дек 2012 14:53


Продължава да ми губи маслото дори и след смяна на турбото(2 ра ръка)Някой може ли да ми даде съвет възможно ли е от гумички на клапани или сегменти?Какви са симптомите?




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ

Мнениеот ventotdi » Пон 24 дек 2012 16:07


Мотора ми е същия и аз губих масло.Помислих си ,че е турбото и бях склонил да го сменя.Случи се така ,че отворих главата преди да сменя турбото и профилактично смених маслооборачите.Колата спря да пуши и да гори масло ама изобщо. Симптон за маслообирачи е първи старт силна мисирзма на масло и обилен бял пушек . Говоря ти не сега да си гледаш кондеза от гърнето и да си мислиш ,че е масло. Колата ми гореше повече от 1,5 литра на пробега си.Вече съм забравил щеката на маслото къде е ;) . Автомобила ми не може да се похвали с уникална компресия ,така че не си мисли ,че ако си загубил компресия загубата ще е от маслените сегменти.


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ

Мнениеот bochogo » Пон 24 дек 2012 17:06


Какво ще рече маслообирачи?Трябва ли шлайф на главата след смяната им?


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ

Мнениеот blade84 » Пон 24 дек 2012 18:41


bochogo написа:Какво ще рече маслообирачи?Трябва ли шлайф на главата след смяната им?

Ще трябва шлайф да но това не е кой знае кво. Маслообирачи са гумички на клапаните.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ

Мнениеот ventotdi » Пон 24 дек 2012 19:39


Колега , маслообирачите са "гумичките" на клапаните. Шлайф на глава се прави след демонтажа й от блока след дълъг пробег.Ако си смъквал глава преди 20 хил км и се наложи да смъкваш пак ... не смятам ,че е задължително ;) Маслообирачи могат да се сменят без демонтаж на глава...малко по трудоемко е ;)


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Проблем с губене на масло 1,9 ТД ААЗ

Мнениеот blade84 » Пон 24 дек 2012 20:04


Как ще изчистиш нагара ако ги смениш без да сваляш главата? Аз знам че при бензиновите някой с 8 клапана се прави така ама при дизела не е препоръчително.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот samo_pechka » Пон 24 дек 2012 21:55


За кой нагар става въпрос ?! Инак колегата Венто е прав- има си начин БЕЗ да се смъква глава да се сменят гумичките на клапаните.Това става с една скоба (изключ.проста ,но много ефективна) , въртене на мотора ( кол.вал) и ..с някой и друг "чалъм" :wink: Отделен е въпроса ,че ако се смъкне главата, ще може при нужда и водачи на клапани да се подменят , и припасване на самите клапани да се направи.....


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот bochogo » Пет 15 фев 2013 20:06


Има ли вариант да се подпрат клапаните от мястото на свещите.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот ventotdi » Пет 15 фев 2013 22:13


Отвора на бренера не е подходящ. Качи първо и четвърто бутало горе смени маслообирачи и после качи второ и трето за същата маниполация. За помощ се обърни към белега на маховика вместо да развиваш дюзи :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 фев 2013 23:11


Самата смяна на гумичките е лесна...зора е да се смъкнат "културно" клинчетата на клапаните и после обратния им монтаж ,затова е необходима скобата , да свиеш лесно пружината :wink


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот bochogo » Нед 24 фев 2013 0:38


В момента извършвам тази манипулация със смяната на маслообирачите...Скоро ще съм готов и ще видим дали ще има промяна с нивото на маслото или ще се обръщам отново към турбото...


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот bochogo » Пет 15 мар 2013 8:57


Проблема не е решен и след смяна на гумичките на клапаните маслото отново намалява драстично...Възможно ли да е от това че е 10W - 40...Турбото проверих не хвърля масло не пуши отзаде много(само при 4000об.),антифриза чист...А четох някаде е този мотор го дават 15 на 40 масло...Незнам предишния собственик с какво масло го е карал...


Потребителски аватар
ozaki
Мнения: 59
Регистриран на: Чет 12 яну 2012 10:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот ozaki » Пет 15 мар 2013 9:11


Има ли вероятност да ти тече от някъде и та не го забелязваш.Другото което е провери ли новото турбо за луфтове.


bochogo
Мнения: 94
Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 ТД ААЗ проблем с губене на масло

Мнениеот bochogo » Пет 15 мар 2013 9:53


Както всяко турбо има лек луфт....но съм го проверявал дали хвърля масло през коляното което влиза в смук колектори..за течове - картера е сух



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта