


Въпрос за турбини
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Въпрос за турбини
Искам да попитам какво прави турбините да се износват. Имам в предвид широк спектър от турбини, а не конкретно някое турбо. Доста от познатите ми карат коли с турбинирани дизелови и бензинови мотори и повечето от тях като им станат машините на по над 200 000км почват да плачат, че им заминало турбото. Моят пък пасат 1.8Т е на 180 000км и си надува като луд през всички обороти, а на турбината и гласчето й не се чува. И аз се озадачавам как може на толкова много хора турбото да им заминава, а при мен да няма никакви признаци.(То това е много добре, но ми е странно) Искам да разбера изведнъж ли се износват, постепенно ли става, какви са признаците и как може да се забави процесът. Благодаря.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос за турбини
Е ти зададе страшен въпрос ! От каквото се износва двигателя от това се износва и турбото /изминати километри,качество на маслото,изправност на мазителната система,начин на експлоатация/ + изправност на системата за управление на турбото и още някой фактор дето сигурно го пропускам
Отделно много важен е въпроса тези 200 000км на които "почват да се трошат турбини" дали са толкова или са Х 2 или Х 3 


- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за турбини
Конкретно за 1,8 Т си има и причина и лекарство за умиращите турбини. Ето ги и двете:
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за турбини
rumenski написа: Моят пък пасат 1.8Т е на 180 000км и си надува като луд през всички обороти, а на турбината и гласчето й не се чува.
Ти какво искаш три години ли да хвърля котва това турбо. Те нещата стават от раз.
Имал съм случай с кола Ауди А3 1.9ТДИ която на диагностика показа перфектна работа на турбото, след два дни турбото замина на път за Кюстендил.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Въпрос за турбини
Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Въпрос за турбини
rumenski написа:Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?
Мда, запушва се, получава се недостатъчно смазване и така... Иначе турбината се износва и си змаинава от... въртене


- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Въпрос за турбини
А не е ли необходимо при турбинираните коли (особено такива с по-големи мощности - над 140 коня) маслото да е пълна синтетика? Моята кола от ден 1 е карана все с пълна синтетика 5w-40 на Castrol. Поне така пишеше в сервизната докумтация която дойде с колата. 14 смени ѝ бяха правили на по 10 000км. После аз като я взех продължих да сменям на по 10 000км, но вече слагам Liqui Moli 5W-40 и си се държи доста прилично. От смяна до смяна не доливам нищо, защото ми харчи не повече от 250-300mL/10 000км.
Но това е което правя аз, а доста хора карат с 10w-40 същата кола и аз се чудя това как се отразява.
И ако се сменя на 5-6000км ефекта за турбото не е ли същия като на 10 000км с пълната синтетика?
Но това е което правя аз, а доста хора карат с 10w-40 същата кола и аз се чудя това как се отразява.

Re: Въпрос за турбини
Необходимо е масло, което е казал производителя. Такова нещо с коли над 140 коня не знам от къде си го чувал :)
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за турбини
rumenski написа:Благодаря за отговорите. А това от снимката някаква маслена магистралка ли ще е и как се разбира дали е за смяна?
Tова е входящ маслопровод за турбото. Минава покрай генерацията и фабрично няма топлоизолация. По тази причина, когато изгасиш двигателя, от остатъчната топлина на изходящите тръби маслените изпарения в тръбичката се коксуват/ отлагат се по стените и лека-полека намаляват сечението и, съответно дебита на маслото... докато в един момент турбината не получи "инфаркт", образно казано. Този дефект би трябвало да е отстранен в по-късните модели, но нямам идея от коя година

P.S. Нормално е турбината да предаде богу дух на около 200-220 000 км. Това не означава, че ще почне да ти дава признаци на умиране 20-40 000 км. по-рано,а ако си я къткаш по правилата естествено може да изкара и доста повече.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за турбини
hooligan_sk написа:Остави я 3-4мин да работи на място за да се охлади и тогава гаси.
Или си купи и инсталирай турбо таймер.
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Въпрос за турбини
Да попитам;
Смениха ми всички елементи с чисто нови по турбината,остана само външния корпус.Нужно ли е да сменям маслото след тая подмяна?Старото ми масло е на 4000 км.Моторът е BMR 2.0 TDI 170 к.с. на Пасат Б 6.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Дано съм писал в правилната тема.
Смениха ми всички елементи с чисто нови по турбината,остана само външния корпус.Нужно ли е да сменям маслото след тая подмяна?Старото ми масло е на 4000 км.Моторът е BMR 2.0 TDI 170 к.с. на Пасат Б 6.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Дано съм писал в правилната тема.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за турбини
4000 км не са толкова малко , дай 50/60лв няма да станеш беден .
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Въпрос за турбини
Не са 50-60 лв,а са 130-150 лв.
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за турбини
skromnia1970 написа:Не са 50-60 лв,а са 130-150 лв.
Що за тъп отговор честно

-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: Въпрос за турбини
Така си но наистина ще ми дойде на ,,на нагорнище,,
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 45 госта