Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
dragoI,ако ценера ти държи по-високо напрежение сложи диод 1n4007към управляващия електрод на тиристора за да свалиш изх. напрежение.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:dragoI,ако ценера ти държи по-високо напрежение сложи диод 1n4007 към управляващия електрод на тиристора за да свалиш изх. напрежение.
Ще направя някакви корекции, дали с този диод или днекса си закупих ценер на 14 волта също така си взех ценер 15 волта 1 ват, малко по-мощен
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Драго по-добре си вземи 431, един резистор1к,един многооборотен потенцометър10к и проблема с регулировката ти е решен по твоя воля!Аз вместо 1 резистор 470к монтирах два по 1к в паралел за по-добра термостабилност.Напрежението го държи от 14.4332 до 14.4587волта .Ползувам за измерване METRA HIT 28.TRMS
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:Драго по-добре си вземи 431, един резистор1к,един многооборотен потенцометър10к и проблема с регулировката ти е решен по твоя воля!Аз вместо 1 резистор 470к монтирах два по 1к в паралел за по-добра термостабилност.Напрежението го държи от 14.4332 до 14.4587волта .Ползувам за измерване METRA HIT 28.TRMS
Да и това е вариант, но се чудя защо с 15 волтов ценер не става, интересно.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Драго,с ценера не става стабилно, защото започне ли да пробива ценера той се загрява и променя параметрите си .Вчера и аз се борих с това.На ценер 15в 1.3 вата започнах да променям напрежението от 18 до 24волта през резистор1к и напрежението на стабилизация се промени от14.3 до 16.6волта.Ценера доста се загря! На плосък кантал 2x0.2mm дължина 250мм в двата края запоих със сребърен припой кабелни обувки .С така получения резистор се получи 4А ток до достигане на 13.8волта после тока спадна .
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
DOBRINMS написа:Драго,с ценера не става стабилно, защото започне ли да пробива ценера той се загрява и променя параметрите си .Вчера и аз се борих с това.На ценер 15в 1.3 вата започнах да променям напрежението от 18 до 24волта през резистор1к и напрежението на стабилизация се промени от14.3 до 16.6волта.Ценера доста се загря! На плосък кантал 2x0.2mm дължина 250мм в двата края запоих със сребърен припой кабелни обувки .С така получения резистор се получи 4А ток до достигане на 13.8волта после тока спадна .
Аха, сега това вече е друго, а може ли да ми начертаеш точно схемата с инт. схема 431, резистора и потенциометъра. Между другото ми се иска даси направя и схемата която е в началото на темата, днекса си закупих елементите
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Здравейте колеги!Здравей Драго!
Схемата с двете релета от началото на темата я имам реализирана без светодиода.Работи.Не помня какъв тример сложих за настройка напрежението на изключване-14.4в.Разликата между тази схема и последната е, че първата изключва при 14.4в,а последната стабилизира на 14.4в и акумулатора го държиш включен поне още 2 часа след като тока се задържи под 0.5А За волтмер при първата схема ползувах панелен цифров ,но неуспях да озаптя мигането и нереалните показания от време на време(защото мери в различни моменти огризаните импулси след тиристора)Ако някой знае
да помага!!Благодаря предварително!!
Драго схемата на
свързване на 431 можеш да я видиш вPDF-a
Схемата с двете релета от началото на темата я имам реализирана без светодиода.Работи.Не помня какъв тример сложих за настройка напрежението на изключване-14.4в.Разликата между тази схема и последната е, че първата изключва при 14.4в,а последната стабилизира на 14.4в и акумулатора го държиш включен поне още 2 часа след като тока се задържи под 0.5А За волтмер при първата схема ползувах панелен цифров ,но неуспях да озаптя мигането и нереалните показания от време на време(защото мери в различни моменти огризаните импулси след тиристора)Ако някой знае
да помага!!Благодаря предварително!!
Драго схемата на
свързване на 431 можеш да я видиш вPDF-a
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ако не е нужно регулиране по време на работа на 431 слагам винаги обикновени еднотипни резистори. Напрежението на стабилизация зависи от съотношението между двата резистора, ако резисторите не са еднотипни това съотношение ще се мени заедно с температурата, особено ако единия резистор е тример или потенциометър защото техните стойности обикновено се влияят доста от температурата.
Ако не мога само с два резистора да получа нужното напрежение добавям трети с подходяща стойност свързан последователно или паралелно към единия или другия резистор и така успявам да постигна точно желаното напрежение.
Ако не мога само с два резистора да получа нужното напрежение добавям трети с подходяща стойност свързан последователно или паралелно към единия или другия резистор и така успявам да постигна точно желаното напрежение.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да колега !Написаното от теб за термостабилността е вярно!В момента схемата е в насипен вид,за уточняване стойностите на съпротивленията използувам многооборотен R
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ясно, бяхте достатъчно изчерпателни, остава да си закупя тл431 и да уточня съпротивленията. Между другото започнах да правя платката от началото на темата и мисля да се пробвам да я направя двуслойна.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги, някой може ли да ми обясни това реле (Р2) 12 волтовото
кое краче къде се пада на тази схема,
също така и (Р1) 5 волтовото, ето инеговата схема


също така и (Р1) 5 волтовото, ето инеговата схема


- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
За 12V-то реле, краче 2 и 5 са 12волта бобина на релето.На схемата между плюс (катод на D3) и минус.
Краче 1 и 3 нормално отворен контакт.На схемата последователно на веригата за 220V
Краче 4 в случея не играе.
За 5V - то реле нещо схемата е малко неясна и да не те насмета.
Краче 1 и 3 нормално отворен контакт.На схемата последователно на веригата за 220V
Краче 4 в случея не играе.
За 5V - то реле нещо схемата е малко неясна и да не те насмета.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Благодаря, подадох му 5 волта и видях кои контакти затварят. Фактически 1 и 16 са 5-те волта 9 и 13 нормално отворен контакт. Почти съм готов със схемата двуслойно
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
При тази схена тримера Pt2 100k/om ще трябва да е доста по малък за да може да се реголира в по тесен диапазон.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
samo ra4na na zavoite написа:При тази схена тримера Pt2 100k/om ще трябва да е доста по малък за да може да се реголира в по тесен диапазон.
Колко например?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта