Вароантът с климатик има допълнителен датчик на водата, на термостатното тяло, един от трите.
Като стигне 104-106 црадуса, независимо от датчика на радиатора, се включва перката на последна степен, заедно с ел. ппоомпата и би трябвало да изкючи климатика, за да не товари термично мотора.
Неотварящ коректно термостат се хваща абсолютно категорично при определи симптоми и знаейки се тази информация
Б4 VR6 прегряване на двигател
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
А защо аз отстрани нямам до фаровете мигачи а са само бленди. Преди малко разглеждайки тая тема ми стана интересно, оказа се имам инсталация с букси. Да не ми само някой от вариантите да имат светлини там.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: прегряване на двигател на Б4 VR6
виж откъде е колегата,автор на темата.
Сайд маркери-отпред и отзад-изисквания за Северна Америка....
Сайд маркери-отпред и отзад-изисквания за Северна Америка....
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Това обяснява защо не съм ги виждал много с такива мигачи,иначе доста добре стоят а ги гледах и в EBAY и се чудех кви са.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Много добър снимков материал.
Исках да го отбележа. Защото съм се борил с тоя радиатор и си е сръткава работа. Препоръчвам да се бележат точно местата на болтовете на фаровете, за да не се налага настройка после.
Исках да го отбележа. Защото съм се борил с тоя радиатор и си е сръткава работа. Препоръчвам да се бележат точно местата на болтовете на фаровете, за да не се налага настройка после.
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Колега, един практически съвет, който съм сигурен че знаеш:
Когато автомобилът, и в частности двигателят вдигне температура над допустимото никога не го гаси. Остави го да си работи на празен ход и по възможност с отворен капак независимо от околната температура.
Когато автомобилът, и в частности двигателят вдигне температура над допустимото никога не го гаси. Остави го да си работи на празен ход и по възможност с отворен капак независимо от околната температура.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Тоя съвет не е много практичен.Ако проблема е в помпата,или пък повредена или липсваща капачка/забравена някъде след смяна на антифриза/ с това работене на място само ще влоши нещата.Отделно светне ли ти червената лампа-тя това значи"угаси".
Щом в движение не се охлажда то кво остава на място.
Има разбира се изключения,при които ти си прав-при продължително изкачване на баири и т.н.,но говорим за температури преди светване на лампата.Стигне ли се до там-гасиш.
Щом в движение не се охлажда то кво остава на място.
Има разбира се изключения,при които ти си прав-при продължително изкачване на баири и т.н.,но говорим за температури преди светване на лампата.Стигне ли се до там-гасиш.
- passat_for_life
- Мнения: 169
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
- Автомобил: Vw Passat B3 GT
- Двигател: 9A 1992
- Местоположение: Габрово
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
то хубаво ама врял мотор като го изгасиш к'во правим после?Помпата има как да се разбере дали работи,капачката има как да се разбере дали е там,това дали работи коректно вече е друг въпрос,така,че стане ли проблем с прегряване на мотора не бързайте да гасите.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Не давай такива акъли само да опонираш.Гръмва ти маркуч и водицата изтича-слизаш,отваряш,гледаш-през това време мотора ти работи и докато се върнеш да угасиш-изтекъл и последния половин литър от системата...Кво прайм? С капачката е същото-спираш някъде и колкото повече се бавиш с гасенето-толкова по-лошо,вода наблизо няма,няма какво да направиш в първия момент.
Прегряване така става-от липса на охлаждаща течност.Здрава и пълна ли е системата си гасиш като пич и си свиркаш.Водата е под налягане и не може да заври,а работят ли перките дори и угасена системата се охлажда.Е,някой мой набор дето като мен е учил да не гаси москвича може и да пробва.Аз така в казармата си прегрях уазката,не угасих и докато разбера,че ремъка се е скъсал-хвърли водите.
Прегряване така става-от липса на охлаждаща течност.Здрава и пълна ли е системата си гасиш като пич и си свиркаш.Водата е под налягане и не може да заври,а работят ли перките дори и угасена системата се охлажда.Е,някой мой набор дето като мен е учил да не гаси москвича може и да пробва.Аз така в казармата си прегрях уазката,не угасих и докато разбера,че ремъка се е скъсал-хвърли водите.
- passat_for_life
- Мнения: 169
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
- Автомобил: Vw Passat B3 GT
- Двигател: 9A 1992
- Местоположение: Габрово
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Идеята на форума е всеки да си каже мнението,било то вярно,или не,особено в техническия раздел е хубаво да си на 100 процента сигурен в това което казваш за да не подведеш колега.Аз моя кола Никога няма да изгася като я видя, че е прегряла отделно където ще съм забелязал че температурата се покачва и съм почнал да вземам някакви мерки още преди да е станало късно.И все пак говорим за охладителна уредба,цяла със маркучи,капачки и др..Поздрави :)Това е последното,което пиша в тази тема нека не я превръщаме в спор.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Прав си за идеята на форума но не ми се измъквай тъй,обидено-гузно.А пък в спора се ражда истината..
Както видя,аз към моето мнение приложих и аргументи.Редно е,ако искаш да ме обориш, да направиш същото.Или поне да поразсъждаваме.
Първа степен се включва на 95 градуса.
Втора степен на 105 градуса.
До тук ако не може да се справи повече с охлаждането все пак има още 5 градуса толеранс-червената лампа се включва на 110 градуса.Значи охлаждането се предава и ти казва да гасиш,не се знае какво се случва.
Сега ако искаш да поразсъждаваме малко и в сверата на догадките,то аз съм сигурен,че угасиш ли моментално мотора като светне лампата,то няма да го прегрееш.Чувал съм,че издържа до 120 градуса и за това светва на 110.Само съм чувал.
От друга страна ти можеш да поразсъждаваш по твоя си вариант за не гасене,само че той е с 2 неясни/кой ще се падне/ изхода:
-или ще се охлади мотора/ако няма някаква авария,но за да загрее до 110гр явно има/
-или ще прегрее
Всяка червена сигнализация по таблото предупреждава за опасност,налагаща спиране.

Както видя,аз към моето мнение приложих и аргументи.Редно е,ако искаш да ме обориш, да направиш същото.Или поне да поразсъждаваме.
Първа степен се включва на 95 градуса.
Втора степен на 105 градуса.
До тук ако не може да се справи повече с охлаждането все пак има още 5 градуса толеранс-червената лампа се включва на 110 градуса.Значи охлаждането се предава и ти казва да гасиш,не се знае какво се случва.
Сега ако искаш да поразсъждаваме малко и в сверата на догадките,то аз съм сигурен,че угасиш ли моментално мотора като светне лампата,то няма да го прегрееш.Чувал съм,че издържа до 120 градуса и за това светва на 110.Само съм чувал.
От друга страна ти можеш да поразсъждаваш по твоя си вариант за не гасене,само че той е с 2 неясни/кой ще се падне/ изхода:
-или ще се охлади мотора/ако няма някаква авария,но за да загрее до 110гр явно има/
-или ще прегрее
passat_for_life написа:... е хубаво да си на 100 процента сигурен в това което казваш за да не подведеш колега.
Всяка червена сигнализация по таблото предупреждава за опасност,налагаща спиране.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Все съм се чудел на хора, дето казват, че почнели да прегрява и да свети червено не трябвало да се гаси мотора, а да работел на място.. А ако светне в зелено, какво трябва да се направи?
passat_for_life обясни защо не трябва да се гаси, добре е да се знае.

passat_for_life обясни защо не трябва да се гаси, добре е да се знае.
- passat_for_life
- Мнения: 169
- Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
- Автомобил: Vw Passat B3 GT
- Двигател: 9A 1992
- Местоположение: Габрово
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Просто е,най-натоварените топлинно части на двигателя са,горната част на блока и цилиндровата глава,в момента в който изгасим мотора водната помпа спира да се върти, антифриза спира да циркулира,докато е циркулирал е успявал да отдаде част от температурата от главата към другите части на двигателя и охладителната система,в момента в който спира се получават така наречените топлинни гнезда, и честито главата е крива.Твърде ламерски обяснено но това е в общи линии.
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
Че то по тази логика всеки ден като си загася колата навън, загряла на 100 градуса ще се образуват такива гнезда,и ще ми се скапе главата..Не споря,че ще е по-загрята главата в областта на цилидрите,но не мисля,че ще съсипе всичко точно това.
В момента в който се спре източника на топлина мигновено започва топлообмен с околоната среда,което според мен е достатъчен факт,за да съм спокоен.
В момента в който се спре източника на топлина мигновено започва топлообмен с околоната среда,което според мен е достатъчен факт,за да съм спокоен.

- R_U_D_K_A_T_A_5
- Мнения: 103
- Регистриран на: Съб 05 сеп 2009 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Б4 VR6 прегряване на двигател
когато колата загрее много и угасите двигателя шанса да изкривете главата е много по голям от колкото при оставена работеща кола 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта