проблем с парното на голф 2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот stefan4o » Нед 13 яну 2013 16:30


Точно там е работата, че в моята книжка за Мк2 пише - доливаш антифриз на студен мотор, слагаш капачката и палиш колата. Като изстине доливаш колкото е нужно да стигне до белязката :shock




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 17:02


Това е истината.
Колкото до по-предния пост,става дума за жигули сигурно.Парното дали се пуска или не-няма връзка,не става въпрос за кранче.
На запален двигател без охлаждаща течност и последвало доливане...ми звучи несериозно.
Ако и аз не се лъжа,няма как да изчакаш да се включи перката на отворено казанче.Би трябвало следствие на разширението и липсата на налягане,при 90 градуса антифриза да прелива.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот stefan4o » Нед 13 яну 2013 17:05


Iezekil написа:ъжа,няма как да изчакаш да се включи перката на отворено казанче.Би трябвало следствие на разширението и липсата на налягане,при 90 градуса антифриза да прелива.

Тц. Не е така. От опит :wink: Ако искаш мога и демо с клип да ти направя :lol: Все пак това не е тенджера под налягане, налягането е само около бар и малко отгоре (при изправен двигател и охладителна система).
Ако има въздух в системата просто ще каже "бълбук" и въздухът ще излезе, като нивото на антифриза видимо ще спадне :wink: Затова в ръководствата съветват след като се обезвъздуши да се долее до необходимото ниво, щото като има въздух в системата реално антифризът е по-малко, отколкото показва индикацията на казанчето, след като той излезе, съответно нивото спада, според зависи колко въздух има и е излязъл.


Потребителски аватар
bobo_golfa
Мнения: 133
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 19:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София / Монтана

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот bobo_golfa » Нед 13 яну 2013 17:42


така днес смених радиатора,колата вече има перфектно парно не съм я обезвъздушавал вече на 3-та степен духа направо ужасно топло :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 17:44


Нивото пада,ама като изстине.При загряване винаги се увеличава.Що се отнася до налягане "само около бар" значи можеш да си развиеш спокойно капачката на загряла кола.Кво е то 1 бар,все едно отваряш швепс :D
Не е така ,от опит -един Варненски майстор ми беше оставил капачката развита.В движение добре,ама спирах на 3 светофара и хвърли водата.Добре се усетих по стрелката,че спрях да видя кво става-3 литра вода събра.
Та вместо клип си махни капачката,за какво ти е ?


пп.Още един случай на менте радиатор...каква марка сложи този път и на каква цена,да знаем кво да търсим?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот vanesto » Нед 13 яну 2013 17:58


При мен също на 90гр ми излиза антифриза при отворена капачка. Всичко ми е изправно в момента.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 18:14


Възможно е да има разлика карбуратор-инжекция.Сега питах гугъла,гледам,че казанетата им са по-големи на джетите карбуратор от нашите.Отдавам разликата в поведението на този факт.Все пак в по-големия има на къде да се разшири. :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот ktamen » Нед 13 яну 2013 18:17


Iezekil написа:Нивото пада,ама като изстине.При загряване винаги се увеличава.Що се отнася до налягане "само около бар" значи можеш да си развиеш спокойно капачката на загряла кола.Кво е то 1 бар,все едно отваряш швепс :D
Не е така ,от опит -един Варненски майстор ми беше оставил капачката развита.В движение добре,ама спирах на 3 светофара и хвърли водата.Добре се усетих по стрелката,че спрях да видя кво става-3 литра вода събра.
Та вместо клип си махни капачката,за какво ти е ?


пп.Още един случай на менте радиатор...каква марка сложи този път и на каква цена,да знаем кво да търсим?

Бутилката швепс е стъклена и не си променя обема за разлика от гумените маркучи. Освен това швепсовите бутилки не са по 6 - 10 литра, а и капачката е много по-малка и при едно и също налягане силата създадена от налягането е по-малка. При внезапно спадане на налягането антифриза започва да кипи в целия си обем и се образуват газови мехури (точно както в бутилката швепс при отваряне) само, че за разлика от правилната форма на бутилката охладителната система има много сложна форма и мехурите не могат бързо да излязат през отвора и вместо това избутват врящия антифриз навън върху ръцете на този дето е имал неблагоразумието да развие капачката.
1 бар наистина е нормално налягане, доколкото знам капачката отваря при 1,6 бара.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 18:27


Използвах метафора с този швепс...с идеята,че не е малко това 1 бар.Добро обяснение при рязко отваряне.Същность беше,че при отворена система в момента на включване на перката,водата вече прелива.Факт.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот stefan4o » Нед 13 яну 2013 18:32


Заповядайте, прясно отпреди малко.
http://youtu.be/KM4fbdUBNA8
Може би трябваше и перката да изчакам да включи да излезе фонтанът от казанчето mhihi
Извинявам се за лошото качество, ама беше малко тъмно навън.
Може пък да излезе, че моята кола е нещо развалена щом не хвърля антифриза :roll:
Има ли такава вероятност да е така? Моля, ако някой от форумните майстори чете темата да се изкаже, ако не му е проблем :wink:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 18:43


Ама като се задълбае тоя Стефан...добре,в двата си поста казах за включване на вентилатора.После тактично те измъкнах ти пак.Ок,прав си за твоята кола,кво да кажем?Твоя разширител като го гледам е 2 кила,как да го сравня с моя дето е 0,5л?Кой е прав в случая?Утре ако направя клип доказмащ моята теза ще променя ли нещо?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот stefan4o » Нед 13 яну 2013 18:44


Единственият случай, в който горещ антифриз съм виждал да излиза през казанчето е на колата на колегата емзобг, която беше недобре обезвъздушена. След като я оправихме, колата при работна температура си седеше с отворена капачка без да прелива от казанчето. Ланча Либра е, но това не е от значение, смятам. :wink:
При мен и при включена перка не прелива казанчето :wink: Проблеми с охладителната система не съм имал никога, карам с някакъв измислен термостат за 10-ина лева, който го смених преди около 3-4 години. Лятото си загрява и охлажда съвсем нормално, както и зимата.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот Iezekil » Нед 13 яну 2013 19:11


Ти си изключение.
viewtopic.php?f=5&t=56652
viewtopic.php?f=6&t=125533 -тук си хвърля вода заради капачката,което значи,че ако я няма пак ще хвърля вода


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот stefan4o » Нед 13 яну 2013 19:22


Iezekil написа:Ти си изключение.

Те вариантите не са много:
1. Или не ми е изправна охладителната система - ако е така не би ли следвало да имам проблеми с прегряване/незагряване/липса на парно и т.н.?
2. Или колата ми е някаква извънземна mhihi


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с парното на голф 2

Мнениеот icorainbow » Нед 13 яну 2013 19:35


Тази процедура я бях чел в ръководството "Haynes" и си е за VW. Съгласен съм, че се самообезвъздушават през дренажа на казанчето, аз лично предпочитам с тази си процедура за по-сигурно и както казва колегата като се включи перката ако има въздух си избълбуква, при мен първия път сигурно едно 1/2л. ги изхвръли.
А и казанчето ми е от тези сферичните - колата е с карбуратор.
Прикачени файлове
IMG_0929.jpg



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 41 госта