Как да си измеря акумулатора

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот feikot » Вто 29 яну 2013 19:14


Аз точно за опелите се сетих,ама предположих,че след 90 и някоя са го оправили това




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот fox_vt » Вто 29 яну 2013 20:10


brazy написа:http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu ето колега поне да не си говорим наизуст. А и по принцип това съм завършил та имам бегла представа но както колегата прецени. Поздрави. :)

Ти прочете ли всичко това дето си постнал?Явно не си стигнал до напрежението при което акумулатора се счита за зареден.Ето ти подобен материал да прочетеш http://kosharata.com/archives/53


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот brazy » Вто 29 яну 2013 20:26


"Когато акумулатора е зареден и изключен от заряд и престоял около един час напрежението на клетка е 2,1-2,2V /12,6-13,2V за целия акумулатор/. Виждаме, че докато сме зареждали акумулатора с 16,2V след изключване напрежението вече е 13,2 волта. Това се дължи на загубите от вътрешното съпротивление на акумулатора, както и на необратими химични процеси." пак ще падне напрежението до 13. нещо така че ако ще и до 20 волта да го зареди пак ще спадне .... според мен няма смисъл да го товари до 14,6 а и може да го изпусне и да закипи . Все тая предполагам колегата го е заредил вече и даже е навъртял някои и друг километър.Да не му спамиме по темата всеки си преценява колко да го зарежда :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот fox_vt » Вто 29 яну 2013 21:20


Е то си пише след престой от един час ще е толкова а не веднага след откачане ама айде.Идеята е да се мери напрежението по време на зареждане за да се прави извод за напредъка на самото зареждане,като метода с напрежението е по скоро ориентировъчен,най точно е с ареометър минимум един час след откачане от зарядното.Иначе ето ориентировъчна таблица за състоянието на акуто след като го сложиш на колата да добиеш представа
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот misho_GTI » Вто 29 яну 2013 23:13


feikot написа:Аз точно за опелите се сетих,ама предположих,че след 90 и някоя са го оправили това

на италянките когато колата нее на контакт дори да са пуснати фаровете не светят, ако искаш да пуснеш габаритите, се натиска едно бутонче на контактния ключ и се завърта с една позиция на обратно след което можеш да извадиш ключа и да излезеш от колата. Това за фаровете е много голямо удобство палиш колата фаровете светят, гасиш я и спират и те, аз на фията откакто го имам до сега може би 1=2 пъти да съм ги изключвал от копчето.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот Harrry » Съб 02 фев 2013 15:52


Благодаря отново за отзивите!
Зареждах батерията, докато стигна 14,5, замерено при работещо зарядно. Като го изключих, разбира се, падна малко, индикацията на самото зарядно беше вече ярко зелена, то ест пълен заряд, но окото на батерията си оставаше черно, явно тая индикация по-бавно реагира. Качих батерията на колата и нямам никакви проблеми. Надявам се и занапред да е така, предишната, също необслужваема, ми изкара повече от 5 години, въпреки че и нея, и то неведнъж, съм я изтощавал поради разсеяност, а можеше и още да изкара, но ей така, заради принципа, я смених, да си нямам ядове през зимата.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да си измеря акумулатора

Мнениеот ktamen » Съб 02 фев 2013 18:52


Съвсем правилно си го заредил до 14,5 волта. Има значение типа на зареждането - циклично или стендбай. При циклично напрежението трябва да е сравнително високо - 14,5 и при достигането му акумулатора се изключва. При стендбай напрежението трябва да е по-ниско - около 13,5 волта, но акумулатора си стои постоянно вързан за зарядното - такова зареждане има в разни устройства като ЮПСите например.
Много е вероятно окото на акумулатора никога повече да не позеленее, но това не трябва да те притеснява. И без това на окото не може да се вярва особено много. Много акумулатори с черно око си карат с години без проблеми, а често се случва и акумулатор със зелено око да става само за Вторични.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта