Пасат б3 проблем климатроник и парно

Техническа и сервизна информация за Passat
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 06 фев 2013 22:55


myrshavija написа:
Zdravko Zankov написа:С моя Пасат го ядох същия,когато го взех!Проблема е ясен-клапите са заминали.Без разглобяване няма да минеш,колегата от горния пост е написал кого да търсиш.Тоя климатроник,като цяло не е лош,ама е доста древен като замисъл.Над 3 градуса компресора тръгва,следователно и перките.Да не ти загрява двигателя при това положение говори за некоректно работещ термостат!...
Точно така! Ако колата е студена и върти само малкия кръг, то няма голямо значение дали въртят перките отпред или не - охлаждащата течност не би трябвало да се върти през големия радиатор, който се охлажда от перките.

Zdravko Zankov написа:...компресора изключва и от духалките осезаемо почва да духа топло.Като догони вече някакви градуси компресора пак включва и топлото от духалките намаля,даже в един момент духа почти хладно...
Виж това вече не е вярно - ако навън е +4/+5°C, то няма значение дали компресорът работи или не и дали охлажда този въздух от 5°C до -5°C - температурата на радиаторчето на парното е напълно достатъчна(ако всичко е изправно, разбира се) да направи ЖЕГА в колата, даже и навън да е -20°C. Така че с компресор или без, топло трябва да има ВИНАГИ, ако си пуснал да духа топло.



Или аз съм се изразил зле,или ти не си ме разбрал.При описаната от мен ситуация(която съм дал за пример) при Т по-висока от +3 градуса компресора си тръгва,но примерно,минута след това го чувам как отлепва и не участва в играта.При достигане на желаната Т в купето,компресора зацепва отново,скоростта на вентилатора също варира,при мен няма бутон ЕСОН,при колегата,пуснал темата и той е със същия панел за управление.
Имал съм случаи в движение,при +4/+5 градуса в хубав слънчев ден,и хубаво огрят датчик на таблото(тоя май беше за слънчевото греени или нещо от тоя род)усещам как компресора се включва-все пак имам само 90к.с. под капака и всяко натоварване се усеща.
Абе с две думи,при тоя модел,при над +3 гр. компресора е винаги в играта,и тука вече клапите са мноого важен елемент в загряването на купето.
А тоя номер с изключването на буксата :d045 ,сори,ама не е никакво решение!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно

Мнениеот zfa159 » Пон 18 фев 2013 16:34


'начи :mhihi
Компресора при тоя климатроник бичи винаги, когато околната температура е над +3 градуса (според версията може да е и 7 градуса). При В3 специално има още един датчик, който може да го спира и пуска - датчика за температура на изпарителя. Той гаси компресора, когато изпарителя е с температура около 2-3 градуса, за да не се получава замръзване на конденза.
Сега да обясня какво се случва де факто - въздуха, който влиза към купето минава най-напред през вентилатора, от там отива към питата на изпарителя, където се охлажда, ако компресора работи...след това постъпва към централната част на парното, с клапите, където вече според настройките се определя дали ще се затопля, дали не, от къде ще духа и т.н. (въпросните с дунапрена). Реално погледнато температурата, която показва на дисплея е средно аритметична от 2 температурни датчика и не винаги е 100% адекватна. Така може да се получи ситуацията,при която контролера показва +5 градуса,а компресора не тръгва или тръгва за малко, след това спира и чак след 10-15 минути тръгва пак (описаното от колегата положение)...само че това не се дължи на това, че климатроника е достигнал зададената температура, а е решение на датчика за обледяване на изпарителя (където температурата може да е по-ниска от тази на дисплея). Иначе компресора работи винаги,контролера не го интересува вътре топлиш ли,охлаждаш ли,достигнал ли си температурата или не - компресора си бичи, ако са му изпълнени условията (външна темп. дан +3 градуса, темп. на изпарителя над 2-3 градуса и разрешение от пресостата (датчика за налягането на фреона) ).
Това с откачането на буксата е нож с две остриета - компресора е предвиден да тръгва и да върти фреона и маслото в системата често.Когато изскубете компресора за цяла зима, щото видиш ли тормози мотора, фреона спира да се върти в системата, маслото с утаява по системата и гумените О-пръстени по снадките и уплътненията на компресора започват да изпускат фреон и напролет няма никой :mhihi


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 18 фев 2013 22:59


zfa159 написа:'начи :mhihi
Компресора при тоя климатроник бичи винаги, когато околната температура е над +3 градуса (според версията може да е и 7 градуса). При В3 специално има още един датчик, който може да го спира и пуска - датчика за температура на изпарителя. Той гаси компресора, когато изпарителя е с температура около 2-3 градуса, за да не се получава замръзване на конденза.
Сега да обясня какво се случва де факто - въздуха, който влиза към купето минава най-напред през вентилатора, от там отива към питата на изпарителя, където се охлажда, ако компресора работи...след това постъпва към централната част на парното, с клапите, където вече според настройките се определя дали ще се затопля, дали не, от къде ще духа и т.н. (въпросните с дунапрена). Реално погледнато температурата, която показва на дисплея е средно аритметична от 2 температурни датчика и не винаги е 100% адекватна. Така може да се получи ситуацията,при която контролера показва +5 градуса,а компресора не тръгва или тръгва за малко, след това спира и чак след 10-15 минути тръгва пак (описаното от колегата положение)...само че това не се дължи на това, че климатроника е достигнал зададената температура, а е решение на датчика за обледяване на изпарителя (където температурата може да е по-ниска от тази на дисплея). Иначе компресора работи винаги,контролера не го интересува вътре топлиш ли,охлаждаш ли,достигнал ли си температурата или не - компресора си бичи, ако са му изпълнени условията (външна темп. дан +3 градуса, темп. на изпарителя над 2-3 градуса и разрешение от пресостата (датчика за налягането на фреона) ).
Това с откачането на буксата е нож с две остриета - компресора е предвиден да тръгва и да върти фреона и маслото в системата често.Когато изскубете компресора за цяла зима, щото видиш ли тормози мотора, фреона спира да се върти в системата, маслото с утаява по системата и гумените О-пръстени по снадките и уплътненията на компресора започват да изпускат фреон и напролет няма никой :mhihi



А баш.Затова и съветвам колегите,с които всeки ден коментираме това-онова,даже и да имаш ЕКОН,АУТО за мен е най-добре.Вярно,на ЕКОН компресора не работи,но е пребрежим разхода на гориво,при положението описано от ZFA 159.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно

Мнениеот zfa159 » Вто 19 фев 2013 9:40


Ами цялата врътка е, че компресора няма константа мощност. Тя варира според налягането на фреона в системата, което пък пряко зависи от температурата на околната среда. Примерно ако навън е 5, 6, до 10 градуса и компресора тръгне, то той консумира да кажем 1kW енергия, защото налягането на фреона е много ниско заради ниската температура (примерно до 7-8 атмосфери). Същата тая работа обаче се променя много,когато навън е 35-40 градуса, защото консумацията тогава е от сорта на 7-8kW и налягането е от сорта на 15-20 атмосфери... В крайна сметка искам да кажа,че ако лятото колата вдига два,три литра разход заради климатика,зимата въобще не е така, защото натоварването е много по-малко и реално не спестявайте кой знае колко. Дори да си изключвате буксите,няма проблем в това,стига да се сещате да си ги включвате от време на време.Аз лично си изключвам буксата,когато ще пътувам на далечно разстояние при температури до 10 градуса.Причината да го правя не е заради разхода (който е около половин кило отгоре), а заради това, че при висока скорост и ниска околна температура, компресора постоянно се пуска и спира (горе описах защо) и когато съединителя му сработи и го зацепи към двигателя (който е на примерно 4000-4500 оборота), това му е*ава мамата и гледам да му спестявам това износване, когато компресора не е особено нужен.Като се върна и си бръмча градско, си го пускам пак, да си върти жабурняка вътре :mhihi .Минималното изискване за работа е по 20 минути на седмица.Важи и за климатик и за климатроник.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта