Здравейте, имам проблем с турбината на Бора 1.9(116 коня) 2001 година.
Турбината се оказа напълно разбита. Предлагат ми втора употреба за 500лв. Това добре ли е? Какви са рисковете? Каква е ориентировъчната цена на нова турбина?
Мерси много, защото съм адски объркана!



Бора 1.9 (116 коня) 2001 година проблем с турбината
Re: Проблем с турбината на Бора
Ново турбо при всички положения е четирицифрена сума. Има вариант за рециклиране на старото и/или замяна на старо за ново(рециклирано), или рециклиране на твоето, но пак си е цифра. Покупката на турбина втора ръка крие сериозни рискове, както и всяко друго нещо,което се купува на старо. Може да те изкара много километри, а може и да се окоти и на 10 км. от сервиза. Като цена, която си написала за турбината втора ръка е горе долу добре, но при всички положения трябва да се види състоянието на оста и лопатките.
П.П. Какво му е на старото турбо, че е заминало? С какво масло караш колата? На колко километра го сменяш?
П.П. Какво му е на старото турбо, че е заминало? С какво масло караш колата? На колко километра го сменяш?
Re: Проблем с турбината на Бора
Маслото беше за смяна и планувахме да го сменяме в рамките на следващия месец - около 8000 километра сме минали вече с него. Маслото не знам какво е(не се сърдете за некомпетентноста).
Колата е на около 200 000 километра. Не знам от какво се е разбило. Имам доверие на майстора ни, а той смята, че нашето не може да се рециклира, било напълно разбито.
Днес ще сложат това Турбо и ще я покарат да видят как ще се държи ако всичко е наред ще си я взема утре. Според майстора това Турбо изглежда перфектно, ама ще видим днес.
А да попитам нормално ли е от разбито Турбо да загуби напълно мощност дори на 1-ва 2-ра скорост? И това да стане буквално изведнъж.
Познавам поведението на колата и докато я карах 1-2 километра направо се шашнах, натискам, натискам а тя не върви
Благодаря предварително!
Колата е на около 200 000 километра. Не знам от какво се е разбило. Имам доверие на майстора ни, а той смята, че нашето не може да се рециклира, било напълно разбито.
Днес ще сложат това Турбо и ще я покарат да видят как ще се държи ако всичко е наред ще си я взема утре. Според майстора това Турбо изглежда перфектно, ама ще видим днес.
А да попитам нормално ли е от разбито Турбо да загуби напълно мощност дори на 1-ва 2-ра скорост? И това да стане буквално изведнъж.
Познавам поведението на колата и докато я карах 1-2 километра направо се шашнах, натискам, натискам а тя не върви

Благодаря предварително!
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с турбината на Бора
DarGab написа:А да попитам нормално ли е от разбито Турбо да загуби напълно мощност дори на 1-ва 2-ра скорост? И това да стане буквално изведнъж.
Познавам поведението на колата и докато я карах 1-2 километра направо се шашнах, натискам, натискам а тя не върви
Благодаря предварително!
При неработещо турбо колата изобщо не върви и не само на 1-ва и 2-ра ами на всички скорости.
Re: Проблем с турбината на Бора
Турбото умира изведнъж със специални ефекти - бяло-синкав пушек с мирис на изгоряло масло. Пълна загуба на мощност, евентуално стържещ звук.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с турбината на Бора
morfei1 написа:Турбото умира изведнъж със специални ефекти - бяло-синкав пушек с мирис на изгоряло масло. Пълна загуба на мощност, евентуално стържещ звук.

