Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот ivakopk » Чет 14 мар 2013 18:45


Здравейте колеги изчетох 20 теми по порблема,но така и не ми помогнаха особено.Значи проблема е такъв,че когато е студена колата и я запаля,почват след 20,30 секунди оборотите да играят и изгасва.Когато пусна колсуматор на ток(тоест когато натоваря мотора)Веднага гасне.Опитах с почистване и обучаване на дросела,но проблема си остана.Интересното е,че когато махна управлението на клапата(Изваждам буксата)Колата нормализира оборотите.Опитах да извадя буксата на топ.датчик но нищо не се промени.Махах буксата от Мап сензора,пак без промяна.




ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот ivakopk » Пет 15 мар 2013 9:11


Ето данните от вагкома,при 90градуса температура на таблото и -2 външна температура.

http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 33375k.jpg


Това дали е редно или т.датчика е заминал?


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот Somi » Пет 15 мар 2013 16:05


Грешки някакви по дросела има ли , нормално ли се адаптира в смисъл вдига сваля оборотите .Как правиш адаптацията .Студена не палена , палиш даваш адаптация и чакаш да бръмчи клапата след 1 мин спираш адаптация и чакаш да загрее без да пипашш газта през цялото време .Ако няма грешки и не мърда клапата наи вероятно е заминало стъпковото моторче може да е само за четки.За това се сещам като гледам снимката всичко нормално ми изглежда.


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот ivakopk » Пет 15 мар 2013 22:49


Somi написа:Грешки някакви по дросела има ли , нормално ли се адаптира в смисъл вдига сваля оборотите .Как правиш адаптацията .Студена не палена , палиш даваш адаптация и чакаш да бръмчи клапата след 1 мин спираш адаптация и чакаш да загрее без да пипашш газта през цялото време .Ако няма грешки и не мърда клапата наи вероятно е заминало стъпковото моторче може да е само за четки.За това се сещам като гледам снимката всичко нормално ми изглежда.



Няма никакви грешки.Адаптирам дросела с АТС900 а там давам адаптация и се чува от пред "щрак,щрак" и изписва адаптацията е готова.Интересното е,че клапата мърда ама е няакък мудна....Тоест като тръгнат оборотите да падат задържа ги 1,2 пъти и на 3ретя път гасне

По-рано днес замерих мап сензора и той е добре.Какви са ми варянтите.Според мен само мап и дросел.Има ли шанс да смуче от някъде въздух?

П.п-Сложих един дросел който е малко по различен от моля.В номерата само буквата на края е различна на моя е XXX XXX XXXA А на новя XXX XXX XXXC.Но без успех същата история,но имам чуството,че този дросел вобще не става на тази кола,защото дори и на топла кола,оборотите играят


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот dj_tuhla » Съб 16 мар 2013 0:15


Измерете налягането на бензина в рейката. Съмнение - бензинова помпа, личен опит, идентични симптоми, накрая започна и топла да го прави и я хванахме.

Логиката е, че студена не може да вдигне налягане помпата, като позагрее се поразширяват уплътненията... но процеса ще търпи негативно развитие. Проверете налягането, ще стане ясно. .


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот ivakopk » Съб 16 мар 2013 8:07


dj_tuhla написа:Измерете налягането на бензина в рейката. Съмнение - бензинова помпа, личен опит, идентични симптоми, накрая започна и топла да го прави и я хванахме.

Логиката е, че студена не може да вдигне налягане помпата, като позагрее се поразширяват уплътненията... но процеса ще търпи негативно развитие. Проверете налягането, ще стане ясно. .



Ок колега ще го замерим.А има ли шанс да е от горивния филтър?
И при мен няма как да го прави топла,защото съм на газ :D Има ли някакъв начин да запаля колата директно на газ?За проба дали е от бензина нещо?

Сега забелязъх,че докато е с натиснат съединител колата работи супер,1100 оборота държи студена,пък и не гасне,пусна ли съединителя директно падат на 900 и почват да се колебаят и колата угасва.Какво може да се случва тук :banghead :banghead :banghead


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот dj_tuhla » Съб 16 мар 2013 22:51


Ами ако няма достатъчно налягане, съответно дюзите не пускат предвиденото в горивните таблици количество бензин за времето за което ги отваря ЕКУ и естествено като се натовари мотора не държи.
Така правеше и при мен - само да пипнех газта току що запалена и директно гаснеше. Накрая вече и топла не искаше да потегли - работи на празен ход, само как включа първа и бау ..
Налягането така го мерихме, да, запалих направо на газ с манометър във входящия маркуч .. само че аз съм с обикновена газ и лесно .. ти ако си ГИ, 100% има начин за авариино палене на газ, виж си менюала..
.. и ..
има голям шанс да е от горивния филтър ако не е сменян и е задръстен.
Или пък ако е карано твърде рядко на бензин, да се е разложил бензина в резервоара, съответно затлачил помпа и трасе ..

(Да уточня че говоря за Ибиза'98 с 1.4 APQ мотор, който се пада някакъв първи браточвед на твоя ..)


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Ибиза 1,4MPI 2000г-гасне студена

Мнениеот ivakopk » Нед 17 мар 2013 9:11


dj_tuhla написа:Ами ако няма достатъчно налягане, съответно дюзите не пускат предвиденото в горивните таблици количество бензин за времето за което ги отваря ЕКУ и естествено като се натовари мотора не държи.
Така правеше и при мен - само да пипнех газта току що запалена и директно гаснеше. Накрая вече и топла не искаше да потегли - работи на празен ход, само как включа първа и бау ..
Налягането така го мерихме, да, запалих направо на газ с манометър във входящия маркуч .. само че аз съм с обикновена газ и лесно .. ти ако си ГИ, 100% има начин за авариино палене на газ, виж си менюала..
.. и ..
има голям шанс да е от горивния филтър ако не е сменян и е задръстен.
Или пък ако е карано твърде рядко на бензин, да се е разложил бензина в резервоара, съответно затлачил помпа и трасе ..

(Да уточня че говоря за Ибиза'98 с 1.4 APQ мотор, който се пада някакъв първи браточвед на твоя ..)



Само,че интересното при мен е,че колата се форсира доста добре.Което ме навежда на мисълта,че има налягане помпата



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: joro_kem и 40 госта