От доста години карам с ксенон с 5000К крушки и винаги ми е харесвака хубавата бяла светлина. За 4300К знам че има жълт оттенък, а 6000К син оттенък, което дразни. Изгоря ми едната крушка обаче наскоро и грешно ми пратиха 4300К вместо 5000К и аз не си направих труда да погледна маркировка и забелязах чак след като я монтирах.
Наистина има го жълтия оттенък но определено фара с 4300К като осветяване на пътя изглежда значително по-добре от този с 5000К. До колкото съм се интересувал разликата в лумените между 4300К и 5000К е малка, но сега с двете монтирани крушки на мен далеч не ми изглежда малка. Очевидно има причина всички оригинално монтирано ксенони да са 4300К.
Въпроса е дали е възможно старата ми 5000К крушка с годините да си е загубила част от "осветяването" и затова новата 4300К да ми харесва как осветява или просто наистина 4300К е най-доброто решение за ксенон?



Xenon, цветови температури и осветеност
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
По принцип ксенонът, който се монтира заводски на автомобилите е 4100К, като се смята, че тази му температурна оцветеност е най-близка до дневната светлина. Предполагам точно поради тази причина повече ти е допаднал 4300К пред 5000К.
А това, че старата крушка е загубила част от "цвета" също е вярно.

А това, че старата крушка е загубила част от "цвета" също е вярно.

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Същата работа и при мен. 4300К свети доста по-добре от 5000К. Малко по-жълто е, но се вижда доста по-добре. Даже 3500К съм пробвал - съвсем като халогенна свети. Ама като силна халогенна :) . Не мога да кажа обаче дали свети по-добре от 4300К защото е на друга кола с други фарове.
По принцип разправят, че светлина с цвета на халогенна крушка е най-добра за осветяване нощно време. Беше обяснено там с нещо за мозъка - бялата светлина го 'включвала' в дневен режим и губиш периферното зрение. До колко е вярно не знам, но е факт, че 4300К се вижда по-добре от 5000К при всичките нощни условия в които съм карал.
По принцип разправят, че светлина с цвета на халогенна крушка е най-добра за осветяване нощно време. Беше обяснено там с нещо за мозъка - бялата светлина го 'включвала' в дневен режим и губиш периферното зрение. До колко е вярно не знам, но е факт, че 4300К се вижда по-добре от 5000К при всичките нощни условия в които съм карал.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Не знам защо масово битува мнението, че дневната светлина е 4000-4300К и за това фабричният ксенон е с тази температура. Дневната светлина е с температура около 5000 до 5600К, а при облачно време е 6500К. Очевидно има някаква причина фабричният ксенон да е 4300К, но определено не е че най-близка до дневната. И на мен ми е интересно защо е такава
Последна промяна от dlug на Пон 18 фев 2013 13:50, променено общо 1 път.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Пробвал съм 5000 и 4300 на един и същи фар. Ксенините и 2-та китайски, а фаровете леко модифицирани тайвански прожекционен тип(с лупи).
Моето заключение беше, че 4300К свети по-добре.
Моето заключение беше, че 4300К свети по-добре.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност


Последна промяна от MK4 на Пет 01 мар 2013 20:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Жълтия отенък спомага при нощен и мокър път. С бели ксенони при мокър път съм спирал да гледам от пред дали наистина светят, понеже не се виждат по платното.
- b1z0na
- Мнения: 272
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 17:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Ксенон нямам, не съм и имал, а й не ме интересува
, но знам, че жълтата светлина е много по полезна при мъгла ... 


- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
4300 видимо е по-добре и не дразни окото.
ПП на втората снимка ти си вижда номера.
ПП на втората снимка ти си вижда номера.
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
На първата снимка 4300 и 6000 ли са? Защото се чудя между двата и не знам и 35W или 55W.. Иначе да на втората снимка ти се вижда номера в локвата 

- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
4300 и 5000 са.
На снимката по-горе 5000 изглежда синьо, но на живо си е бяло.
Въпреки всичко май ще минавам на 4300К, ОЕМ си е ОЕМ.
Ето снимка на светло тук, по-добре се вижда разликата между 4300 и 5000
Иначе сложи 35W, с 55W дори с лупи ще заслепяваш насрещните шофьори

На снимката по-горе 5000 изглежда синьо, но на живо си е бяло.
Въпреки всичко май ще минавам на 4300К, ОЕМ си е ОЕМ.
Ето снимка на светло тук, по-добре се вижда разликата между 4300 и 5000
Иначе сложи 35W, с 55W дори с лупи ще заслепяваш насрещните шофьори


- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Xenon, цветови температури и осветеност
Сложих 5000к ще видим довечера как е, дано не съм сгрешил.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 68 госта