Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот batkotivalio » Пон 11 фев 2013 0:09


dobromirski написа:Ето как се слага на 1.9 PD за студените страни, още в завода.

Демек тва си е оригинално така ли??? :icon_eek




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот Dobromirski » Пон 11 фев 2013 7:19


:th_up


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Пон 11 фев 2013 8:32


и аз бих потърсил такова нещо! Някой знае ли колко му е цената на ново


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 11 фев 2013 9:19


Е добре де, то какво излиза че подревните свещи са по малко ефективни от тая система -егр подгрев ?
Що тия Швабите не са го реализирали така, ами са сложили тия свещи и ток се хаби и е по неефективно ?


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Пон 11 фев 2013 9:20


kossis написа:Е добре де, то какво излиза че подревните свещи са по малко ефективни от тая система -егр подгрев ?
Що тия Швабите не са го реализирали така, ами са сложили тия свещи и ток се хаби и е по неефективно ?

:dontknow


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 11 фев 2013 9:42


Само ще напиша че понеже ги тествах тия свещи допълнителен подгрев и установих че и те греят като цилиндровите. Едната ми беше направо извряла и подмених и трите. Значи те напичат до жълто и това е доста висока температура (700-800 градуса) - когато ги подмених беше около -2 градуса - таралежа не се бараше с ръка, още веднага и разлятият антифриз започна да прегаря и да пуши яко- а изпускателните колектори все още бяха просто топли.
Е разбирасе важното е да включат когато е необходимо и точно !

Не знам честно казано може и другата система да е по ефективна.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 фев 2013 11:06


То тука разликата е ,че се ползва енергия за да "греят" свещите , а при ЕГР-кулера се ползва "безплатно" отопление :c020 Отделно и мощността явно превишава доволно " електрическото" .....


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пон 11 фев 2013 12:50


Забравяте и индиректното топлене на двигателя от свещите-те гълтат много ток който пък товари алтернатора който пък товари двигателя който пък е принуден да работи по натоварен от колкото е на празен ход,и вследсвие на това загрява по бързо.Равносилно е да караш на 4 та с 50 км/ч или по баир :mhihi


i_divaka
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 25 окт 2012 22:59
Автомобил: Passat b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Габрово

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот i_divaka » Пет 01 мар 2013 9:39


Темата може и да е стара, но все пак искам да споделя какво се случи при мен. Колата е пасат б5 1997 афн с фабрично монтирани свещи за подгряване на антифриза. Но вместо да чакам да падне под -5 градуса да се включат ту едната, ту другите две изкарах един двоен ключ в купето на който подавам 2 маси които управляват реле 370 и реле 373(+ на тези релета има само при контакт, т.ч. няма вариант в който свещите да работят при изгасен двигател). Алтернатора ми е 120А. ТАзи сутрин проведох следния тест. С мултицет следя напрежението на акумулатора. При запалване на двигателя и пускане на трите свещи напрежението отива на 13в. След пускане на фарове, парно, ЦД, подгрев на задното стъкло напрежението пада до 12,5в.-не е добре (това на празен ход). Но при потегляне след като се натовари мотора и съответно алтернатора и при всички пуснати консуматори напрежението не падна под 13,5в. което е задоволително. Ефект определено има. Колата загря двойно по-бързо от обикновено. При температура -3 градуса за 2 км се усещаше вече топлата жилка.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот stefan4o » Пет 01 мар 2013 10:14


А пробвал ли си без свещите само на фарове примерно как ти зарежда алтернаторът? Щото топло, топло ама да не си скапеш акумулатора с това 13.5V? Като научиш цената на нов акумулатор от читава марка за дизелова кола като твоята ще ти стане много студено :Mr Green Fun


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пет 01 мар 2013 10:47


Занчи кандилата както ги измерих, харчат по 15-20 ампера при старт, после падат до 8-10 ампера консумация на кандило.
Действително напрежение от 12.5 волта на ниски обороти е малко ниско.
Идеята на алтернатора е точно тази - да поддържа зарядното напрежение във системата на почти едно и също ниво, независимо от оборотите. И особено когато акуто е било само консумирано.
По принцип когато запалиме, напрежението отива до 14.2-14.5 волта, след което като акуто се повъзбуди се стабилизира на 13.5 волта някъде.
Но тука с тия дизели и тия свещи по 20 ампера може и до по ниско да отива.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот stefan4o » Пет 01 мар 2013 10:52


Те сигурно неслучайно са ги направили тези свещи да се пускат автоматично при определени условия, едно от тях доколкото зная е свързано с алтернатора и съответно напрежението :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 22 апр 2013 9:05


Термостата е много важен за тия моторетки ! Ако отваря много рано или не затваря когато е необходимо, тия свещи стават безмислени- аз смених моя и нещата се подобриха ! Едно е свещите да греят малкият кръг, друго целият радиатор на колата.
Ето темата, дето съм описал по подробно-http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=238536&start=105


Потребителски аватар
puning
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 01 фев 2009 12:21
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN
Местоположение: АЙТОС

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот puning » Пон 22 апр 2013 17:33


Аз не съм много съгласен за термостата, защото и аз го смених, а всеки ме съветваше да не го правя. Казваха ми това е печка тя загрява бавно, ама аз не. Реших да дам едни пари и да го сменя и с такова желание очаквах АФН-а да загрее за 5 мин., но уви. На ВАГ КОМ и при мен има такава разлика каквато казваш 10-15 градуса отклонение стрелка-действителна температура, но стане ли на ВАГ КОМ 87 градуса термостата си отваря и всичко е наред, но това все пак става след мнооо гонка на колата.
Има нещо хубаво в цялата ситуация ИДВА ЛЯТО :cool


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 23 апр 2013 8:18


Е колега не виждам къде е проблема, всичко работи както трябва, пък не си съгласен и доволен ?

Аз пък съм доволен, преди ми отваряше на 60-70 градуса по стрелката на таблото и парно -слабо, а сега термостата за 7км не може да отвори въобще и 90 градуса на стрелката ги вдига.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта