
Картерната вентилация и функцията и
- achko94
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
ае .... ако не ги искаш бий една тапа на извода на картерните газове... или си ги охлаждай с радиаторче или нещо от сорта на кулер ... то си е въздух нищо му няма да е през малък кулер ... за турбото ... най - големия проблем ще е че ще трябва отвреме на време да го чистиш от маслото което така или иначе остава в него ( било то и малка част) ... за двигателя ... доколкото съм запознат не е херметична системата ... карах 5 километра преди да се сетя, че не съм сложил маркуча на мястото му ... а тровя нас и вс останали като газовете заминават в въздуха ... 

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
Щом темата била за коша, да я сложат там, има си хора за тая работа, те ще си преценят. Аз искам да разбера какво ще става вътре в двигателя след като го направя това което мисля. Да поразсъждаваме малко.
Значи какво ? Ако Махна маркучето за картерна вентилация от филтъра, турбото ще се зацапва ? От какво ще се зацапва като ги няма мизерните маслени пари да духат вътре в смукателните тръбопроводи и да цапат, ми е интересно?
Искате да кажете, че когато маркуча на К.В. се извади от филтърната кутия, няма да го има засмукването на двигателя което да изгаря тия пари, и картера ще повиши налягането си за да изхвърли маслените пари ? Ако е така, да наистина, маслото от турбината няма да се оттича както трябва. Но нещо не съм съгласен че картерното налягане ще се повиши, аз няма да слагам тапа на изхода на К.В., а ще го оставя отворен към атмосферата, просто насочен в някакъв съд, в който парите и пяната да кондензира в някаква гняс която да изхвърлям после.
Атм налягане е 700-800mmhg или прибл. 1атм, което не би пречело да си се събират маслените гнясове в един съд под атм налягане без да се товари мотора ?
Според мен Турбото ще допринесе за по - голямо картерно налягане ако сигментите не става нищо от тях, при мен са си в цветущо здраве. А инженерите от Инголщадт би трябвало да са имали предвид картерното налягане като са слагали турбинката.
Значи какво ? Ако Махна маркучето за картерна вентилация от филтъра, турбото ще се зацапва ? От какво ще се зацапва като ги няма мизерните маслени пари да духат вътре в смукателните тръбопроводи и да цапат, ми е интересно?
Искате да кажете, че когато маркуча на К.В. се извади от филтърната кутия, няма да го има засмукването на двигателя което да изгаря тия пари, и картера ще повиши налягането си за да изхвърли маслените пари ? Ако е така, да наистина, маслото от турбината няма да се оттича както трябва. Но нещо не съм съгласен че картерното налягане ще се повиши, аз няма да слагам тапа на изхода на К.В., а ще го оставя отворен към атмосферата, просто насочен в някакъв съд, в който парите и пяната да кондензира в някаква гняс която да изхвърлям после.
Атм налягане е 700-800mmhg или прибл. 1атм, което не би пречело да си се събират маслените гнясове в един съд под атм налягане без да се товари мотора ?
Според мен Турбото ще допринесе за по - голямо картерно налягане ако сигментите не става нищо от тях, при мен са си в цветущо здраве. А инженерите от Инголщадт би трябвало да са имали предвид картерното налягане като са слагали турбинката.
Последна промяна от kompresor на Пет 28 дек 2012 11:40, променено общо 4 пъти.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Картерната вентилация и функцията и
Защо?viktoris написа:... Въздуха който влиза под налягане от турбото в цилиндрите също допринася за по голямо картерно налягане...
- samo_pechka
- Мнения: 9001
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Картерната вентилация и функцията и
Мен не ми стана мн ясно ,какъв е проблема ,че не искаш изпаренията да ги изгаря мотора.Аз разбирам да караш бензинова атмосферка ,че да са проблем?! Били "топли"
, аз съм с кулер и на двете си коли и нямам този проблем с "топлина"-та .Мотора си ги изгаря без да "мръцне" ,вече ако са много ( духа яко от картера) - проблема се оправя с оправяне на мотора , а не с извеждане на картерните газове ...в съдче , кондензаторче и други баламски съдове
сори за острия тон
После това масло дет' ще се събере ,к'во ще го правиш ? Ще го предадеш в пункт за съхранение и извозване на отр.масла ли ? Или във варела ..
за дом.отпадъци ?




-
- Мнения: 271
- Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Картерната вентилация и функцията и
Що се мислите за по-умни от хората, които са проектирали колата? Според мен нищо случайно не е направено. Като толкова искаш да знаеш какво ще стане направи го и после ще кажеш 

- achko94
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
това с тапата беше метафорично ... Абсолютно нищо няма да ти стане на колата ... както върви когато газовете влизат в тракта на колата така върви и когато не влизат ... стига глп .. прави каквото ти дойде от сърце... НИЩО НЯМА ДА СТАНЕ ...
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
Благодаря за съветите ! 

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Картерната вентилация и функцията и
Много се надявам "събирателния механизъм" на гняста да ти е вътре в купето.
- achko94
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пет 06 яну 2012 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
моля колега ... кажи какво е станало когато го направиш ! 

- WOB
- Мнения: 168
- Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
- Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
- Двигател: JR 1984
- Местоположение: Sandanski-Wolfsburg
Re: Картерната вентилация и функцията и
Аз карам от половин година с изведена картетрна вентилация, маркуча ми е изведен под колата,а горе дупката съм я запушил с капачка от пещерска ракия(черна е и е супер). Не съм усетил никакви подобрения, единствено сега с изведена вентилация колата малко повече "боботи". Мисле да си върна вцичко заводско, щом е вредно за здравето 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Картерната вентилация и функцията и
Еми хубаво е да си върниш заводското изпълнение на картерните изпълнения зимно време ,защото кондеза ще замръзне в сепаратора. Аз лятото си ги извеждам ,а зимата ги пускам в смукателя отново .
- WOB
- Мнения: 168
- Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
- Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
- Двигател: JR 1984
- Местоположение: Sandanski-Wolfsburg
Re: Картерната вентилация и функцията и
така ще направя
то тук в сандански е пролет 


- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Картерната вентилация и функцията и
Един бърз съвет:
Ако ще слагаш oil catch tank да няма метални тръби до него и да е по-ниско от отвора на К.В. на блока за да може да се стича маслото в правилната посока защото зимата примерно се получава един гнусен конденз, който прилича на замръзнала боза и като се върне тая гняз в двигателя започва бавна и сигурна смърт.
Ако ще слагаш oil catch tank да няма метални тръби до него и да е по-ниско от отвора на К.В. на блока за да може да се стича маслото в правилната посока защото зимата примерно се получава един гнусен конденз, който прилича на замръзнала боза и като се върне тая гняз в двигателя започва бавна и сигурна смърт.
- goro21
- Мнения: 220
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: Картерната вентилация и функцията и
значи ако нее изваден маркуча в картера трябва да се създава лек вакум ,та да се отича маслото от турбината. ако е изваден в атмосферата картерното налягането ще падне.въпроса е до колко се създава някъв вакум в картера или само леко замуква . поне на празен ход не създава вакум като махна пластмасовото "филтърче" на капака на клапаните при 1.9tdi alh .можеби защото турбината нее развъртяла. мн взе да ми цапа около егр-а (беше чист "измит явно" като я купих и за 45хил омасли ).представям си какъв мазгоч е в кулера и по тръбите
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Картерната вентилация и функцията и
Гледам че темата е повдигната пак и за това реших да пиша.
Ако беше толкова вредно за мотора и екологията, нямаше на едни от най-добрите и здрави мотори на камионите ВОЛВО, картрерните да са ОРИГИНАЛНО към АТМОСФЕРА дори на мотор Евро 5.
Изводите ги оставям за Вас.
Ако беше толкова вредно за мотора и екологията, нямаше на едни от най-добрите и здрави мотори на камионите ВОЛВО, картрерните да са ОРИГИНАЛНО към АТМОСФЕРА дори на мотор Евро 5.
Изводите ги оставям за Вас.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 68 госта