Въпрос за турбини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Нед 03 фев 2013 4:50


Искам да попитам какво прави турбините да се износват. Имам в предвид широк спектър от турбини, а не конкретно някое турбо. Доста от познатите ми карат коли с турбинирани дизелови и бензинови мотори и повечето от тях като им станат машините на по над 200 000км почват да плачат, че им заминало турбото. Моят пък пасат 1.8Т е на 180 000км и си надува като луд през всички обороти, а на турбината и гласчето й не се чува. И аз се озадачавам как може на толкова много хора турбото да им заминава, а при мен да няма никакви признаци.(То това е много добре, но ми е странно) Искам да разбера изведнъж ли се износват, постепенно ли става, какви са признаците и как може да се забави процесът. Благодаря.




Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот Stivi » Нед 03 фев 2013 13:18


Е ти зададе страшен въпрос ! От каквото се износва двигателя от това се износва и турбото /изминати километри,качество на маслото,изправност на мазителната система,начин на експлоатация/ + изправност на системата за управление на турбото и още някой фактор дето сигурно го пропускам :exclaim Отделно много важен е въпроса тези 200 000км на които "почват да се трошат турбини" дали са толкова или са Х 2 или Х 3 :mhihi


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот icoico » Нед 03 фев 2013 16:13


Конкретно за 1,8 Т си има и причина и лекарство за умиращите турбини. Ето ги и двете:

hitzeschutzband.jpg


Bavarcho
Мнения: 69
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот Bavarcho » Нед 03 фев 2013 17:14


rumenski написа: Моят пък пасат 1.8Т е на 180 000км и си надува като луд през всички обороти, а на турбината и гласчето й не се чува.


Ти какво искаш три години ли да хвърля котва това турбо. Те нещата стават от раз.
Имал съм случай с кола Ауди А3 1.9ТДИ която на диагностика показа перфектна работа на турбото, след два дни турбото замина на път за Кюстендил.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Нед 03 фев 2013 21:13


Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот hooligan_sk » Нед 03 фев 2013 22:09


rumenski написа:Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?


Мда, запушва се, получава се недостатъчно смазване и така... Иначе турбината се износва и си змаинава от... въртене :mhihi Ако искаш да удължиш живота й, недей да гасиш колата веднага, ако си карал с повечко газ. Остави я 3-4мин да работи на място за да се охлади и тогава гаси. Основно правило :thup


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Пон 04 фев 2013 0:04


А не е ли необходимо при турбинираните коли (особено такива с по-големи мощности - над 140 коня) маслото да е пълна синтетика? Моята кола от ден 1 е карана все с пълна синтетика 5w-40 на Castrol. Поне така пишеше в сервизната докумтация която дойде с колата. 14 смени ѝ бяха правили на по 10 000км. После аз като я взех продължих да сменям на по 10 000км, но вече слагам Liqui Moli 5W-40 и си се държи доста прилично. От смяна до смяна не доливам нищо, защото ми харчи не повече от 250-300mL/10 000км.

Но това е което правя аз, а доста хора карат с 10w-40 същата кола и аз се чудя това как се отразява. :question И ако се сменя на 5-6000км ефекта за турбото не е ли същия като на 10 000км с пълната синтетика?


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот K » Пон 04 фев 2013 10:35


Необходимо е масло, което е казал производителя. Такова нещо с коли над 140 коня не знам от къде си го чувал :)


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот icoico » Сря 06 фев 2013 15:26


rumenski написа:Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?


Tова е входящ маслопровод за турбото. Минава покрай генерацията и фабрично няма топлоизолация. По тази причина, когато изгасиш двигателя, от остатъчната топлина на изходящите тръби маслените изпарения в тръбичката се коксуват/ отлагат се по стените и лека-полека намаляват сечението и, съответно дебита на маслото... докато в един момент турбината не получи "инфаркт", образно казано. Този дефект би трябвало да е отстранен в по-късните модели, но нямам идея от коя година :dontknow

P.S. Нормално е турбината да предаде богу дух на около 200-220 000 км. Това не означава, че ще почне да ти дава признаци на умиране 20-40 000 км. по-рано,а ако си я къткаш по правилата естествено може да изкара и доста повече.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот xploda » Пет 08 фев 2013 11:02


hooligan_sk написа:Остави я 3-4мин да работи на място за да се охлади и тогава гаси.


Или си купи и инсталирай турбо таймер.


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот skromnia1970 » Чет 07 авг 2014 17:16


Да попитам;
Смениха ми всички елементи с чисто нови по турбината,остана само външния корпус.Нужно ли е да сменям маслото след тая подмяна?Старото ми масло е на 4000 км.Моторът е BMR 2.0 TDI 170 к.с. на Пасат Б 6.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Дано съм писал в правилната тема.


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот sportul » Чет 07 авг 2014 20:37


4000 км не са толкова малко , дай 50/60лв няма да станеш беден .


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот skromnia1970 » Чет 07 авг 2014 21:41


Не са 50-60 лв,а са 130-150 лв.


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот Mario951 » Чет 07 авг 2014 22:16


skromnia1970 написа:Не са 50-60 лв,а са 130-150 лв.


Що за тъп отговор честно :gruebel Дал си толкова пари да ти рециклират турбината и ще я рискуваш за 150 лв ли?!


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот skromnia1970 » Пет 08 авг 2014 7:26


Така си но наистина ще ми дойде на ,,на нагорнище,,



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта