Здравейте!
Баш в студа забравих фаровете на Пасата за около 24 часа, и като се връщах по обед в къщи, видях, че си светят. Това ме кара да мисля, че не е бил докрай разреден, нали така? Обаче категорично отказа да завърти двигателя - може би цъкна един-два пъти и това беше. Акумулаторът е EXIDE PREMIUM EA640 - 12V, 64 Ah, необслужваем, купуван е лятото миналата година, и работеше като фурия - лете, зиме - все тая. Качих го горе в къщи и го сложих да се зарежда със зарядно 7,5 Amp 4A. След около 4 часа го метнах пак на колата - завъртя и запали безпроблемно за няма 1-2 секунди. Обаче цветовата индикация на зарядното- зелената лампичка- още никак не се беше оцветила, както при заредена батерия, а и окото на самия акумулатор си оставаше абсолютно черно. Затова качих отново акумулатора горе и го турих за дозареждане. Въпросът ми е, как да уцеля точното време, за да спра процедурата, защото съм чувал че прекомерното зареждане, особено на запечатаните батерии, е вредно? Трябва да допълня, че зарядното ми не е с тази полезна опция да се изключва само при напълно заредена батерия. Имам мултицет MASTECH MY-68, и тук трябва да призная, че електриката е най-неясната ми област от човешкото знание. Съответно, не успях да си служа с мултицета дори и с помощта на упътването. Направих няколко опита, но дисплеят отчиташе все нули. Дано не съм изгорил нещо, тъй като в началото светна искра. Може ли някой да ми обясни, как се измерва зарядът на акумулатора точно с моя модел, защото обозначенията на различните марки са различни?



Как да си измеря акумулатора
- IZKUSHENIE06
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 26 яну 2013 16:19
- Автомобил: JETTA
- Двигател: 1.8-90hp
Re: Как да си измеря акумулатора
пробвай полето със волтажа,или за по-просто го заварти на 20V като черният кабел на мултицета трябва да ти е на com-така ще разбереш какав ти е волтажа,съштото можеш да направиш и при работещ двигател и ще разбереш как ти зарежда алтернатора
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 0:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видинско
Re: Как да си измеря акумулатора
И познат опитва да мери с мултиметър ампери на акумулатор резултата беше че кабелите се стопиха http://vikiwat.com/multimer-my68-mastech.html виж техническите характеристики на уреда.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26566 Тук има описание на работа на подобен уред.......от него разбрах, че не трябва да се мери колко е наличния ампераж в акумулатора а само консумацията на електрическа верига в колата.
Особено внимание обръщам на обхвата "10 A" - при него червената сонда трябва да се свърже на извод 10. При това измерване токът тече през незащитена верига!
То консумацията на фаровете не трябва да е много голяма, ако колата пали по-добре го остави на колата алтернатора ще си го до зареди.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26566 Тук има описание на работа на подобен уред.......от него разбрах, че не трябва да се мери колко е наличния ампераж в акумулатора а само консумацията на електрическа верига в колата.
Особено внимание обръщам на обхвата "10 A" - при него червената сонда трябва да се свърже на извод 10. При това измерване токът тече през незащитена верига!
То консумацията на фаровете не трябва да е много голяма, ако колата пали по-добре го остави на колата алтернатора ще си го до зареди.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да си измеря акумулатора
Абе не е голяма ако е 55вата единия тва са 110 вата за двата което прави към 8А ток което за 24 часа прави 192 Ah което е невъзможно.Оттам следва мисълта че са светили габаритите.Но това не е важно в случая.Ако мултицета не ти е изгорял го слагаш на 20V = напрежение и зареждаш докато достигне поне 14,8 волта при закачено зарядно.Ако мултицета не ти работи зареждаш поне 10 часа като считаме че зарядното ти дава 4А останалото колата ще го навакса.
Re: Как да си измеря акумулатора
fox_vt написа:Абе не е голяма ако е 55вата единия тва са 110 вата за двата което прави към 8А ток което за 24 часа прави 192 Ah което е невъзможно.Оттам следва мисълта че са светили габаритите.Но това не е важно в случая.Ако мултицета не ти е изгорял го слагаш на 20V = напрежение и зареждаш докато достигне поне 14,8 волта при закачено зарядно.Ако мултицета не ти работи зареждаш поне 10 часа като считаме че зарядното ти дава 4А останалото колата ще го навакса.
Ами, виж сега, определено не бяха габаритите, ами самите фарове. Колкото и да съм разсеян, това точно не мога да сбъркам. То и копчето, от които ги гасих, си е друго, не е за габаритите. Относно това, кое е невъзможно, нямам идея, но си горяха фаровете от вчера към два-три следобед, до днес към един, един и нещо , така че може и и да не е било точно 24 часа, ами 22 или 21. Това определено ласкае качеството на сравнително новия ми акумулатор, Иксайд казват били от най-добрите. Мултицетът вярно даде искра, но дисплеят си работи и освен нулите понякога показва бегло и някакви други цифри, надявам се да не е изгорял, защото има някаква защита анти-профан, в случая- точно необходимата...

Това е моят модел, къде е това 20V напрежение, не виждам. Въобще, трябва по-детайлно да ми се обясни, извинявам се за което. Черният край бутам в черната дупка, трета отляво - СОМ, а червеният - най-отдясно, или как??? Волтове ли се мерят на батерията? Щото аз наистина опитах ампери да меря...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Как да си измеря акумулатора
Е няма лошо, щом е светнала искра. И двете дупки за "ампери" са през предпазители, единия вече си го опукал.
А 20-те волта са точно както сочи репера на галетата, после се натиска бутон "Range" докато видиш DC 00.00V примерно.
Сондите се слагат както си ги казал.
А 20-те волта са точно както сочи репера на галетата, после се натиска бутон "Range" докато видиш DC 00.00V примерно.

Сондите се слагат както си ги казал.
Re: Как да си измеря акумулатора
Така, нека да допълня. Без да изчакам отговор, реших, че съм на прав път, опипом, заврях черния край в СОМ, червеното най-отдясно, а врътката нагласих на предпоследното деление отляво- като за прав ток - Волтове. И, допирайки иглите черната на нулата и червената на фазата, видях, че на дисплея се отчита 13.01- 13.03 V. Съобразно с указанията ти, трябва да изчакам, значи, да стане 14.8, т. е., сегашното показание от около 13 Волта е достоверно.
Искам да благодаря за съветите, че не ви домързя да упътите един несведущ във въпросната област ваш колега.
Искам да благодаря за съветите, че не ви домързя да упътите един несведущ във въпросната област ваш колега.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Как да си измеря акумулатора
Няма фаза и нула,а плюс и минус :)
Правилно си се ориентирал,тия мултицети са от "умните" сами си правят рейнджа,само им задаваш какво искаш да мериш.Вдигни го до 14.5-14.6 и си готов.А и така да го оставиш...пак няма да те бърка :)
Правилно си се ориентирал,тия мултицети са от "умните" сами си правят рейнджа,само им задаваш какво искаш да мериш.Вдигни го до 14.5-14.6 и си готов.А и така да го оставиш...пак няма да те бърка :)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Как да си измеря акумулатора
@Баш в студа забравих фаровете на Пасата за около 24 часа, и като се връщах по обед в къщи, видях, че си светят
Да бе сигурно са светели фаровете ти след 24 часа. Не ме разсмивй. Останал си на габарити
Ако си останал на фарове акумулаторът ти щеше да е тотален мъртвец след 24 часа.


Да бе сигурно са светели фаровете ти след 24 часа. Не ме разсмивй. Останал си на габарити
Ако си останал на фарове акумулаторът ти щеше да е тотален мъртвец след 24 часа.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Как да си измеря акумулатора
На моя Голф3 след изключване на контактния ключ фаровете угасват и остават само габарити.
Не е ли при всички VW така???
Забравял съм кола с включени фарове и след 10 часа дори контролните лампи по таблото не светеха / помислих,че са откраднали акумулатора/.
Не е ли при всички VW така???
Забравял съм кола с включени фарове и след 10 часа дори контролните лампи по таблото не светеха / помислих,че са откраднали акумулатора/.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Как да си измеря акумулатора
На всички е така,не само фв.В смисъл поне след деветдесет и някоя...
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Как да си измеря акумулатора
Колега понеже чета тука някави стойности от порядъка на 14,6...
и т.н. Акумулатора трябва да се зареди до към 13.4-13.6 другото вече е множко. А за цветовата индикация не бери грижа на моя беше черна заредих го стана бяла(не зелена) а ток има да си 


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Как да си измеря акумулатора
Абе ти такива акъли не му давай.Като го вдигне на 14.5 ще си свали до 14.1 след първото палене и ще се върти в диапазона 13.8-14.1
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Как да си измеря акумулатора
http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu ето колега поне да не си говорим наизуст. А и по принцип това съм завършил та имам бегла представа но както колегата прецени. Поздрави. :)
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Как да си измеря акумулатора
feikot написа:На всички е така,не само фв.В смисъл поне след деветдесет и някоя...
На опелите фаровете на каквито си ги оставил такива си остават след вадене на ключа.А и без контакт нямат стопове

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 48 госта