как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Съб 02 фев 2013 22:38


ivo_minchev написа:Да разбирам, че за да има същия ефект и с газта трябва да имам газов инжекцион?

Да. Точно така. При ГИ дюзите са затворени при режим на ППХ, доколкото зная.




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Нед 03 фев 2013 7:00


На ГИ дюзите правят същото, което и бензиновите и ППХ си го има.


Потребителски аватар
anatoli128
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 13 апр 2012 14:27
Автомобил: MKIII T7847KT
Двигател: ABS
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот anatoli128 » Нед 03 фев 2013 18:23


Въпроса ми е когато се кара с гориво "ГАЗ".
И тогава ли работи този ППХ,смисъл да гори 0.0/100 или се отнася само за бензин/нафта.

пп.Прочетах темата но видях да пище за ГАЗ-та


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Нед 03 фев 2013 18:32


Нали го написах, колега.
При бензин/дизел е ясно - има ППХ. ППХ има и при ГИ, но при АГУ няма (има правени опити, ама не е много желателно да се спира газта след изпарителя).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ktamen » Нед 03 фев 2013 18:38


А каква е разликата с метана? Аз съм с обикновена метанова уредба и при спускане на скорост нищо не ми гори. Защо на газ трябва да е различно?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19307
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Нед 03 фев 2013 18:45


За метана не зная как е точно, но предполагам, че е като при ГИ или АГУ. Как точно разбра, че не ти гори? :wink Нали си с карбуратор? При него дроселовата клапа винаги остава лееееко отворена, поне това съм видял докато човърках моето 2е3.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот anonym0us » Нед 03 фев 2013 18:53


Икономично шофиране, в града е по-лесно постижимо. Докато извън града, може да ти напукат шушоните защото караш в ограниченията. С две думи икономията трябва да се прави така, че да не забавя летящите чиний! А за да стане това, трябва нов автомобил който гори малко и след 100км/ч !


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Dushan » Нед 03 фев 2013 19:35


При мен разликата, на това да карам с 90 и да карам на макс(с 1.4 двигател :mhihi ) е точно 2 лева на 100 километра - просто не си заслужава туткането и загубата на време!
Иначе икономично градско се кара с малък двигател.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ktamen » Нед 03 фев 2013 19:45


stefan4o написа:За метана не зная как е точно, но предполагам, че е като при ГИ или АГУ. Как точно разбра, че не ти гори? :wink Нали си с карбуратор? При него дроселовата клапа винаги остава лееееко отворена, поне това съм видял докато човърках моето 2е3.

На теб вече ти обясних по скайп, ама да обясня и за другите.
Като се спускам по дълъг наклон спирам (по-точно го спирах, вече не го спирам щото разбрах, че той си спира сам) метана от копчето и си карам на скорост и след няколко километра като свърши наклона забравям пак да натисна копчето и си натискам газта - колата тръгва да ускорява благодарение на няколкото грама метан останали в изпарителя и които не са изгорели за тези няколко километра, а търпеливо са чакали пак да натисна газта.


simonb
Мнения: 210
Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
Автомобил: Golf 4 1.6 SR
Двигател: 1998
Местоположение: Варна

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот simonb » Чет 06 юни 2013 22:32


Я сега ако може да обясниш и за бензина, че пуснах тема и ми се скараха ,че не съм търсил. На баир надолу ,по инерция (на свободна) или на 5-та скорост гори по малко бензин ?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Благовест » Чет 06 юни 2013 22:57


На скорост.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Somi » Пет 07 юни 2013 10:23


Тъи за хората с обикновено АГУ на MPI в дросела има копче което при връщане на педала на газта казва на компа че дросела е затворен не е потвърдено още (че според мен следи съпротивлението на ТПС)каза го колега от форума с проблем в дросела .Та не може ли да се върже на това копче (ако има)да управлява и реле което е вързано да управлява газовия клапан и така на обикновенното агу ще има ППХ .Скоро ще си разбишкам дросела да видя какво има въртре и на кои пинове излиза копчето за да мерна какво има там .За целящите свръх икономия . Сваляте чистачките и антената,никакво пускане на ел.консуматори, вдигате стъклата , събирате огледалата , и олекотяване му е майката доста често возим какво ли не в багажниците,а то си има спреичета вместо резервна гума отпада и крика и до тук за без пари. Сега купувате си магнезиеви джани и леки гуми,връзвате си широколентова сонда слагате си мап и почвате да зяпате там като карате, махате хидравличната рейка и пригаждате механична, генератор на браунов газ за дизелите съд с бензин и да лапа бензинови пари става . А ако някои се навие да направи всичките тези екстри ша си свали разхода сигорно с 2 кила от най-ниският му до сега .Това в кръга на шегата но всичко оказва влияние така че перфектна формула няма.
Най добра икономия се постига под оборотите на които е максималният въртящ момент на двигателя но близо до него примерно ако е 4000 3500 са ок и плавното ускорение всичко друго са пожелателни работи в зависимост от манията .Иначе наи добре от към време цена (дет викат съотношение цена/качество)е стрелката на километража по средата нали се сещате че всички табла примерно стават за всички модели примерно голф3 но малките мотори са до 200 после 220 и така до 260 не че ги дигат тези скорости.На някои хора времето е пари а и не само аз предпочитам да стигна 30 мин по бърза са сметка на 1 лв спестен но да си почивам и да си видя семейството .А тези дет карат с 60 км на 5 явно са безработни и от там соцялнослаби с много свободно време и могат да си патуват до морето за времето за което се изминава половината път до германия е разбирам ги .За мен е важно цена /качество но по земята има какви ли не хора.
А основният проблем е ниската ни покупателна способност.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Пет 07 юни 2013 11:01


Somi написа:...
Най добра икономия се постига под оборотите на които е максималният въртящ момент на двигателя но близо до него примерно ако е 4000 3500 са ок ...
Това не е вярно. Ако не вярваш, тествай на твоята кола, аз съм тествал на няколко и за всички НЕ е вярно това, което си написал.
Сега за спирането на газта - ако си с ГИ(за което не иде реч, но е редно да се спомене) там няма нужда от нищо - газта си спира и пуска според информацията от бензиновия компот, а дюзите са близо до колектора обикновено. Ако си с плочка, тя много често е след въздушния филтър. До тая плочка газта стига по маркучи с различна дължина от изпарителя - може и къси, може и дълги ... зависи колко го е мързяло тоя, дето монтира. Можеш да спреш газта от изпарителя - последно там имаше ел. клапан като гледах. Като трябва да я пуснеш обаче, ще трябва газта да стигне от изпарителя до плочката, после да напълни цялата тръба до дросела и тогава да стигне до колектора, през който има да измине още малко път до мотора. Колкото бързо се случва това е трудно да се определи, но ще има разлика с ППХ на бнзин със сигурност. Според мен, това не е препоръчително - веднъж ще ти се наложи рязко да ускориш и ...
Уточнение - защо смятам, че пътят на газта е дълъг - повечето многоточкови инжекциони на ФВ, на които се слага газ с плочка са от поколението на Г2/3 и Пасат Б3/4 - при почти всички въздушният филтър е изнесен зад десния фар и там е плочката, а изпарителят се слага около акумулатора. Дали така трябва, дали може иначе ... е отделен въпрос - факт е, че в повечето случаи е така.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Somi » Пет 07 юни 2013 11:08


Не каза нищо за цена/качество.Масовите коли не са на 4000 макс. въртящ просто го дадох като пример .От 3000 оборота на които са масовите коли карани в този форум като минеш на 2500 на 5 и е най добрата икономия така да го кажа.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6260
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 07 юни 2013 11:18


stefan4o написа:
Soze13 написа:Този е сложил газ на С6 mhihi ...не го взимай много на сериозно с други думи mhihi

Какво общо има това с темата? Питането е за икономично каране. Не можем всички да сме чорбаджии като теб да караме на бензин... :wink:

то чорбаджия с 13+ годишен автомобил също е ясен :Mr Green Fun



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта