Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Пет 01 фев 2013 17:28


dragoI,ако ценера ти държи по-високо напрежение сложи диод 1n4007към управляващия електрод на тиристора за да свалиш изх. напрежение.




DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Пет 01 фев 2013 22:23


DOBRINMS написа:dragoI,ако ценера ти държи по-високо напрежение сложи диод 1n4007 към управляващия електрод на тиристора за да свалиш изх. напрежение.


Ще направя някакви корекции, дали с този диод или днекса си закупих ценер на 14 волта също така си взех ценер 15 волта 1 ват, малко по-мощен


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Съб 02 фев 2013 0:38


Драго по-добре си вземи 431, един резистор1к,един многооборотен потенцометър10к и проблема с регулировката ти е решен по твоя воля!Аз вместо 1 резистор 470к монтирах два по 1к в паралел за по-добра термостабилност.Напрежението го държи от 14.4332 до 14.4587волта .Ползувам за измерване METRA HIT 28.TRMS


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Съб 02 фев 2013 1:13


DOBRINMS написа:Драго по-добре си вземи 431, един резистор1к,един многооборотен потенцометър10к и проблема с регулировката ти е решен по твоя воля!Аз вместо 1 резистор 470к монтирах два по 1к в паралел за по-добра термостабилност.Напрежението го държи от 14.4332 до 14.4587волта .Ползувам за измерване METRA HIT 28.TRMS


Да и това е вариант, но се чудя защо с 15 волтов ценер не става, интересно.


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Съб 02 фев 2013 16:09


Драго,с ценера не става стабилно, защото започне ли да пробива ценера той се загрява и променя параметрите си .Вчера и аз се борих с това.На ценер 15в 1.3 вата започнах да променям напрежението от 18 до 24волта през резистор1к и напрежението на стабилизация се промени от14.3 до 16.6волта.Ценера доста се загря! На плосък кантал 2x0.2mm дължина 250мм в двата края запоих със сребърен припой кабелни обувки .С така получения резистор се получи 4А ток до достигане на 13.8волта после тока спадна .


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Съб 02 фев 2013 16:47


DOBRINMS написа:Драго,с ценера не става стабилно, защото започне ли да пробива ценера той се загрява и променя параметрите си .Вчера и аз се борих с това.На ценер 15в 1.3 вата започнах да променям напрежението от 18 до 24волта през резистор1к и напрежението на стабилизация се промени от14.3 до 16.6волта.Ценера доста се загря! На плосък кантал 2x0.2mm дължина 250мм в двата края запоих със сребърен припой кабелни обувки .С така получения резистор се получи 4А ток до достигане на 13.8волта после тока спадна .


Аха, сега това вече е друго, а може ли да ми начертаеш точно схемата с инт. схема 431, резистора и потенциометъра. Между другото ми се иска даси направя и схемата която е в началото на темата, днекса си закупих елементите


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Съб 02 фев 2013 18:46


Здравейте колеги!Здравей Драго!
Схемата с двете релета от началото на темата я имам реализирана без светодиода.Работи.Не помня какъв тример сложих за настройка напрежението на изключване-14.4в.Разликата между тази схема и последната е, че първата изключва при 14.4в,а последната стабилизира на 14.4в и акумулатора го държиш включен поне още 2 часа след като тока се задържи под 0.5А За волтмер при първата схема ползувах панелен цифров ,но неуспях да озаптя мигането и нереалните показания от време на време(защото мери в различни моменти огризаните импулси след тиристора)Ако някой знае
да помага!!Благодаря предварително!!
Драго схемата на
свързване на 431 можеш да я видиш вPDF-a


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 02 фев 2013 19:00


Ако не е нужно регулиране по време на работа на 431 слагам винаги обикновени еднотипни резистори. Напрежението на стабилизация зависи от съотношението между двата резистора, ако резисторите не са еднотипни това съотношение ще се мени заедно с температурата, особено ако единия резистор е тример или потенциометър защото техните стойности обикновено се влияят доста от температурата.
Ако не мога само с два резистора да получа нужното напрежение добавям трети с подходяща стойност свързан последователно или паралелно към единия или другия резистор и така успявам да постигна точно желаното напрежение.


DOBRINMS
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BURGAS

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DOBRINMS » Съб 02 фев 2013 19:49


Да колега !Написаното от теб за термостабилността е вярно!В момента схемата е в насипен вид,за уточняване стойностите на съпротивленията използувам многооборотен R


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Съб 02 фев 2013 20:18


Ясно, бяхте достатъчно изчерпателни, остава да си закупя тл431 и да уточня съпротивленията. Между другото започнах да правя платката от началото на темата и мисля да се пробвам да я направя двуслойна.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 03 фев 2013 0:40


Колеги, някой може ли да ми обясни това реле (Р2) 12 волтовото Изображение кое краче къде се пада на тази схема,

също така и (Р1) 5 волтовото, ето инеговата схема Изображение

Изображение


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 03 фев 2013 1:20


За 12V-то реле, краче 2 и 5 са 12волта бобина на релето.На схемата между плюс (катод на D3) и минус.
Краче 1 и 3 нормално отворен контакт.На схемата последователно на веригата за 220V
Краче 4 в случея не играе.

За 5V - то реле нещо схемата е малко неясна и да не те насмета.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 03 фев 2013 3:11


Благодаря, подадох му 5 волта и видях кои контакти затварят. Фактически 1 и 16 са 5-те волта 9 и 13 нормално отворен контакт. Почти съм готов със схемата двуслойно


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 03 фев 2013 13:49


При тази схена тримера Pt2 100k/om ще трябва да е доста по малък за да може да се реголира в по тесен диапазон.


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот DragoI » Нед 03 фев 2013 16:33


samo ra4na na zavoite написа:При тази схена тримера Pt2 100k/om ще трябва да е доста по малък за да може да се реголира в по тесен диапазон.


Колко например?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта