GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Съб 19 яну 2013 17:08


Здравейте колеги.Как да разбера кое е изгоряло бобината или комутатора.Бобината е Телефункен.Имам още една изгоряла и идеята ми е от двете евентуално да сглобя една работеща.

Последна промяна от vovo6808 на Съб 19 яну 2013 20:08, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот bobocamaro » Съб 19 яну 2013 17:48


Има капаче, под което са две спойки или две гайчици. :roll:
Това са изводите на първичната намотка, отделяш я от комутатора и я замерваш с омметър.
За вторичната пак така, тя е между чепа на бобината и едното краче на първичната.
Ако намотките ги има, нататък е ясно.
edit: не знам, колега. да омра ако съм мерил някога колко по ома са. :banghead:

Последна промяна от bobocamaro на Съб 19 яну 2013 18:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Съб 19 яну 2013 20:20


А колко ома трябва да ми показва защото ако е укасила някоя намотка пак ще ми отчете някакво съпротивление.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот Iezekil » Съб 19 яну 2013 20:27


Това ли ти трябва,че не разбирам ..
Прикачени файлове
Без име.jpg


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот ktamen » Съб 19 яну 2013 20:33


Аз съм мерил, ама отдавна и то на лада. Доколкото си спомням първичната беше около 1ом, а вторичната около 5 - 6 килоома.
Това измерване обаче не може да е гаранция, че бобината работи. Май доста популярен проблем е пробив на високоволтовата изолация и омметъра не помага особено за подобна диагноза, защото дефекта се проявява само при наличието на високо напрежение.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Съб 19 яну 2013 20:41


Iezekil написа:Това ли ти трябва,че не разбирам ..

Да точно това колега. :applause:


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Съб 19 яну 2013 22:07


А как да разбера дали комутатора работи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот radotom » Нед 20 яну 2013 0:44


Като на мястото на бобината, на споменатите от бобокамаро спойки или гайчици, закрепиш една крушка :lol:
Ако започне да мига като завъртиш на стартер - комутатора работи.
Ако не светне или както е по-вероятно - свети постоянно - пиши го бегал!


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот golf_III_2e » Нед 20 яну 2013 9:33


Aз досега съм сменил 3 бобини.И на 3-те комутатора замина.Не се занимаваи с бобини втора употреба излиза определено по скъпо.Сега взех нова и нямам проблеми вече.


Потребителски аватар
daniel golf 3
Мнения: 130
Регистриран на: Вто 09 мар 2010 10:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostinbrod

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот daniel golf 3 » Нед 20 яну 2013 13:57


колеги ще ползвам и аз темата.при мен между гайките 1 и 15 дава съпротивление 1,4 ома,което си е пълно късо.колата работи но по време на движение угасва.слизам откачам клемите на бобината и делкото закачам ги и пали веднага все едно не е имало проблем.и така до след малко и пак отначало.дали е прецакана бобината и при мен при такова съпротивление


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот stefan4o » Нед 20 яну 2013 14:05


Според Аутодата съпротивлението на първичната намотка на бобината трябва да е в границата от 0.5 до 0.7 ома.


Потребителски аватар
daniel golf 3
Мнения: 130
Регистриран на: Вто 09 мар 2010 10:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostinbrod

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот daniel golf 3 » Нед 20 яну 2013 14:23


да колега и мен това ме притеснява.ще провериме на братовчед ми на голфа показанията,че при него няма проблеми,да видя какво ще даде :)


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Нед 20 яну 2013 16:43


golf_III_2e написа:Aз досега съм сменил 3 бобини.И на 3-те комутатора замина.Не се занимаваи с бобини втора употреба излиза определено по скъпо.Сега взех нова и нямам проблеми вече.

Историята при мен е следната онзи ден спрях да си взема кафе угасих колата и след 2 мин.няма палене.Оказа се че на кабела от бобината няма искра.Имах резервна бобина която свалих от колата преди 2г.защото прехвърляше понякога искра към корпуса и я прибрах за резервна.Онзи ден я сложих но и със нея колата не запали.Дръпнах колата до един сервиз защото времето беше много лошо и не ми се занимаваше повече.След 2 часа ми се обадиха от сервиза и казаха че е изгоряла бобината и са ми сложили нова срещу 80лв.+30лв труд.Като гледам тази бобина е някакъв ментак щото по нея има само някакви цифри нито марка нито нищо.Прибрах се от сервиза и закачих резервната бобина и пак не запали.Днес вземах че размених комутаторите на двете уж изгорели бобини и се оказа че и със двете колата пали.Вече не знам какво да правя дали датчика на хол не е тръгнал да си ходи. :bishop :banghead:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот ktamen » Нед 20 яну 2013 17:17


daniel golf 3 написа:да колега и мен това ме притеснява.ще провериме на братовчед ми на голфа показанията,че при него няма проблеми,да видя какво ще даде :)

Кое те притеснява?
Предполагам, че си мерил с евтин мултицет, който не се нулира като допреш пробниците, а дава 0,5 - 1 ом. Като събереш това число с това дето го е написал Стефанчо излиза, че всичко ти е наред.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: GOLF MK 3.ABS.Изгоряла бобина.

Мнениеот vovo6808 » Нед 20 яну 2013 21:58


:?:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта