Какви са евентуалните последствия, ако се кара без затегната гайка на полуоската (тази, която се завива по средата на главината).
В събота ми смениха преден ляв шарнир, при монтажа се наложи да свалят полуоската, след това са забравили да затегнат гайката. Чуваха се шумове още на излизане от сервиза, но ми се налагаше да пътувам.
Изминал съм така около 100 км, след това затегнаха гайката в същия сервиз, но тази сутрин отново се чува шум. Преди това шум нямаше, интересно ми е какви може да са последствията.
Колата е Голф 4 1.4 16V.



Без затегната гайка на полуоската - последствия?
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
На мен ми се разби лагера след подобна случка.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
И на мен шума ми прилича на лагер, чувал съм такъв шум, когато беше разбит десния лагер преди време, но искам да чуя и други мнения. Като отида в сервиза искам да съм подготвен и да не ми минават с номера, че гайката може да се е саморазвила или нещо друго. Искам да имам готов отговор на всяко тяхно предположение и опит за бягане от отговорност.
Ако имаше работеща институция, която да се занимава с това ........., но освен арменският поп, друг на който да се оплачеш няма :)
Ако имаше работеща институция, която да се занимава с това ........., но освен арменският поп, друг на който да се оплачеш няма :)
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Как не ти е изскочило колелото
на някой завой ?? Имал си късмет,че не е станало ,при теб ме съмнява,че лагера е вече на кино (зорлем)
Ако е лагер, и е прим.десен ,ослушай се при ляв завой (със скорост 50-60 да речем)! И ако се усили шума - той е ! Ако лагера дет' те съмнява е левия- съответно се ослушваш в десен завой.


-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Довечера ще я връщам в сервиза. Само не знам ремонта кой ще го плаща :)
И аз се чудя как не стана нещо, особено след, като се наложи на много голям наклон с навит пълен ляв да дам много газ, даже гуми завъртя :)
И аз се чудя как не стана нещо, особено след, като се наложи на много голям наклон с навит пълен ляв да дам много газ, даже гуми завъртя :)
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Смени си лагера на главината,ама иди в друг сервиз,че там за един лагер може да извадят ск.котия.
- Ickoov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
- Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
- Двигател: EJ20 2001
- Местоположение: Шумен
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
samo_pechka написа:Как не ти е изскочило колелотона някой завой ?? Имал си късмет,че не е станало ,при теб ме съмнява,че лагера е вече на кино (зорлем)
Ако е лагер, и е прим.десен ,ослушай се при ляв завой (със скорост 50-60 да речем)! И ако се усили шума - той е ! Ако лагера дет' те съмнява е левия- съответно се ослушваш в десен завой.
Колелото няма как да изкочи, колега. Нали се държи на главината.


Към Автора: Единственият начин да се саморазвие е ако не е била завита добре. Така че отивай да ти сменят лагера за тяхна сметка.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
А главината кой я държи
Наистина си имал голям късмет, че не си си загубил колелото някъде.
100% са виновни за прецакания лагер, но може би все пак трябва сам да си го купиш и да го смениш в друг сервиз. Освен, че вероятно ще ти купят най-евтиното менте, може и да ти прецакат нещо друго за да ти отмъстят, че са се набутали заради теб.
Ако бяхме нормална държава можеше да им представиш фактурата за новия ремонт и поне да ти я осребрят.

100% са виновни за прецакания лагер, но може би все пак трябва сам да си го купиш и да го смениш в друг сервиз. Освен, че вероятно ще ти купят най-евтиното менте, може и да ти прецакат нещо друго за да ти отмъстят, че са се набутали заради теб.
Ако бяхме нормална държава можеше да им представиш фактурата за новия ремонт и поне да ти я осребрят.
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
ktamen написа:А главината кой я държиНаистина си имал голям късмет, че не си си загубил колелото някъде.
100% са виновни за прецакания лагер, но може би все пак трябва сам да си го купиш и да го смениш в друг сервиз. Освен, че вероятно ще ти купят най-евтиното менте, може и да ти прецакат нещо друго за да ти отмъстят, че са се набутали заради теб.
Ако бяхме нормална държава можеше да им представиш фактурата за новия ремонт и поне да ти я осребрят.
А замислял ли си се диска как ще прескочи накладките и супорта че да падне колелото.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 15:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Собсрвеника на сервиза излезе пич. Обадих му се, каза да я закарам, но само след час дойде на работното ми място, даде ми ключовете за неговата кола, взе моята и отиде да я прави. Малко по-късно ми докара колата, оправена. Дори не ми се наложи да ходя до сервиза. Каза, че е сменен лагера, новият бил SKF, няма как да ме излъже, защото се познаваме от пет години и знае, че ще проверя при първа възможност. Пари не ми взе, каза че всичко е за тяхна сметка.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Вярно, че диска може да помогне, не се бях сетил за него. Все пак аз не бих си заложил живота на здравината на диска, не е много трудно да се счупи диск. Аз съм чупил диск (отдели се триещата част от централната с дупките) на форд ескорт с изправен лагер и полуоска.
Собственика на сервиза наистина е пич
Дай боже повече такива майстори в Бг. В крайна сметка който не работи той не греши.
Собственика на сервиза наистина е пич

- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Да прав си че не бива да се разчита на диска но все пак ще предотврати евентуалното изпадане на колелото докато разбереш че има някакъв проблем.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Всъщност диска няма да попречи на главината да излезе от лагера и колелото ще се килне в калника и резултата ще е същия (или по-лош) като при изхвръкнало колело. Имаше една тема - един колега питаше дали може да задърпа голфа на вторични без полуоски, въпреки предупрежденията той все пак го завлякал около 20км. Лагерите се разглобявали няколко пъти, но благодарение на ниската скорост не се случило нещо по-страшно. Ще потърся темата и ще дам линк.
viewtopic.php?f=5&t=318525&hilit=+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0
viewtopic.php?f=5&t=318525&hilit=+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Лагера се разпилява и колелото пада барабар с главината , няма диск ,няма недей .Утрепваш се кат', стой та гледай 

- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Без затегната гайка на полуоската - последствия?
Ако я няма полуоската може и да излезе диска ама то трябва да си егати левака че да караш докато ти излезе полуоската.Първо ще почне да ти опира диска във накладките и да задържа колелото и т.н.и т.н.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта