Картерната вентилация и функцията и

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
achko94
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот achko94 » Пет 28 дек 2012 3:13


ае .... ако не ги искаш бий една тапа на извода на картерните газове... или си ги охлаждай с радиаторче или нещо от сорта на кулер ... то си е въздух нищо му няма да е през малък кулер ... за турбото ... най - големия проблем ще е че ще трябва отвреме на време да го чистиш от маслото което така или иначе остава в него ( било то и малка част) ... за двигателя ... доколкото съм запознат не е херметична системата ... карах 5 километра преди да се сетя, че не съм сложил маркуча на мястото му ... а тровя нас и вс останали като газовете заминават в въздуха ... :beer




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Пет 28 дек 2012 11:23


Щом темата била за коша, да я сложат там, има си хора за тая работа, те ще си преценят. Аз искам да разбера какво ще става вътре в двигателя след като го направя това което мисля. Да поразсъждаваме малко.

Значи какво ? Ако Махна маркучето за картерна вентилация от филтъра, турбото ще се зацапва ? От какво ще се зацапва като ги няма мизерните маслени пари да духат вътре в смукателните тръбопроводи и да цапат, ми е интересно?

Искате да кажете, че когато маркуча на К.В. се извади от филтърната кутия, няма да го има засмукването на двигателя което да изгаря тия пари, и картера ще повиши налягането си за да изхвърли маслените пари ? Ако е така, да наистина, маслото от турбината няма да се оттича както трябва. Но нещо не съм съгласен че картерното налягане ще се повиши, аз няма да слагам тапа на изхода на К.В., а ще го оставя отворен към атмосферата, просто насочен в някакъв съд, в който парите и пяната да кондензира в някаква гняс която да изхвърлям после.
Атм налягане е 700-800mmhg или прибл. 1атм, което не би пречело да си се събират маслените гнясове в един съд под атм налягане без да се товари мотора ?

Според мен Турбото ще допринесе за по - голямо картерно налягане ако сигментите не става нищо от тях, при мен са си в цветущо здраве. А инженерите от Инголщадт би трябвало да са имали предвид картерното налягане като са слагали турбинката.

Последна промяна от kompresor на Пет 28 дек 2012 11:40, променено общо 4 пъти.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот myrshavija » Пет 28 дек 2012 11:31


viktoris написа:... Въздуха който влиза под налягане от турбото в цилиндрите също допринася за по голямо картерно налягане...
Защо?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9001
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 дек 2012 13:21


Мен не ми стана мн ясно ,какъв е проблема ,че не искаш изпаренията да ги изгаря мотора.Аз разбирам да караш бензинова атмосферка ,че да са проблем?! Били "топли" :screwy , аз съм с кулер и на двете си коли и нямам този проблем с "топлина"-та .Мотора си ги изгаря без да "мръцне" ,вече ако са много ( духа яко от картера) - проблема се оправя с оправяне на мотора , а не с извеждане на картерните газове ...в съдче , кондензаторче и други баламски съдове :beat_butt2 сори за острия тон :oops: После това масло дет' ще се събере ,к'во ще го правиш ? Ще го предадеш в пункт за съхранение и извозване на отр.масла ли ? Или във варела .. :beat_butt2 за дом.отпадъци ?


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот mtm_golf » Пет 28 дек 2012 15:08


Що се мислите за по-умни от хората, които са проектирали колата? Според мен нищо случайно не е направено. Като толкова искаш да знаеш какво ще стане направи го и после ще кажеш :drunk


Потребителски аватар
achko94
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот achko94 » Пет 28 дек 2012 16:19


това с тапата беше метафорично ... Абсолютно нищо няма да ти стане на колата ... както върви когато газовете влизат в тракта на колата така върви и когато не влизат ... стига глп .. прави каквото ти дойде от сърце... НИЩО НЯМА ДА СТАНЕ ...


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kompresor » Пет 28 дек 2012 17:24


Благодаря за съветите ! :bowdown


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот mladeja » Пет 28 дек 2012 19:57


Много се надявам "събирателния механизъм" на гняста да ти е вътре в купето.


Потребителски аватар
achko94
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот achko94 » Пет 28 дек 2012 21:30


моля колега ... кажи какво е станало когато го направиш ! :beer


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот WOB » Съб 29 дек 2012 20:44


Аз карам от половин година с изведена картетрна вентилация, маркуча ми е изведен под колата,а горе дупката съм я запушил с капачка от пещерска ракия(черна е и е супер). Не съм усетил никакви подобрения, единствено сега с изведена вентилация колата малко повече "боботи". Мисле да си върна вцичко заводско, щом е вредно за здравето :beer


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот ventotdi » Съб 29 дек 2012 22:31


Еми хубаво е да си върниш заводското изпълнение на картерните изпълнения зимно време ,защото кондеза ще замръзне в сепаратора. Аз лятото си ги извеждам ,а зимата ги пускам в смукателя отново .


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот WOB » Нед 30 дек 2012 17:32


така ще направя :да: то тук в сандански е пролет :)


Потребителски аватар
kr86
Мнения: 422
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
Автомобил: Golf mk2
Двигател: 1.6 automatic 1984 year
Местоположение: софия

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот kr86 » Пон 31 дек 2012 13:39


Един бърз съвет:
Ако ще слагаш oil catch tank да няма метални тръби до него и да е по-ниско от отвора на К.В. на блока за да може да се стича маслото в правилната посока защото зимата примерно се получава един гнусен конденз, който прилича на замръзнала боза и като се върне тая гняз в двигателя започва бавна и сигурна смърт.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 220
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот goro21 » Вто 25 апр 2017 13:15


значи ако нее изваден маркуча в картера трябва да се създава лек вакум ,та да се отича маслото от турбината. ако е изваден в атмосферата картерното налягането ще падне.въпроса е до колко се създава някъв вакум в картера или само леко замуква . поне на празен ход не създава вакум като махна пластмасовото "филтърче" на капака на клапаните при 1.9tdi alh .можеби защото турбината нее развъртяла. мн взе да ми цапа около егр-а (беше чист "измит явно" като я купих и за 45хил омасли ).представям си какъв мазгоч е в кулера и по тръбите


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Картерната вентилация и функцията и

Мнениеот Andonov » Вто 25 апр 2017 14:13


Гледам че темата е повдигната пак и за това реших да пиша.
Ако беше толкова вредно за мотора и екологията, нямаше на едни от най-добрите и здрави мотори на камионите ВОЛВО, картрерните да са ОРИГИНАЛНО към АТМОСФЕРА дори на мотор Евро 5.
Изводите ги оставям за Вас.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, Hristooo и 51 госта