Паркиране под наклон
- iceto_666
- Мнения: 207
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Човек много точен и изчерпателен отговор даваш възхитен съм от познанията ти които имаш казвам това защото аз например незнаех,че когато колата когато не е под наклон в цилиндрите няма компресия много ме изкефи отговора ти дори за момент си помислих,че пише някои внук на изобретателя на ДВГ.К.Одаджийски написа:не е с компресия като ти стои пред блока, но ако е в наклон колата със теглото си бута и се опитва да върти двигателя. Като го помръдва създава компресия, но ако наклона е много голям, значи и силата от теглото на колата ще е по - голяма и този цилиндър, който компресира в момента може да не устиска на напрежението и да отвори изпускателния клапан и колата мръдва 5 см. след което задържа следващия цилиндър който е в положение сгъстяване и така.
Дано си ме разбрал какво написах.



Паркиране на скорост
Имам един принципен въпрос. При паркиране на път с наклон без ръчна с предница надолу има ли разлика в надеждността на задържането от двг, ако е на първа скорост спрямо задна? Често включвам задна не толкова за друго, а защото самият лост някак по-дълбоко се закрепва. Като е първа мога с леко побутване да го изключа на свободна. Двигателят ми изглежда има ниска компресия, защото при по-сериозен наклон съм забелязвал как изтърва (превърта) понякога и затова при топло време винаги опъвам ръчна. На една много стръмна улица бях пробвал какво ще стане, ако включа на трета без ръчна - направо си тръгна надолу, ако имаше контакт щеше и да запали :) Та въпросът е задната блокира ли по някакъв начин по-здраво или е все толкова (ако наклонът е напред)?
Re: Паркиране на скорост
Тук значение има най-вече предавателното число - задна е с най-голямо, сиреч - "най-държи".
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Паркиране на скорост
Колега за най-сигурно спираш близо до бордюра на скорост с опъната ръчна и навит волан към бордюра! 
Няма къде да избяга

Няма къде да избяга

-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Паркиране на скорост
правилото е зависи от наклона ако е нагоре се включва първа , ако е надолу задна 

Re: Паркиране на скорост
automan написа:правилото е зависи от наклона ако е нагоре се включва първа , ако е надолу задна
Значи пак излиза, че обратната посока на предавката някак задържа. Дали има полза или е народно поверие :) Т.е. като е наклонена напред, а си на задна не може ли да врътне?
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Паркиране под наклон
По принцип при масовото изпълнение на автомобилните трансмисии първа предавка е по-къса от задна,което ще рече,че независимо как е ориентиран автомобила спрямо наклона,най-голям задържащ ефект има първа предавка.Например при скоростна кутия за бензинов двигател първа предавка има предавателно число 4,18,а задна - 3,7.
-
- Серпентина с турболатор
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Чет 20 яну 2011 12:41
- Автомобил: VW Golf IV GTI
- Двигател: 1.8T AGU 2000 185hp
- Местоположение: София
Re: Паркиране под наклон
Т.е. обобщаваме, че независимо дали наклонът е напред или назад, винаги на задна и с гуми към бордюр? Ако няма бордюр... носим тухли, камъни и други препятствия?
Така ли?
Сериозно питам, защото често ми се случва да паркирам по някакви наклони, нищо, че колата ми е алергична към БГ пътната мрежа, но тъй като съм човек, който обича да е подготвен и за най-фантастичните и песимистични ситуации, за всеки случай дърпам ръчната, ама ми се ще да знам ако мога как да я избягвам....

Сериозно питам, защото често ми се случва да паркирам по някакви наклони, нищо, че колата ми е алергична към БГ пътната мрежа, но тъй като съм човек, който обича да е подготвен и за най-фантастичните и песимистични ситуации, за всеки случай дърпам ръчната, ама ми се ще да знам ако мога как да я избягвам....
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Паркиране под наклон
[quote="PyMu"] Ако няма бордюр... носим тухли, камъни и други препятствия?
Много добро решение. Изобщо не се шегувам. В нашия район почти няма равни улици и често 'подпирам' гумите с 'подръчни материали'.Няма мотор който да може да удържи
колата на много стръмна улица. Личен опит.
Много добро решение. Изобщо не се шегувам. В нашия район почти няма равни улици и често 'подпирам' гумите с 'подръчни материали'.Няма мотор който да може да удържи
колата на много стръмна улица. Личен опит.
- kijelmi
- Мнения: 117
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
- Автомобил: Passat R-Line BiTDI
- Двигател: CUAA 2020
- Местоположение: София
Re: Паркиране под наклон
PyMu написа:Т.е. обобщаваме, че независимо дали наклонът е напред или назад, винаги на задна и с гуми към бордюр? Ако няма бордюр... носим тухли, камъни и други препятствия?Така ли?
И вдигаш ръчната спирачка!

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта