


Ауди 1,6 тд двигателят е по-шумен от нормалното
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Двигателя шуми много при средна скорост
Той колегата има куулер ама това 1,4 бара прави турбо тапа на високите ,а помпата разбира се ,че има ограничител за високите обороти. Той представлява една щпилка на която ляга пръта на рейката на помпата при пълна газ. Компресор .... не може да си сигорен колега ти на колко оборота си ... само суха статистика четеш за скоростната си кутия и да не стане така като пуснеш още малко обороти и като усетиш вече заглъхването коляновия вал да е развил 6500 оборота ;) . И една суха статистика от мен ... при тунинговане на малките ни братя ТДИ конете вече не са на фабричните 4150 оборота ,а на 3950 някъде и са повечко ... така става и с нашите коли заради турбо тапата колко и малка да е тя ;) ... Карай си колата максимум 1.1 - 1.2 както ти сподели Печката ;)
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Двигателя шуми много при средна скорост
Добре колеги, ще намаля налягането максимум до 1.1 да стига.
Тази шпилка съм я развил аз
обаче нямам оборотомер и май ще си я завия пак че ме е страх макар че не стъпвам редовно на газта.
Буустпина нали си е настроен да обогатява сместа с при 0.82бара, а аз с налягане 1.1 бара обеднявам сместа. Гледам че е ексцентричен конус и ако се завърти мъничко нанякъде би трябвало да има повече гориво при надува на турбината.
Колега ventotdi скоро трябва да погледнем колата да пипнем тук там та да я настроим както трябва, че сега както съм я настроил в турбо лаг-а пуши черно отзад, имам усет че турбото тръгва късно и се развърта много бързо, сместа обеднява и колата спира да върви.
Тази шпилка съм я развил аз

Буустпина нали си е настроен да обогатява сместа с при 0.82бара, а аз с налягане 1.1 бара обеднявам сместа. Гледам че е ексцентричен конус и ако се завърти мъничко нанякъде би трябвало да има повече гориво при надува на турбината.
Колега ventotdi скоро трябва да погледнем колата да пипнем тук там та да я настроим както трябва, че сега както съм я настроил в турбо лаг-а пуши черно отзад, имам усет че турбото тръгва късно и се развърта много бързо, сместа обеднява и колата спира да върви.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Двигателя шуми много при средна скорост
Бедна смес е относително понятие ,защото може да е нормална смес или много убеднена. Има много полезни черти бедната смес ,ако улучиш консистенцията й. По малко загрява колата , по малък разход , по пъргава на високите (всичко това със сток турбо) . Пушека може да се получава от няколко фактора. Богата смес , не хомогенна смес , турбо тапа ,турбо лаг. Ти докато си в турболага си клапана за разтоварване е затворен и изход имаш само перката на топлата част ,а като разтовари(турбо лага е свършил) се отваря и клапана и отвора за изхода се увеличава(турбо тапата се намаля) . За това болта за цикловата порция не трябва много да се използва за тунинг цели ,защото увеличава времето на впръскване по целия диапазон и имаш пушеци на ниските обороти. Предимно се работи с Буустпин-а и се настройва така ,че в турбо лага да е убогатена сместа до степен леко пропушване и при пълен бууст да няма никакъв пушек ,ако си със сток турбо . Отностно по темата ... пробвай да върнеш центровката на помпата и ще ти кажа защо. При картите на ТДИ ,ако караш колата с 90км/ч на 5 предавка и колата не усеща турмоз т.е. нее по баир и не е мн натоварена ... компа иска -2 градуса някъде ... относително е ...е как няма да работи меко като бензин. Така и при теб е същата история ... помпата ти може би е на пред ;)
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двигателя шуми много при средна скорост
Дамм...така е . При мен бууст пина не е преработен (все още) и го имам тоя пушилек в ниските .Друго си е с ..тунингования бууст пин
Отдавна съм му се зарекъл , ма все отлагам ....

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
Тъй като колата е стара `89та и си личи че е на доста километри, възможно ли е мотора като е отварян и ако са му сменяли гарнитура на главата, да са сложили по - тънка или по - дебела от фабрично предписаната, и от там да му се променя компресията и затова да е станал по - шумен в целия си диапазон от обороти?
- WOB
- Мнения: 168
- Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
- Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
- Двигател: JR 1984
- Местоположение: Sandanski-Wolfsburg
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
Здравейте колеги малко извън темата: карам jr 84г монтирах си челен кулер, колата е с к24 в добро състояние. Ще има ли смисъл да сваля дюзите за профилактика все пак са на почти 30г 

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
Моите са на 24 години. Мисля да ги закарам да ги `стендират` че мотора е доста шумен, сиреч да започна с тях премахването на шума, хем за профилактика хем може да уцеля тотото и да стане по тих мотора.
- samo_pechka
- Мнения: 8990
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
Дюза се стендира ,но има един момент. Ако отклонението е голямо, се препоръчва смяна на разпръсквач (често и четирите
) нищо ,че не "пикаят" .Времето за "горене" се променя драстично и се влошава мн работата на мотора.Със сигурност обаче, се налага да се вземе и в предвид и състоянието и на ГНП-ето .Ако правят хубава мъгла и при малко по-малко налягане- често се оставят ,че филма става голям ,ако и ГНП е износено.

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
Тия неща се разбират след като се свалят дюзите и майстора който се занимава със стенда ги тества нали ? Затова мисля да я закарам при такъв майстор който да ми отвори очите за какво става въпрос.
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 1,6 тд двигателя шуми много при средна скорост
След днешната диагностика помпаджията каза че дюзите са на 150 бара центровката на помпата също е точна 12 градуса, две от свещите ми подгрявали по - бавно, разпределителния вал не бил износен, шумели ми повдигачите малко, колата според него е по шумна от нормалното.
Преместих датчика горе на главата , има си 1 бар налягане на маслото и мъничко над 1 бар при 90 градуса на антифриза, и работа на празен ход, вдигна ли на 2000 оборота отива на 2 бара налягането.
Преместих датчика горе на главата , има си 1 бар налягане на маслото и мъничко над 1 бар при 90 градуса на антифриза, и работа на празен ход, вдигна ли на 2000 оборота отива на 2 бара налягането.
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 1,6 тд двигателят е по-шумен от нормалното
Налях 100 грама масло на 10 литра нафта и типичния дебел глас на дизела утихна, но това цъкане си остана, остро цъкане. Чува се от горната част на мотора , главата. Има налягане от 1 бар на маслото при загрял мотор. Износени повдигачи или износени водачи на клапаните ? Острото чъгъртане се чува в целия диапазон от обороти , и в целия температурен диапазон, не се чува само когато е студена.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 30 госта