Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tina
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот tina » Нед 17 фев 2013 17:32


Здравейте, колеги!

Видях някои теми свързани с тоя модел и проблеми в скоростната кутия, ама реших все пак да пусна тема с надеждата, че може и другаде да ми е проблема, т.е. да не е толкова скъп ремонта.

Та, ето и някои от симптомите /не се проявяват винаги заедно/:

    - паля и понякога докато чакам да загрее, колата гасне;

    - понякога не иска да запали и въобще не се чува да се включва хидравликата в скоростната, дето движи маслото. За да запаля трябва да вдигна капака, да понаместя жилото на съединителя и тогава вече става; или пък да откача ел. кабела към хидравликата, защото бучи леко все едно е забила и не може да качи масло. Т.е. правя нещо като рестарт на захранването на хидравликата или поне това си мисля, че правя;

    - трудно превключва на задна; и по-точно превключва само ако мина бързо от първа на задна

    - в последно време трудно превключва и на първа; като сложа лоста на скорост и започва да се тресе колата все едно иска да превключи, ама не може и така се мъчи известно време и накрая се чува изтракване и включва на първа; забелязах, че ако подам леко газ докато се мъчи да включи, става по-лесно

    - като намалявам скоростта и минава от трета на втора се чува тропане, подобно на това, което се чува при ръчни скоростни кутии, когато се опитваш да превключиш без да си натиснал съединителя

    - като седя на светофара двигателят работи неравномерно и се затриса, както при механични скорости все едно си на първа и държиш съединителя и започваш да го отпускаш, ама пак го натискаш

Имам подозрения, че е за смяна жилото на съединителя. Знаете ли на какви километри е добре да се сменя?
И ако имате някакви други идеи какво може да е за смяна, съдейки по симптомите ще съм ви благодарна, ако ги споделите.

Христина




charodei
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот charodei » Пон 18 фев 2013 9:15


Надали е жилото.Този мотор има проблем със скоростната кутия.Така като те слушам може проблема да е в хидравликата и маслото на скоростната кутия,но задължително я заведи колата на майстор,за да избегнеш тотална повреда на кутията.


Потребителски аватар
tina
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот tina » Вто 19 фев 2013 0:37


Ъпдейт по темата..

Закарах колата на майстор. Първо са пробвали на ръка да настроят жилото и като не станало нищо са я закачили на компютър, изчистили са грешките, пренастроили са бордовия /или както се казва/ и засега всичко е наред.

Майстора каза, перифразирам, че части по скоростната са се износили, а бордовият компютър не е могъл да се самонастрои да управлява така механиката, че да отговаря на новото състояние на износените части и затова съединителят е започнал да прави проблеми. Или казано по-просто, компютърът не е знаел колко да "опъне" жилото, за да може да превключва скоростите.

Струваше ми 30лв.


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот stivenj » Вто 19 фев 2013 19:43


Почти бях решил да си купя такава кола,край свърши се ,никога няма да го направя.Като разбрах ,че е с автоматични скорости се стресирах,аз на моето сменях вече скоростна кутия,не искам повече да се повтори този ужас.Вече съм почти сигурен,че ще сменя марката направо,като чета тук във форума всеки ден какви дефекти дава марката VW,глава ме заболява.Дано да нямате проблеми повече.


tcviatkov
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот tcviatkov » Чет 28 мар 2013 6:18


Пич буталото на съединителя се настройва на всеки 20 хил КМ за съжаление става само през компютър и трябва да е в диапазон 1.8-2.0 настройването на лостовете е елементарно можеш и сам оставяш на неутрална развиваш гайката с 13 разклащаш леко механизмите а да няма напрежение затягаш и всичко е 6 но друг съвет от мен ако не си сменял сферата на помпата вземи го направи защото се води консуматив а никой не я сменя и води до сменяне на цялата помпа 2000 лв ако започне да сменя бавно предавките проблема е в износен съединител или муфа и не на последно място за проблем в скоростите не ходи при какви да е майстори аз заради една муфа 10лв.и некадърни майстори 4 месец си късам главата последно стоя 2 месеца в VW Плевен взеха 470 лв да сменят здрави части и проблема си стои "не пали на стоп и не си включва скорост остава на свободна като минеш на стоп ауди А2 1.2 тди 3Л


tcviatkov
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот tcviatkov » Чет 28 мар 2013 6:21


charodei написа:Надали е жилото.Този мотор има проблем със скоростната кутия.Така като те слушам може проблема да е в хидравликата и маслото на скоростната кутия,но задължително я заведи колата на майстор,за да избегнеш тотална повреда на кутията.

Пич този мотор няма проблем със скоростната кутия а с некадърни майстори и неправилно обслужване!


Потребителски аватар
tina
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот tina » Чет 11 апр 2013 1:26


tcviatkov написа:Пич буталото на съединителя се настройва на всеки 20 хил КМ за съжаление става само през компютър и трябва да е в диапазон 1.8-2.0 настройването на лостовете е елементарно можеш и сам оставяш на неутрална развиваш гайката с 13 разклащаш леко механизмите а да няма напрежение затягаш и всичко е 6 но друг съвет от мен ако не си сменял сферата на помпата вземи го направи защото се води консуматив а никой не я сменя и води до сменяне на цялата помпа 2000 лв ако започне да сменя бавно предавките проблема е в износен съединител или муфа и не на последно място за проблем в скоростите не ходи при какви да е майстори аз заради една муфа 10лв.и некадърни майстори 4 месец си късам главата последно стоя 2 месеца в VW Плевен взеха 470 лв да сменят здрави части и проблема си стои "не пали на стоп и не си включва скорост остава на свободна като минеш на стоп ауди А2 1.2 тди 3Л


Мда, май най-сериозният проблем и на моята кола е липсата на добър майстор. Ако знаеш къде има такъв, кажи, че колата трета седмица стои пред блока, с блокирали скорости и не иска даже да запали след опит за обучение.
Изписва грешка RTFM 12 и така.

Та сериозно търся майстор.


mita4kata
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 20 юни 2015 8:34
Автомобил: VW Lupo FSI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Lupo 3L, 1.2 TDI, 2000г, ANY - проблем със скоростите

Мнениеот mita4kata » Пет 31 юли 2015 16:06


tcviatkov написа:Пич буталото на съединителя се настройва на всеки 20 хил КМ за съжаление става само през компютър и трябва да е в диапазон 1.8-2.0 настройването на лостовете е елементарно можеш и сам оставяш на неутрална развиваш гайката с 13 разклащаш леко механизмите а да няма напрежение затягаш и всичко е 6 но друг съвет от мен ако не си сменял сферата на помпата вземи го направи защото се води консуматив а никой не я сменя и води до сменяне на цялата помпа 2000 лв ако започне да сменя бавно предавките проблема е в износен съединител или муфа и не на последно място за проблем в скоростите не ходи при какви да е майстори аз заради една муфа 10лв.и некадърни майстори 4 месец си късам главата последно стоя 2 месеца в VW Плевен взеха 470 лв да сменят здрави части и проблема си стои "не пали на стоп и не си включва скорост остава на свободна като минеш на стоп ауди А2 1.2 тди 3Л


Виждам че темата е стара но за мен е актуална и искам да попитам за коя муфа става въпрос ? За превключваща муфа в кутията или за друга ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта