Както много други неща не работят на 16 годишния пасат така и круиз контрола е сдал багажа от незнайни времена. Реших да се заема с него. Започнах с проверка на напрежението на буксата , захранваща контролния модул ( намира се под барчето). Оказа се че захранване няма. Първо реших да видя някакъв предпазител 51, 5А , намиращ се над блока с релета и предпазители под кормилото. Намерих някакъв 15А. Някой намерил ли го е?
Ето схемата http://106.imagebam.com/download/mij9Hpy73Iq5O4-tDvWbGw/23372/233716861/8097%20CruiseCM.jpg
Б4 круиз контрол
Re: Б4 круиз контрол
Проследявайки кабелите достигнах до тази букса. Странното е , че според мен кабелите са объркани.

чер/син отива не срещу чер/син , а черния не отива срещу чер/жълт. Възможно ли е от фабриката да са го объркали и този модул за автопилот никога да не е работил на тази кола? Като гледам схемата трябва да разменя местата на чер/син с черен. Вие какво мислите?

чер/син отива не срещу чер/син , а черния не отива срещу чер/жълт. Възможно ли е от фабриката да са го объркали и този модул за автопилот никога да не е работил на тази кола? Като гледам схемата трябва да разменя местата на чер/син с черен. Вие какво мислите?
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Б4 круиз контрол
Утре ако ми остане време ще погледна мойте кабели.Само кажи къде се намира въпросната букса.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Б4 круиз контрол
Контролера мре това е проблема за жалост 

Re: Б4 круиз контрол
Най-честият проблем наистина е контролния модул. Но при мен не е. Тези , които имат проблем с него трябва да го презапоят (което аз направих) или има вътре едно реле, което понякога изгаря и тогава то се замяня с аналогично реле и допълнителни жици.
Работата е лесна защото модула е на лесно място - нещо необичайно за Фолксваген.
Работата е лесна защото модула е на лесно място - нещо необичайно за Фолксваген.
- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Б4 круиз контрол
Ето я моята букса,но аз съм с ръчни скорости и имам повече кабели,но всеки си отговаря на цвета от другия край.
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Б4 круиз контрол
Ако наредиш кабелите по цветове,би трябвало да тръгне!
Re: Б4 круиз контрол
Благодаря на ivchoto за снимката и за останалите отговори. Реших преди да разменя двата несъответстващи кабела да замеря захранването при запален двигател. Няма захранване. Чер/ жълтия кабел преминава в чер/зелен.

Тръгнах да проследявам чер/зеления. Отива сякаш в моторния отсек. Гледам за същата разцветка и намирам един даже и предпазителя е 5А. Връзка обаче няма с въпросния кабел.

После намирам схемата на този модул - за вентилаторите. А предпазителя се оказва , че е за допълнителната помпичка на охл.течност.
По първата схема дават че отива след предпазителя в модула на трансмисията.
Проверявам първо схемата - този кабел немеца решил да не го ползва вече.(61-во краче)

Загадката остава - къде е този тайствен предпазител и откъде взема захранване.

Тръгнах да проследявам чер/зеления. Отива сякаш в моторния отсек. Гледам за същата разцветка и намирам един даже и предпазителя е 5А. Връзка обаче няма с въпросния кабел.

После намирам схемата на този модул - за вентилаторите. А предпазителя се оказва , че е за допълнителната помпичка на охл.течност.
По първата схема дават че отива след предпазителя в модула на трансмисията.
Проверявам първо схемата - този кабел немеца решил да не го ползва вече.(61-во краче)

Загадката остава - къде е този тайствен предпазител и откъде взема захранване.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пет 01 окт 2004 16:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б4 круиз контрол
Само са добавя като пояснение, че тези темпомати са малко по-старомодни и не се управляват електрически както е на Б5 и следващите модели. Блока за управление който се намира под централната конзола(пред скоростния лост по пластмасата) управлява моторче за вакуум което се намира в левия калник някъде до акумулатора. Това моторче създава вакуум по тръбички които отиват към педалите. Затова и когато работи педала на газта се движи все едно, че го натискаш с крак. Отделно темпомата се включва след 30-40 км/ч, така че е малко трудно ако колата не се движи да се разбере дали работи.
Надявам се да съм бил полезен. При мен проблема беше в блока за управление(имаше студена спойка). Също така копчето на темпомата не винаги дава добър контакт.
Надявам се да съм бил полезен. При мен проблема беше в блока за управление(имаше студена спойка). Също така копчето на темпомата не винаги дава добър контакт.