passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Техническа и сервизна информация за Passat
Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Нед 13 яну 2013 19:14


Здравейте.От 2007г. търкалям дядо паско B3 1.8 RP и ми е правил доста номера ,но този път се видях в чудо,и срам не срам ще питам.Преди два три месеца бях приятно изненадан от факта че колата не върви на бензин... и се почна. Първо рестартирах компютъра и колата си запали но щастието бе кратко, след около три минути взе да прекъсва, изгасна и няма палене.Втори рестарт и пак същото.Първия заподозрян бе термо датчика - измерих го ,гледам таблицата в норма,после измерих и въздушния датчик,резистора на дюзата,самата дюза,ДПДК,и всичко си е в ред.Последва монтаж на тройник с манометър на входящия бензин,при работещ двигател точно 1 бар,след изгасването пада до 0.7 и така си остава,следователно помпата и регулатора на налягането са в ред.Реших че дюзата се е запушила от хубавите ни бензини и си взех друга от моргата,смених я и резултат няма.Забравих да уточня,колата има АГУ и на газ работи перфектно,така че запалването отпада.И с новата дюза както и със старата около три минути работи,върви като самолет и после почва да прекъсва и изгасва.Вижда се как дюзата спира да пръска.Един колега има същия пасат със същия мотор,пробвах моята дюза на неговата кола и :shock работи нормално.Последва смяна на компютъра без друго имам втори със сигурност изправен и пак същото.Последва махане на капачето на буксата на компютъра и мерене на всички датчици директно там при работещ мотор и с осцилоскоп,всичко в норма,ДПДК не трепка не прекъсва,сигнала за обороти си го има,не изчезва.Клема 15 и 30 си ги има,нямат пулсации,и трите маси ги има. Импулса към дюзата докато колата работи е около 3 милисекунди но след три минути почва да се свива и към 1 милисекунда колата изгасва.Поставих резистор на мястото на дюзата и включих едновременно на газ и бензин за да не гасне и да мога да меря при работещ мотор.След трите минути импулсите към дюзата не просто се скъсяват до 1 милисекунда но и не се влиаят от подадената газ стоят си къси,докато когато работи нормално,при рязко подаване на газ се увеличават до десетина милисекунди.Ламбдата е откачена преди години и си работи и без нея.
Общо взето това е...
Съжалявам че пускам нова тема и то с първия пост,но прочетох няколко подобни и не намерих друг с такива симптоми...




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот pas1.8mi » Нед 13 яну 2013 21:33


Релето,което прекъсва дюзата прегледа ли го?При нормално работещ двигател времето на инжектора е около 1,5мсек,а не 3!Делкото с вакуумен регулатор ли ти е?Степ-моторчето как е?


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Нед 13 яну 2013 23:03


Делкото е с вакуумен регулатор-проверен и работи,макар да не виждам как би се отразил на времето на инжектора.Три милисекунди са докато мотора е студен,после намаляват.По принцип може би сте прав че на загрял мотор нормално е 1.5 мС но при мен пада до 1 че и под 1 мС и почва да глъхне и изгасва,буквално се вижда как инжектора спира да пръска .Реле за спиране на инжектора нямам,ключето газ бензин прекъсва оперативната на релето на бензиновата помпа,инжектора се храни от него.Въпросното реле съм го шунтирал за проба,и колата пак си изгасва като помпата си остава да работи а бензина не мърда от 1 бар.В общи линии въпроса е защо при подаване на газ времето на инжектора си остава около 1мС дори към 2000-2200 оборота на 5мС/дел на осцилоскопа стават като иглички.Напрежението по време на паузата е стабилно около 13 волта така че не мисля че е окабеляване.Последната простотия която направих днес беше да откача всички датчици и компютъра и да използвам един лабораторен токоизправител за да измеря пада на напрежение върху всяко кабелче при 3 ампера ток.Отново на камък,всички са около 0.03 0.05 волта.Моторчето за празния ход не съм го барал,но го раздвижих на 6 волта,върви гладко от край до край и в двете посоки.Ключето за затворена клапа също работи.


GEORGI_VR
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот GEORGI_VR » Пон 14 яну 2013 9:07


Май е добре да обърнеш по-голямо внимание на ДПДК (TPS) . Това че не прекъсва съвсем не е гаранция че е ОК. Това е единствения компонент който предизвиква мигновена реакция на инжектора и ако тя липсва следва че системата за управление просто не разбира че дросела се отваря.Ако имаш възможност подмени долната част на моното (дросел + ДПДК).Друг вариант е ако имаш VAG-COM или MONOSCAN да провериш дали за споменатото време 3 мин. не забива някой от корекционните коефициенти в което силно се съмнявам или поне не би било нормално да се случва веднага след рестарт на компа.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот pas1.8mi » Пон 14 яну 2013 9:10


Сетих се и още нещо! При първите РП-та има и баластен резистор,който е свързан последователно на дюзата.Би трябвало да се намира между дясното бомбе и въздушния филтър.Пробвал ли си да си размените модулите дросел+ТПС с твоя приятел за проба?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Iezekil » Пон 14 яну 2013 9:41


Това налягане на бензина ако е мерено преди регулатора е малко.Помпата би трябвало да прави налягане 3 бара,след регулатора би трябвало да е до 1,2 ...


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Пон 14 яну 2013 17:58


GEORGI_VR VAG COM имам ама RP то няма диагностика - има едни кодове които се броят по чек-а ама от тях полза няма,с временен статут са и ако дефектното нещо само прекъсва,като се появи лампата изгасва и при четене дава 4444 което значи "няма открит проблем".
pas1.8mi Въпросния резистор е проверен,писах във фермана горе.Мислил съм да прехвърля цялото моно но другата кола е вечно заета,и е трудно да я взема за два часа че да го направя.
Iezekil Помпата няма как да направи 3 бара при изправен регулатор на налягането.Мерил съм го както пише в руската книжка - с тройник на входящия бензин.В Auto data метода на измерване е същия, не вярвам да сгрешат и на двете места :lol:
Мислил съм и да си сложа компютър от ABS или AAM заради диагностиката,ама ще трябва IMO емулатор и разпределител без центробежен регулатор... То и със стария разпределител може ако оставя запалването директно на хол А ,само бензина ще поизбързва ама това не е проблем.Това обаче отдавна му се каня и не се знае дали въобще ще се наканя.
Комутатора също го смених та да отпадне и варианта за проблем с сигнала за обороти,при RP то хол А влиза в комутатора а от него се взема сигнал за обороти на колянов вал.


bunaq
Мнения: 59
Регистриран на: Чет 13 сеп 2012 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот bunaq » Пон 14 яну 2013 22:04


Колега кой термо датчик поточно си мерил, че и аз сам с РП двигател и при мен са три. Аиде тоз черния го мани тои е за таблото да показва ама отгоре на троиника на главата дето е нятрябва ли да са ти два. Доколкото знам поне аз имах проблем с тях единия е нискотемпературен а другия почва да работи след определени стойности на водата. Мисълта ми е такава че тоа дето е втри дето се пуска да не ти прави мизерии.
P.S. Давам го като предложение само нз дали от това може да ти е успех и дано откриеш от какво е


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Iezekil » Пон 14 яну 2013 22:06


Единия е отдоло,за подгряването мисля беше.Другите 2 са ясни.
С тези постове вярвам,че господина с това си вади хляба-авто диагностика...Дали ще се намери кой да му помогне.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Вто 15 яну 2013 8:32


При мен отдолу е този за таблото-черен а отгоре са синия за ECU то и червен който включва отоплението на колекторите-той за друго не играе.
Иначе се занимавам с монтаж и ремонт на климатици и хладилни инсталации.Автомобили ремонтирам само моите и чат пат на някой приятел.Имам приятел който се занимава с авто диагностика но и той не можа да измисли нещо дето не съм пробвал.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот radotom » Вто 15 яну 2013 9:23


Петър Христов написа:ДПДК,и всичко си е в ред.

Колега, как е замерван датчика?
Ако е с цифров мултицет - те обикновено са твърде бавни и не успява да отчете кратък дроп-аут на напрежението.
Виж това дали ще даде някакви идеи:
viewtopic.php?f=17&t=174901&start=0&hilit=%D0%B4%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B5%D0%BB%2A
Относно смяната на контролера - никакъв проблем не е вакуумното делко ;)
Просто се разкача вакуумчето (разбира се - маркучлето се запушва) и делкото се ползва като обикновено такова.
Времезакъснението за впръскването и искрата си ги изработва самия компютър. Това, което трябва да се промени е подаването на сигнал към комутатора.
Начините са 2 ;)
Или сменяш бобината с квадратна, с вграден комутатор, където има само 3 пина на ниската част (+, сигнал и -), или на твоя си комутатор (предполагам, че е 7-пиновия) подаващ сигнала не от хол-датчика, както е сега, а от контролера, пин 13


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Вто 15 яну 2013 12:38


ДПДК го мерих с осцилоскоп,100MHz мисля че е достатъчно бърз.Иначе в началото ДПДК наистина прекъсваше но го разглобих,почистих го със спрей за контактни системи и вече не прекъсва,но промяна в работата на колата няма,което много ме изненада,бях убеден че е той.Темата за ремонт на ДПДК я четох макар от после,пистите на моят са в пъти по запазени от този на снимките,с просто око не се вижда износване.Следващото което мисля да пробвам е да сменя привидно изправния ДПДК да видим какво ще стане


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Iezekil » Вто 15 яну 2013 16:46


Вчера почнах да го пиша това за ТПС-а в поста си но се отказах.Защото при мен ако форсирам колата и го откача/куплунга му/,колата продължава да работи,сиреч дюзата не спира.Това е елементарна проба,направи я.


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот Петър Христов » Вто 15 яну 2013 20:30


Започва да става странно. Това за откачането на ДПДК го пробвах по случайност в неделя докато я чоплех,и работеше горе долу-ширината на импулса към дюзата се променяше според оборотите,пуши мирише на бензин но работи. Това обаче нищо не доказва защото през тези 3-4 часа дето и отделих незнайно защо работеше нормално,какво не правих не гасне и това е . Като реших да карам на бензин обаче минах цели три километра преди да започне да глъхне и да изгасне.Тази вечер го откачих нарочно TPS-а да пробвам дали може да се кара и мъка,върви ама...иначе не гасне,тихите плават м-у 750 и 1200 ...като върнах TPS-а тихите заспаха на 900 и си работи не гасне,но не се форсира като хорта.Отново рестарт,и всичко пак по старому- минута две всичко е наред и като мине адаптацията на ECU то почва да глъхне и изгасва.Ако мотора е студен минават 3-5 минути,явно адаптацията е свързана с някаква минимална температура. Забелязах също че ако помпя газта задържа някакви обороти,което ме кара да мисля че TPS-а все пак работи,иначе как ще разбере че дросела шава? Иначе не знам междувременно какво се случва със импулса към инжектора,осцилоскопа не сварва да синхронизира,а е аналогов и няма памет че да го разгледам после.
Почвам да си мисля че ще излезе прекъснат кабел,въпреки че ги мерих защото като смених комутатора също тръгна да върви за известно време 5-6 километра.Не ми се иска да цепя шлаухите на инсталацията за да се видят кабелите но май ще се наложи.Пробвах да дърпам и да ръчкам наоколу но не постигнах нищо - нито се оправи нито се доскапа,но то ако само прекъсва я го забележа я не,шанса е да се види механично.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: passat b3 1.8 RP на бензин работи около три минути

Мнениеот pas1.8mi » Вто 15 яну 2013 21:07


Имал съм случай на прекъснат(полу-) проводник в маншончето за буксата на дюзата и ТПС-а(на различни коли).Може да ги пробваш с леко подръпване.Кой знае каква елементарна повреда ще излезе ... :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gemballa, goppa и 40 госта