Това е тотално счупена турбина :
Re: Проблем с турбината на Бора
Дам, колегата не спомена нищо за пушек и ме съмнява, че може просто да е забила колата.
След като изпуши моята, въпреки че не скъса перката, луфтовете и бяха горе долу като на клипчето
След като изпуши моята, въпреки че не скъса перката, луфтовете и бяха горе долу като на клипчето

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с турбината на Бора
Мен на кръщаване ми отива работа от страна на майстора.Може просто да е зацапана геометрията,да е забила и този като е видял жена,дай да и вземем париците.
Попитай какво и е на турбината,ако е такъв луфта,счупена е оста или е разтопена (примерно
) се съгласявай за нова.Всичко друго го сподели тук и ще ти дадат определено доста по-компетентни мнения.Има хора,които разбират доста тук.
А и има форумен майстор от Варна,който е пробван.Ще помоля само някой да ме подсети кой беше...ifidik,ако не се бъркам.
Попитай какво и е на турбината,ако е такъв луфта,счупена е оста или е разтопена (примерно

А и има форумен майстор от Варна,който е пробван.Ще помоля само някой да ме подсети кой беше...ifidik,ако не се бъркам.
Re: Проблем с турбината на Бора
Извинете много 
Грешката е в мен, пропуснах да спомена, че колата изведнъж загуби мощност и започна да пуши тотално като самолет. Спрях, защото помислих, че нещо се е запалила. Когато пгледнах от ауспуха капеха капки масло.
Двигателя бил помпа-дюза или нещо такова и не трябвало да се кара с масло полусинтетика
Тотално се обърках. Бихте ли ми дали координати на Ифидик?

Грешката е в мен, пропуснах да спомена, че колата изведнъж загуби мощност и започна да пуши тотално като самолет. Спрях, защото помислих, че нещо се е запалила. Когато пгледнах от ауспуха капеха капки масло.
Двигателя бил помпа-дюза или нещо такова и не трябвало да се кара с масло полусинтетика

Тотално се обърках. Бихте ли ми дали координати на Ифидик?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с турбината на Бора

memberlist.php?mode=viewprofile&u=118480
Пиши му лс или направо му прати линк към темата и се разберете.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 27 фев 2013 8:34
- Автомобил: VW Bora
- Двигател:
Re: Проблем с турбината на Бора
Я и аз да попитам нещо.Не разбирам затова преди да отида на майстор или нещо подобно първо да попитам за да знам за какво става въпрос.Колата е VW Bora 1.9 TDI 116к.с. помпа дюза е.Та сега на проблема.Днес както си карах и изведнъж колата спря да набира(турбото спря да работи).Давам газ оборотомера ще пръсне,форсира се но не иска да набира скорост дори намалява.Спрях,изключих колата,извадих ключа и започнах едстествено да звъня на някой да попитам какво да правя.След което запалих мотора и колата вече си беше както преди.Турбото си работи,съответно колата си върви както преди и естествено я подкарах колкото може да отнесе :).Та някой знае ли какъв е този проблем и защо се получи?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Бора 1.9 (116 коня) 2001 година проблем с турбината
Първо турбината няма как да спре да работи...освен ако не се строши,ама тогава ще разбереш
.
Второ-щом се пълни оборотомера,обясни ми как твърдата връзка между двигател,скоростна кутия-колела,посредством съединителя,може да сътвори това нещо,което описваш?
По така описания проблем ти буксува съединителя,ама не вярвам пък да не разбереш (ще пуши и мирише).Или не описваш правилно проблема или е съединител.

Второ-щом се пълни оборотомера,обясни ми как твърдата връзка между двигател,скоростна кутия-колела,посредством съединителя,може да сътвори това нещо,което описваш?
По така описания проблем ти буксува съединителя,ама не вярвам пък да не разбереш (ще пуши и мирише).Или не описваш правилно проблема или е съединител.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 27 фев 2013 8:34
- Автомобил: VW Bora
- Двигател:
Re: Бора 1.9 (116 коня) 2001 година проблем с турбината
Е как по-точно да опиша проблема.То точно такава е ситуацията.Единствено незнам дали турбото е спряло да работи това сама прецених,че е така.Давам газ колата не върви.Спрях изключих двигателя и извадих ключа.Сед това запалих двигателя и колата си работеше,потеглих и си вървеше както преди.Съединителя не е 100% знам какво е пребуксувал съединител случвало ми се е.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Бора 1.9 (116 коня) 2001 година проблем с турбината
Ако е турбина няма да се форсира и ще караш все едно влачиш камаз настрани...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта