Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот absent » Чет 21 мар 2013 21:21


Вярно прав си , много е важно да си с разпробити лети джанти така дигаш най малко 10 коня на 15 годишна кошница ..... а иначе си си потенциален самоубиец не дай си боже да има някои около теб ..... :screwy




Потребителски аватар
sempay_stz
Мнения: 184
Регистриран на: Съб 28 мар 2009 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот sempay_stz » Чет 21 мар 2013 21:54


Състезател не съм и по ралита не ходя. Тея джанти са стойкаджийски а и със стречнати гуми
това най вероятно е смъртоносна комбинация по твойте критерий :bishop . :mrgreen :mrgreen


Потребителски аватар
Dido_Petrov
Мнения: 400
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1.8 20VT
Местоположение: Стара Загора

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот Dido_Petrov » Пет 22 мар 2013 14:41


ако беше малко по добре технически грамотен щеше да разбереш :stumm


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот absent » Пет 22 мар 2013 19:07


Щом така смяташ твоя си работа ......


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот B_O_S_S_S » Нед 24 мар 2013 15:31


Баце на ги слушай ... дупчи ги смело ама ги застопори здраво на някой тротоар и давай смело с дрелката даже малко по-големи отвори им направи по-лесно д аможеш да ги слагаш на колата ама ... като го направиш ми кажи , че да не се движа по улиците , че 90% сигурност, че ще се отпорят покрай болтовете ...


Не се занимавай с глупости като ги разпробиеш намаляш здравината им в областа на болтовете и при по-силно странично усукване ...сещай се


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот orbital » Пон 25 мар 2013 20:03


Не че нещо колеги , но има джанти ,които имат заготовка за допълнителни отвори значи предполагам ,че няма проблем ако се разпробият и за да не съм голословен ето един пример:
Снимки0970.jpg

Снимки0967.jpg

Снимки0966.jpg


Потребителски аватар
joro_bartera
Мнения: 123
Регистриран на: Сря 25 яну 2012 19:06
Автомобил: Golf 3
Двигател: VR6 sincro ABV

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот joro_bartera » Пон 25 мар 2013 20:19


Колега не се захващай с подобно рисковано разпробиване...не излагай на риск тебе и околните :confused .Тези които са заводско с два размера (или подготвени за такива)са изчислени и тествани :th_up .Както ти е писал по горе друг наш колега,най удачно в твоя случай е разпробиване на главините,а и на първо място-НАЙ СИГУРНО :wink


Потребителски аватар
sempay_stz
Мнения: 184
Регистриран на: Съб 28 мар 2009 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот sempay_stz » Пон 25 мар 2013 20:47


joro_bartera написа:Колега не се захващай с подобно рисковано разпробиване...не излагай на риск тебе и околните :confused .Тези които са заводско с два размера (или подготвени за такива)са изчислени и тествани :th_up .Както ти е писал по горе друг наш колега,най удачно в твоя случай е разпробиване на главините,а и на първо място-НАЙ СИГУРНО :wink


А главината на колата не е ли тествана и изчислена да е с един размер отвори? :tnk


Потребителски аватар
wishsalor
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
Автомобил: Passat B5 variant x2
Двигател: AFN 97-98
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот wishsalor » Пон 25 мар 2013 21:58


Извинявам се предварително на всички, които, може би, ще ме помислят за ненормален, но това, което е намислил да прави колегата е правено вече....успешно(говоря за тест от 70 000км)...!
Да, може. Разпробий ги. Но не го прави смешно а професионално. За целта ще е нужно:
УДМ-универсална делителна маса
Фреза-съответно машината трябва да е окомплектована със нужното съдържание на правилни инструменти, добре заточени, така че в резултат на пробиването да не прегрееш местата където си пробивал.
Ход на процеса:
1. След намирането на нужната инструментална и машинна екипировка-с помощта на още един по-як приятел закачате делителната маса на фрезата......тежичка е.
2. след това се изработва подложка(същата ще служи за връзка между джантата и УДМ), на която предварително сте разпробили два отвора със нарязана резба във тях М12х1,5-така закрепената джанта на подложката фиксирате върху УДМ, след което намирате и фиксирате центровия отвор на джантата(с помощта на опипвач, закрепен на патронника на машината).Целият процес се нарича базиране и центриране. :mhihi
3. Сега е важното-със помощта на УДМ линията на двата отвора трябва да е успоредна на хода на масата на фрезата, а отворите, които ще се разпробият трябва да са перпендикулярни по двойки на съществуващите. или казано по простичко-в момента имаш четири отвора на 90градуса един от друг-когато ги направиш другите четири ще са осем отвора на по 45градуса един от друг, така ще гарантираш НЕналичие на дисбаланс в джантата. Също така е важно да се пробиват отворите поетапно като се използват няколко размера свредла-според преценката на фрезиста.
4. Нужно е, след като вече сте разпробили желаните отвори, да отнемете малка част и сравнително точно да направите фрезенка на всеки един отвор, така че да пасва на болтовете на автомобила, в противен случай има опасност да се запознаеш с т.нар. сила на "таос" срязване, според която при неправилно изпълнение на горното джантата ще те изпревари нейде...
Казано още по накратко-правил съм го, много пъти на много джанти, въпроса е като се прави да се внимава и да се мисли, всеки детайл е от значение. И да, и аз съм карал с такива джанти, и мои приятели и никой е нямал проблеми-въпрос на познания, опит и условия. Сега е момента да прецени колегата иска ли, може ли, и има ли условията да изпълни гореописания процес, който на пръв поглед е елементарен, а всъщност е цял ден работа...!!!!При условие, че фрезиста е опитен и обурудван!!!!!!


Потребителски аватар
_Nikko_
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 23 мар 2011 20:21
Автомобил: Lupo GTI Toledo Custom
Двигател:

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот _Nikko_ » Вто 23 апр 2013 9:16


Ако джантата позволява разпробиване винаги може да се направи. Преди да дам да разпробият моите имах опасения не че няма да стане, ами че не мога да намеря човек да ги направи. Разпробиването беше направено от колега от форума, без забележки, джантите преминаха от 5х120мм с централен 72.5мм, към 4х100мм с централен 57.1.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот parno » Вто 23 апр 2013 9:30


ако имат материал разпробивай - стига да не е като на "стойкаджийските" джанти


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот napster » Вто 23 апр 2013 10:09


Всеки сам си е*е магаренцето. Никой не е казал пробивай ги. Демокрация е, правете каквото решите за най- удачен вариант за вас. Ще помоля един колега познат на цялата тукашна аудитория да покаже още един вариант, който според вас сигурно е аблолютна лудост, но пък не съм чул да му е падната нейде джанта. :gruebel


Потребителски аватар
PaSSaT_DieseL
Мнения: 83
Регистриран на: Чет 06 окт 2011 14:45
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: 1.9tdi AHU
Местоположение: В к0лаТа с ЖенаТа

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот PaSSaT_DieseL » Вто 23 апр 2013 16:08


ето джантите на колета който закупих от него вече и с отвори на 4х100 Изображение


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот porko » Сря 24 апр 2013 18:22


wishsalor написа:Извинявам се предварително на всички, които, може би, ще ме помислят за ненормален, но това, което е намислил да прави колегата е правено вече....успешно(говоря за тест от 70 000км)...!
Да, може. Разпробий ги. Но не го прави смешно а професионално. За целта ще е нужно:
УДМ-универсална делителна маса
Фреза-съответно машината трябва да е окомплектована със нужното съдържание на правилни инструменти, добре заточени, така че в резултат на пробиването да не прегрееш местата където си пробивал.
Ход на процеса:
1. След намирането на нужната инструментална и машинна екипировка-с помощта на още един по-як приятел закачате делителната маса на фрезата......тежичка е.
2. след това се изработва подложка(същата ще служи за връзка между джантата и УДМ), на която предварително сте разпробили два отвора със нарязана резба във тях М12х1,5-така закрепената джанта на подложката фиксирате върху УДМ, след което намирате и фиксирате центровия отвор на джантата(с помощта на опипвач, закрепен на патронника на машината).Целият процес се нарича базиране и центриране. :mhihi
3. Сега е важното-със помощта на УДМ линията на двата отвора трябва да е успоредна на хода на масата на фрезата, а отворите, които ще се разпробият трябва да са перпендикулярни по двойки на съществуващите. или казано по простичко-в момента имаш четири отвора на 90градуса един от друг-когато ги направиш другите четири ще са осем отвора на по 45градуса един от друг, така ще гарантираш НЕналичие на дисбаланс в джантата. Също така е важно да се пробиват отворите поетапно като се използват няколко размера свредла-според преценката на фрезиста.
4. Нужно е, след като вече сте разпробили желаните отвори, да отнемете малка част и сравнително точно да направите фрезенка на всеки един отвор, така че да пасва на болтовете на автомобила, в противен случай има опасност да се запознаеш с т.нар. сила на "таос" срязване, според която при неправилно изпълнение на горното джантата ще те изпревари нейде...
Казано още по накратко-правил съм го, много пъти на много джанти, въпроса е като се прави да се внимава и да се мисли, всеки детайл е от значение. И да, и аз съм карал с такива джанти, и мои приятели и никой е нямал проблеми-въпрос на познания, опит и условия. Сега е момента да прецени колегата иска ли, може ли, и има ли условията да изпълни гореописания процес, който на пръв поглед е елементарен, а всъщност е цял ден работа...!!!!При условие, че фрезиста е опитен и обурудван!!!!!!


Още по-добре и по-точно ще стане на координатна пробивна машина.Центрова се по двата стари отвора и се изчислява с четиризначните математически таблици на какви координати да пробиваш под ъгъл 45 градуса.Ако центроваш по средния отвор може да не уцелиш точно 45 градуса за новите.Местиш,пробиваш,правиш фрезенка и това е.Пробиваш с един милиметър по-малко свредло и след това калиброваш с палцов фрезер.Ако го правиш на фреза процедурата е същата.Само,че точността няма да е под една десета от милиметъра.Което не е чак толкова важно де.Ако ще ползваш въртяща маса първо влез в нейния център и тогава докарай центъра на джантата на същото място.В този случай се местиш на половината разстояние и пробиваш,след което въртиш масата на 90 градуса и пак пробиваш.


Потребителски аватар
wishsalor
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
Автомобил: Passat B5 variant x2
Двигател: AFN 97-98
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Разпробиване на нови монтажни отвори алуминиеви джанти.

Мнениеот wishsalor » Сря 24 апр 2013 23:17


Браво колега, чуствам се идеално конкретизиран и правилно допълнен. Друг е въпроса освен мен и теб колко още ще го разберат...по същия начин.
А иначе пдложката със отворите за болтове имитираща главина е точно с цел по удачно базиране!
Считам за важно, навикът да се подхожда съобразно правилната технология е начинът за успешни манипулации.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта