


Как да си измеря акумулатора
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Как да си измеря акумулатора
Аз точно за опелите се сетих,ама предположих,че след 90 и някоя са го оправили това
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да си измеря акумулатора
brazy написа:http://www.fiat-bg.org/index.php/solutions/84/77-accu ето колега поне да не си говорим наизуст. А и по принцип това съм завършил та имам бегла представа но както колегата прецени. Поздрави. :)
Ти прочете ли всичко това дето си постнал?Явно не си стигнал до напрежението при което акумулатора се счита за зареден.Ето ти подобен материал да прочетеш http://kosharata.com/archives/53
- brazy
- Мнения: 227
- Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9TD AAZ 1993
- Местоположение: София /Горубляне
- Контакти:
Re: Как да си измеря акумулатора
"Когато акумулатора е зареден и изключен от заряд и престоял около един час напрежението на клетка е 2,1-2,2V /12,6-13,2V за целия акумулатор/. Виждаме, че докато сме зареждали акумулатора с 16,2V след изключване напрежението вече е 13,2 волта. Това се дължи на загубите от вътрешното съпротивление на акумулатора, както и на необратими химични процеси." пак ще падне напрежението до 13. нещо така че ако ще и до 20 волта да го зареди пак ще спадне .... според мен няма смисъл да го товари до 14,6 а и може да го изпусне и да закипи . Все тая предполагам колегата го е заредил вече и даже е навъртял някои и друг километър.Да не му спамиме по темата всеки си преценява колко да го зарежда :beer
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да си измеря акумулатора
Е то си пише след престой от един час ще е толкова а не веднага след откачане ама айде.Идеята е да се мери напрежението по време на зареждане за да се прави извод за напредъка на самото зареждане,като метода с напрежението е по скоро ориентировъчен,най точно е с ареометър минимум един час след откачане от зарядното.Иначе ето ориентировъчна таблица за състоянието на акуто след като го сложиш на колата да добиеш представа
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
Волтаж ~ Заряд
12.65 V 100 %
12.45 V 75 %
12.24 V 50 %
12.06 V 25 %
11.89 V 0 %
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Как да си измеря акумулатора
feikot написа:Аз точно за опелите се сетих,ама предположих,че след 90 и някоя са го оправили това
на италянките когато колата нее на контакт дори да са пуснати фаровете не светят, ако искаш да пуснеш габаритите, се натиска едно бутонче на контактния ключ и се завърта с една позиция на обратно след което можеш да извадиш ключа и да излезеш от колата. Това за фаровете е много голямо удобство палиш колата фаровете светят, гасиш я и спират и те, аз на фията откакто го имам до сега може би 1=2 пъти да съм ги изключвал от копчето.
Re: Как да си измеря акумулатора
Благодаря отново за отзивите!
Зареждах батерията, докато стигна 14,5, замерено при работещо зарядно. Като го изключих, разбира се, падна малко, индикацията на самото зарядно беше вече ярко зелена, то ест пълен заряд, но окото на батерията си оставаше черно, явно тая индикация по-бавно реагира. Качих батерията на колата и нямам никакви проблеми. Надявам се и занапред да е така, предишната, също необслужваема, ми изкара повече от 5 години, въпреки че и нея, и то неведнъж, съм я изтощавал поради разсеяност, а можеше и още да изкара, но ей така, заради принципа, я смених, да си нямам ядове през зимата.
Зареждах батерията, докато стигна 14,5, замерено при работещо зарядно. Като го изключих, разбира се, падна малко, индикацията на самото зарядно беше вече ярко зелена, то ест пълен заряд, но окото на батерията си оставаше черно, явно тая индикация по-бавно реагира. Качих батерията на колата и нямам никакви проблеми. Надявам се и занапред да е така, предишната, също необслужваема, ми изкара повече от 5 години, въпреки че и нея, и то неведнъж, съм я изтощавал поради разсеяност, а можеше и още да изкара, но ей така, заради принципа, я смених, да си нямам ядове през зимата.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как да си измеря акумулатора
Съвсем правилно си го заредил до 14,5 волта. Има значение типа на зареждането - циклично или стендбай. При циклично напрежението трябва да е сравнително високо - 14,5 и при достигането му акумулатора се изключва. При стендбай напрежението трябва да е по-ниско - около 13,5 волта, но акумулатора си стои постоянно вързан за зарядното - такова зареждане има в разни устройства като ЮПСите например.
Много е вероятно окото на акумулатора никога повече да не позеленее, но това не трябва да те притеснява. И без това на окото не може да се вярва особено много. Много акумулатори с черно око си карат с години без проблеми, а често се случва и акумулатор със зелено око да става само за Вторични.
Много е вероятно окото на акумулатора никога повече да не позеленее, но това не трябва да те притеснява. И без това на окото не може да се вярва особено много. Много акумулатори с черно око си карат с години без проблеми, а често се случва и акумулатор със зелено око да става само за Вторични.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта