Б4 VR6 прегряване на двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: прегряване на двигател на Б4 VR6

Мнениеот pe6kata » Пет 17 авг 2012 8:03


Вароантът с климатик има допълнителен датчик на водата, на термостатното тяло, един от трите.

Като стигне 104-106 црадуса, независимо от датчика на радиатора, се включва перката на последна степен, заедно с ел. ппоомпата и би трябвало да изкючи климатика, за да не товари термично мотора.


Неотварящ коректно термостат се хваща абсолютно категорично при определи симптоми и знаейки се тази информация




stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: прегряване на двигател на Б4 VR6

Мнениеот stankovraca » Пет 22 фев 2013 16:14


А защо аз отстрани нямам до фаровете мигачи а са само бленди. Преди малко разглеждайки тая тема ми стана интересно, оказа се имам инсталация с букси. Да не ми само някой от вариантите да имат светлини там.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: прегряване на двигател на Б4 VR6

Мнениеот gancho » Пет 22 фев 2013 19:15


виж откъде е колегата,автор на темата.
Сайд маркери-отпред и отзад-изисквания за Северна Америка....


stankovraca
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
Автомобил: Skoda Superb MK3
Двигател: 20TDI 2018
Местоположение: BG

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот stankovraca » Пон 25 фев 2013 11:08


Това обяснява защо не съм ги виждал много с такива мигачи,иначе доста добре стоят а ги гледах и в EBAY и се чудех кви са.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот Гергин » Сря 27 фев 2013 15:18


Много добър снимков материал.
Исках да го отбележа. Защото съм се борил с тоя радиатор и си е сръткава работа. Препоръчвам да се бележат точно местата на болтовете на фаровете, за да не се налага настройка после.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот velinsl » Чет 28 фев 2013 0:13


Колега, един практически съвет, който съм сигурен че знаеш:
Когато автомобилът, и в частности двигателят вдигне температура над допустимото никога не го гаси. Остави го да си работи на празен ход и по възможност с отворен капак независимо от околната температура.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 28 фев 2013 8:08


Тоя съвет не е много практичен.Ако проблема е в помпата,или пък повредена или липсваща капачка/забравена някъде след смяна на антифриза/ с това работене на място само ще влоши нещата.Отделно светне ли ти червената лампа-тя това значи"угаси".
Щом в движение не се охлажда то кво остава на място.
Има разбира се изключения,при които ти си прав-при продължително изкачване на баири и т.н.,но говорим за температури преди светване на лампата.Стигне ли се до там-гасиш.


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот passat_for_life » Сря 06 мар 2013 18:13


то хубаво ама врял мотор като го изгасиш к'во правим после?Помпата има как да се разбере дали работи,капачката има как да се разбере дали е там,това дали работи коректно вече е друг въпрос,така,че стане ли проблем с прегряване на мотора не бързайте да гасите.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот Iezekil » Сря 06 мар 2013 23:25


Не давай такива акъли само да опонираш.Гръмва ти маркуч и водицата изтича-слизаш,отваряш,гледаш-през това време мотора ти работи и докато се върнеш да угасиш-изтекъл и последния половин литър от системата...Кво прайм? С капачката е същото-спираш някъде и колкото повече се бавиш с гасенето-толкова по-лошо,вода наблизо няма,няма какво да направиш в първия момент.
Прегряване така става-от липса на охлаждаща течност.Здрава и пълна ли е системата си гасиш като пич и си свиркаш.Водата е под налягане и не може да заври,а работят ли перките дори и угасена системата се охлажда.Е,някой мой набор дето като мен е учил да не гаси москвича може и да пробва.Аз така в казармата си прегрях уазката,не угасих и докато разбера,че ремъка се е скъсал-хвърли водите.


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот passat_for_life » Чет 07 мар 2013 21:52


Идеята на форума е всеки да си каже мнението,било то вярно,или не,особено в техническия раздел е хубаво да си на 100 процента сигурен в това което казваш за да не подведеш колега.Аз моя кола Никога няма да изгася като я видя, че е прегряла отделно където ще съм забелязал че температурата се покачва и съм почнал да вземам някакви мерки още преди да е станало късно.И все пак говорим за охладителна уредба,цяла със маркучи,капачки и др..Поздрави :)Това е последното,което пиша в тази тема нека не я превръщаме в спор.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот Iezekil » Чет 07 мар 2013 22:23


Прав си за идеята на форума но не ми се измъквай тъй,обидено-гузно.А пък в спора се ражда истината..:biggrin
Както видя,аз към моето мнение приложих и аргументи.Редно е,ако искаш да ме обориш, да направиш същото.Или поне да поразсъждаваме.
Първа степен се включва на 95 градуса.
Втора степен на 105 градуса.
До тук ако не може да се справи повече с охлаждането все пак има още 5 градуса толеранс-червената лампа се включва на 110 градуса.Значи охлаждането се предава и ти казва да гасиш,не се знае какво се случва.
Сега ако искаш да поразсъждаваме малко и в сверата на догадките,то аз съм сигурен,че угасиш ли моментално мотора като светне лампата,то няма да го прегрееш.Чувал съм,че издържа до 120 градуса и за това светва на 110.Само съм чувал.
От друга страна ти можеш да поразсъждаваш по твоя си вариант за не гасене,само че той е с 2 неясни/кой ще се падне/ изхода:
-или ще се охлади мотора/ако няма някаква авария,но за да загрее до 110гр явно има/
-или ще прегрее
passat_for_life написа:... е хубаво да си на 100 процента сигурен в това което казваш за да не подведеш колега.


Всяка червена сигнализация по таблото предупреждава за опасност,налагаща спиране.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот Гергин » Пон 11 мар 2013 12:21


Все съм се чудел на хора, дето казват, че почнели да прегрява и да свети червено не трябвало да се гаси мотора, а да работел на място.. А ако светне в зелено, какво трябва да се направи? :eek

passat_for_life обясни защо не трябва да се гаси, добре е да се знае.


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот passat_for_life » Пон 11 мар 2013 18:15


Просто е,най-натоварените топлинно части на двигателя са,горната част на блока и цилиндровата глава,в момента в който изгасим мотора водната помпа спира да се върти, антифриза спира да циркулира,докато е циркулирал е успявал да отдаде част от температурата от главата към другите части на двигателя и охладителната система,в момента в който спира се получават така наречените топлинни гнезда, и честито главата е крива.Твърде ламерски обяснено но това е в общи линии.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот kr1s0 » Вто 12 мар 2013 18:27


Че то по тази логика всеки ден като си загася колата навън, загряла на 100 градуса ще се образуват такива гнезда,и ще ми се скапе главата..Не споря,че ще е по-загрята главата в областта на цилидрите,но не мисля,че ще съсипе всичко точно това.
В момента в който се спре източника на топлина мигновено започва топлообмен с околоната среда,което според мен е достатъчен факт,за да съм спокоен. :th_up


Потребителски аватар
R_U_D_K_A_T_A_5
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 05 сеп 2009 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Б4 VR6 прегряване на двигател

Мнениеот R_U_D_K_A_T_A_5 » Вто 12 мар 2013 21:34


когато колата загрее много и угасите двигателя шанса да изкривете главата е много по голям от колкото при оставена работеща кола :biggrin



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта