Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ-мас

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ-мас

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 21:15


така имам ключ маса от Уаз...
хванал съм я вътре в купето, и от нея клема до акумулатора /минус-а/, така спирам тока , но алтернатора си продължава да работи и не гаси колата...
та въпроса ми е освен минуса на акумулатора друго кое.. предполагам бобината ?
колата е КР с Карбуратори !




anatoli_velikov
Мнения: 218
Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот anatoli_velikov » Пет 22 фев 2013 21:37


По принцип при съвременни автомобили с ключ маса се прекъсва плюса. При по-старите минуса.
Относно твоя въпрос - трябва да измислиш някакъв изолатор между ключ масата и купето, иначе ще ти затваря веригата.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот batmit » Пет 22 фев 2013 21:47


Като работи колата, махни минусовата клема и виж дали ще продължи да работи, ако спре ключ-масата е прецакана.


Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 21:48


и да сложа тоя изолатор, той алтернатора няма да прекъсне !... ?


Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 21:51


тя не е прецакана защото спира тока на бензиновата помпа и прочие, колата не загасва защото алтернатора продължава да произвежда ток.. като се извади клемата тя си работи колата..това показва че алтернатора работи :) мен ме интересува как самата ключ маса да прекъсне и тока на алтернатора ?
каде се свързва... мисля че съм на грешен път и че триябва да прекъсна плюса на колата и на динамото с ключ масата... някой "жичкаджия" компетентен да обясни няма ли :)


Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 21:53


целта е не да работи докато има бензин колата в карбувете... а да спре тока на цялата кола и да загаси двигателя веднага, демек бобината да спре да дава ток.. а именно динамото да спре да и праща ток...


anatoli_velikov
Мнения: 218
Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот anatoli_velikov » Пет 22 фев 2013 21:59


Значи предназначението на една ключ-маса е да прекъсне веригата на ел.инсталация в един автомобил, когато е спрял и с изгасен двигател. Целта е да се пести консумация на енергия (нЕкъде казват ток).
Твоята цел е друга, т.е. трябва да си намериш инструмент или способ, който да изпълни дадената цел.
Щото иначе аз мога да попитам - мога ли ако смачкам едно гаечно ключе 12 да развия болт за ключе 10?


Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 22:10


не мисля че е необходимо да ми обясняваш кое как се нарича ... остави това.. ключ - маса спира ТОКА на колата в покой, но при състезателен автомобил е необходимо не само да спира ТОКА но и да накара двигателя да угасне, има си такива ключ-маси които се продават но са пари които не искам да давам, имам това което съм написал и знам коли които са с такава ключ - маса, демек тя върши работа и не виждам смисал да вземам други / излишни пари / и питам тук дали някой може да и каже как да си го направя Аз за да го науча и да го кажа на друг,втори и трети а не да си платя на Токаджия и да не разбера как става... а относно ключето от 10 на 12 ще стане но от 12 на 10 трудна рабУУта ! най трудното в тоя живот е да влезеш там от кЪдето си излязЪл !!!


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот Presli82 » Пет 22 фев 2013 22:41


Колега, ако идеята ти е да гасиш колата само с този ключ маса , така както си го намислил няма да стане.Акумулатора и динамото са два токоизточника свързани в паралел.Ако откачиш единия , другия продължава да захранва. А да слагаш две ключ маси не става ли малко сложничко? :smile


Потребителски аватар
time1987
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот time1987 » Пет 22 фев 2013 22:47


определено е сложно, с една има начин да стане :biggrin ам кой ли ще ни обясни :)


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот Presli82 » Пет 22 фев 2013 23:37


Ако искаш само да гасиш с този ключ ,варианта е да прекъсваш главния плюсов захранващ кабел от акумулатора до таблото(да не отива ток до никъде). Тогава ключ
масата трябва да се изолира от корпуса на колата ,както беше казал колега по нагоре.


dreammaker
Мнения: 88
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
Автомобил: Mk2 golf
Двигател:
Местоположение: Karlovo

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот dreammaker » Съб 23 фев 2013 1:09


Не може ли да направиш бутон off с реле,прекъсващо масата на бобината?


stoqn8905
Мнения: 111
Регистриран на: Нед 10 фев 2013 11:44
Автомобил: VW Golf II 1.8 GT
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот stoqn8905 » Съб 23 фев 2013 12:46


dreammaker написа:Не може ли да направиш бутон off с реле,прекъсващо масата на бобината?


Моя гоУф цвай е така :mrgreen На таблото има изкарано копче, което като е на " off " нямам фарове (къси), чистачки ии още нещо имаше. И си мисля че е свързано нещо с бобината чрез този ключ - маса. Момчето от което е взех ми обесни за някакво копче, че нагорявало постоянно и накрая решението било това. Странно обаче по някой път като е в положение " on " или " off " (различно) не иска да запали, върти на празен ход (много рядко се случва, но е факт)


anatoli_velikov
Мнения: 218
Регистриран на: Пон 07 дек 2009 10:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Плевен

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот anatoli_velikov » Съб 23 фев 2013 15:18


Еми хубаво г-н професор, няма да ти обяснявам. Като много знаеш оправяй се


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Как да прекъсна тока на акумулатора и алтернатора с ключ

Мнениеот Iezekil » Съб 23 фев 2013 16:39


То самото име си го казва-ключ-маса,прекъсва масата.Особено пък от УаЗка да слагаш на плюсов кабел....не така.Понятието е грешно в случая,трябва нещо силово.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта