Б5 АФН спря да зарежда алтернатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот feikot » Чет 05 яну 2012 17:34


Нямах избор... ами ще си оправя моето и ще го държа у нас,това дано да не скапва...




Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот brad4edat » Чет 05 яну 2012 18:17


Еми стискаме ти палци, иначе при мен вчера един приятел дойде в работилницата и си оправи стартера на рендосвачката (рено 19). Беше го свалил и само дойде да ползва машините, и инструментите, и работата стана.


mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот mtm_golf » Съб 07 яну 2012 18:52


Днес ремонтирахме един алтернатор на голф3 1,9ТДИ на един приятел. Спря да зарежда. Проблема се оказа в четките. Направо ги нямаше. И неговия и моя алтернатор са Valeo. Срещу 35лв. и няколко часа играчка вече всичко е ок. После разбрахме, че е можело още по-тънко да минем (с 6-7лв), ако бяхме купили само четки, но в М-комплект ни казаха, че не се продават отделно само четки, което не е вярно.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот brad4edat » Нед 08 яну 2012 11:19


Продават си се по отделно всякакви видове четки, просто търговците лъжат, ама яко лъжат :evil:


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот feikot » Нед 13 яну 2013 12:47


Вчера ходих да покарам ски и когато вече да се прибирам,запалих след 3 подгрева (беше -10 и нямаше други коли да ми дадат ток...) запалих,поработи 20 сек,дадох назад,първа и наляво и като подадох газ да потегля пак ми изписа Alternator workshop и ми светна лампата на акумулатора за секунда. Дали това е от евентуално пребуксувал ремък (ролка) или е паднал акумулатора леко... ? А ако пък пак ми заминава динамото,ще се ядосам....


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот tdi_20yare » Нед 13 яну 2013 13:27


Не се ядосвай за динамото,не беше скъп ремонта,все пак сигурно никога не е правено,и на него му идва времето...Лошото е ако ти изпапка акумулатора,ей тогава ще чуеш най лошия звук от мотора си,и ще се чудиш защо придърпва тая кола,се едно и свършва горивото,и цялото табло се ошашква,и накрая тока съвсем като свърши,няма да е прияно да те остави някъде в тия студове... :D

Последна промяна от gr_kanev на Нед 13 яну 2013 17:03, променено общо 1 път.
Причина: Освен бутон "цитат", има и "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Спря да зарежда алтернатора Б5 АФН

Мнениеот feikot » Нед 13 яну 2013 14:57


Там е работата...прочети малко по назад в темата и ще видиш,че миналата година по това време го смених с чисто ново,за приятната сума от 465 лв. (или нещо от сорта)...


Потребителски аватар
vlado1
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
Автомобил: bmw
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Б5 АФН спря да зарежда алтернатора

Мнениеот vlado1 » Сря 27 авг 2014 13:57


Споко! Оказа се, че и на морето живеят Човеци. С питане намерих едно момче казва се Росен (да е жив и здрав!), който завчас оправи нещата. Занимава се с такива услуги извън работно време, затова за да не му правя мръсно няма да му дам на всеослушание координатите, но ако някой като мен изреве в южното черноморие, той е човека, който ще го отърве от мъките без да го разори. Стартери, генератори на всякакви коли ремонтира стига да не се налага като моята да се сваля цялата предница, защото няма канал. Но пък да ти смени четки, колектор за трийсетина лева немаш грижи. На моята се оказа както подозирах заминали четки, понеже понякога тръгваше от самосебе си. Най-обикновени четки от 5 лв се запояват , но зора е докато стигнеш до тях. На мен ми разглоби задната кутия на място и свали изправителния блок с четките, смени ги и го сглоби на място без да сваля алтернатора изобщо. Колектора не бе много износен затова минах на лекия вариант без демонтаж на генератора, а когато свалям предницата за смяна на ангренажния ремък отново ще сменя колектора с четките за да съм спокоен. Каза че няма значение с Валео или Бош си, всички са сметнати да карат по 350 хиляди, но четки и колектори са консумативи и онези т.н. РЕЦИКЛИРАНИ ротори са всъщност стари ротори от балъци като нас, на които им са сменени колектора (който се продава отделно) и четките. Ротор не гори, износва се колектора. Като смениш лагери, колектор и четки и все едно си си купил нов оригинален алтернатор от 1000 лв. А тази страшна лагер-ролка, която при мен се оказа че ми е задигната вероятно от автоджамбазите струва около стотина лв и служи за гасене на вибрациите, така че спокойно може да се елиминира в авариен случай. Проблема при Б5 с големите двигатели е, че трудно се сваля алтернатора, ако е с цяло ухо отдолу, понеже болта е дълъг и опира в перката, затова се влиза във филма със сваляне на предницата. Ако успеете да си го свалите сами и го занесете в кварталното гаражче за ремонт за петдесетина лева минаваш. Да са живи и здрави такива Майстори като Росен, че тези големите сервизи ще ни разорят с техния мързел и лакомия за печалба. Ако някой я е закъсал като мен може да ми пише на лично за да му изпратя координатите му. icon_idea


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Б5 АФН спря да зарежда алтернатора

Мнениеот brum » Сря 27 авг 2014 14:11


Не се сваля предницата, а се сваля виското. Почти елементарно е :) . Като падне виското болта излиза без проблеми.

И че не горяли роторите - не горят, прекъсват от вибрацията. Има ротори, не-рециклирани. Сменял съм такъв и за 100 и някакви пари си имаш работещ алтернатор (нов ротор, нови лагери). Само дето свалянето беше от мен.

feikot написа:Там е работата...прочети малко по назад в темата и ще видиш,че миналата година по това време го смених с чисто ново,за приятната сума от 465 лв. (или нещо от сорта)...


Премери напрежението де. Ще разбереш дали имаш проблем.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта