пасат б5 АФН проблем...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
DIMITER1
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 фев 2012 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот DIMITER1 » Чет 03 яну 2013 18:15


Как да проверя геометрията,при изгасен двигател лостчето трябва да се движи нагоре нали,пробвах днес с маркучето,засмуках и според мен актуатора не е пробит.лостчето го мьрдам на рька,не мн лесно,отдолу нагоре.мьрда малко,но немога да определя колко.в какво положение трябва да е лостчето,за да се приеме,че геометрията е отворена?




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот brum » Чет 03 яну 2013 19:03


Като направиш вакуум с уста през маркуча когато е вързан към актуатора лоста мърда ли и ако да - колко?


DIMITER1
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 фев 2012 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот DIMITER1 » Пет 04 яну 2013 15:45


Току що проверих,слагам маркучето на актуатора и засмуквам,да лостчето се движи нагоре можеби около сантиметьр и спира,като спра да смуча се врьща обратно надолу.днес бях на диагностика,имаше грешка за високо налягане в турбото и майстора вика ,че е н75,трагнахме в движение да гледаме и пак мн мудна в ниските,майстора вика 100% имаш някьде спукано по турбо пьтищата,защото правила налягане 0,2 бара,а трябвало 1 бар да е.а иначе когато не забие,вьпреки,че в ниските е мудна до кьм 2500 оборота ,след това някой пьт има тяга и вьрви с 150/160 кмч,а някой пьт забива на 2200 оборота,незнам какво да правя вече.проверих турбопьтищата,всички скоби,никаде няма хлабаво,скупано или да фучи отнякьде,или да са омаслени някаде.Ако някой може да препорьча майстор който е на ти с тди-та от видин,враца,монтана,ще Сьм мн благодарен...незнам вече кво да и правя на тая кола...


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот nasko1978 » Пет 04 яну 2013 15:52


Почти сигурен съм,че грешката е 17964 ,negative deviation, която най-често се предизвиква от стари прокъсани или разкачени вакумни маркучи,също и проблемен Н75.
Майстора ти не го ли знае???
Иначе dani94 от Монтана ще ти свърши работа със сигурност. :да:


DIMITER1
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 фев 2012 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот DIMITER1 » Пет 04 яну 2013 16:07


Да,нещо такова беше грешката,а иначе диагностиката я прави точно дани94,аз само при него правя диагностика и миналия пьт и сена,при никой друг не ходя,сега ми каза.че 100% има спукано по турбо пьтищата,чудя се от спукано ще забивали? И дали ще може да вдигне 150/160 кмч,щото при мен някой пьт успява,някой пьт не и забива.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот nasko1978 » Пет 04 яну 2013 16:11


Той не ти ли предложи решение??? :roll: Въпрос на по-обстоен преглед на гореописаните от мен неща е.
Смени си вакумните маркучета,всичките.Да ще забива и от недонадуване. :012:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот brum » Пет 04 яну 2013 16:57


Добре, значи турбото и актуатора му са читави. Сега вакуумите погледни.

Провери вакуум маркучите към N75. Виж дали има вакуум към него въобще. В него има 3 маркуча - единия е към филтърната кутия (него не го бараш), вторият е към турбото (и него не го бараш) и остав един - третият, дето е входящият вакуум. Та запали колата с този маркуч откачен и виж дали смуче през този маркуч.

Ако смуче - виж дали като го закачиш лоста на актуатора се дръпва нагоре. И това го правиш на запален мотор.

Предполагам, че едно от тия двете ще е проблема. Ама по-скоро е спукан вакуумен маркуч. На маркуча има и един възвратен клапан дето трябва да пуска въздух само в една посока. Ако го закачиш на обратно или е запушен - пак ще имаш симптомите дето описваш. Та и него погледни :) .

И не са спукани турбоптища, щото ако беше от тях щеше да се чува много силно свистене. Не е нужно да се заслушаваш за да го чуеш, по-шумно е от мотора :) .


DIMITER1
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 фев 2012 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот DIMITER1 » Пет 04 яну 2013 19:02


Проверих,това което казваш колега,разкачих маркучите на малкото клапанче,след него има вакум,усущам го на прьста си,забождам и другия маркуч и ми се стори,че лостчето помрьдна,но не Сьм мн сигурен,утре ще пробвам пак,за да видя по добре,но до клапана и след него има вакум...


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот viktoris » Пет 04 яну 2013 19:47


Абе човек дай да провериме тоя мап сензор....трябваше да се обадиш да сложиме моя да видим как ще е....

Виж ,вземи от някой там само за проба ...за 2 минути работа е ....Не съм сигурен щото не съм специалист но все ми се струва че той ще прави номера...пък и дебитомера пробай по същия начин....


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот brum » Пет 04 яну 2013 20:03


Ако е изправно всичко лоста трябва да се дръпне до край, а не само да се мръдне малко. Провери го това внимателно. Можеш и просто да гледаш, а някой да запали и после да загаси колата. Като запали трябва след около секунда да дръпне лост на актуатора до упор. Като загасиш - трябва да се вруща до най-разтоварено положение.


DIMITER1
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 фев 2012 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат б5 АФН проблем...

Мнениеот DIMITER1 » Съб 05 яну 2013 19:56


Колеги,
Проблема е решен...
Днес със съдействието на Дани 94,и негов адаш,сменихме клапан н75,настройка на актуатора и колата трагна!
Огромни благодарности към тях и всички колеги взели участие в тази тема!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Valkata 74 и 12 госта